Reklamos naktis
2001 lapkričio 24
Taigi pagaliau per kontorą gaunu išsvajotą pakvietimą į reklamos naktį. Jau ne pirmus metus troškau nueiti ir tapti ‘ad-eater’e. Deja, studentiška kišenė niekuomet neleisdavo prabangos mokėti 70 Litų, o ir šiemet vargiai ar būčiau paaukojus tokią sumą renginiui.
Taigi esu viduje, kur pamatau keletą pažįstamų mielų veidų dirbančių reklamos ar su ja susijusiose srityse. Ir toliau…. Vakaro pradžioje vedantysis D. Martinaitis kaip visuomet nenusakomos spalvos švarku ir peteliške bando įrodyti publikai, jog šioji turi išskirtinę prabangą pabūti Jo Paties ir VRS reklamos agentūros draugijoje.
A-la kinų nacionaliniais rūbais aprengta mergina kraiposi pagal a-la kinų tautinę muziką (man ji kažkuo priminė savamokslę striptizo šokėją. Atsiprašau jei klystu), kažkodėl įkišami tų pačių kinų veidai skrajutėje bei skelbime ir kokčiai saldūs “Jungtinių pramogų” darbuotojų veidai su įtartinai pajuodusiais paakiais. Tikėkim, jog nuo alinančio darbo….
Na gerai, apie pačias reklamas. Buvo tikrai neblogų, buvo tikrai verčiančių įsiminti. Maloniai nustebau lietuvaičių jungtiniu ignoravimu MacDonalds’o reklamų. Jos tikrąja to žodžio prasme buvo nušvilptos!!!!! (Švilpukais išdalintais prieš renginį). Bet gi kiek galima – vis mėsainis ir mėsainis. Didelis, didesnis ir Bigmac’as. Savo propogavimui tarptautinė korporacija pasitelkia, ir kūdikius, kurie vargu ar ką daugiau nei mamos papą į burną kiša (ups). Net vargšas gatvės muzikantas prie MacDonalds’o ‘užsigroja’ daugiau, nes žmonės ten einantys geresnės širdies ir daugiau ‘remia’ menininkus. (Gerai, gerai, šitos reklamos nebuvo. Čia šiaip prisiminiau vieną iš anksčiau matytų). Dar maloniai stebino žmonių aplodismentai socialinėms reklamoms (galbūt tampame socialiai sąmoningesni?…).
Tokios taiklios kokaino anti-reklamos, reikėtų paieškoti – kontrabandininko besituštinanti subinė, bei išsikreipiantis merginos veidas sušniaukštus ‘dorožkę’, nekelia net menkiausio noro pasimaloninti baltaisiais milteliais…
Gražios buvo kinų (ir vėl…) bešlovinančių Tėvynę reklamos, skirtos žadinti patriotizmą. Gerai, jog pradžioje angliški titrai paaiškino klipo esmę, nes kitaip beveik 10 minučių trunkantis kinų karžygių šuoliavimas stepėmis bei Didžiojo Kinų Dainiaus (pala pala koks ten jo vardas?) giesmė būtų labiau suprasta kaip meninis filmas, o ne reklama. Ilga naivi praeito amžiaus antrajame dešimtmetyje Vengrijoje sukurta dantų pastos reklama. Tos moterys senais laikais juodai baltose juostose atrodo tokios gražios Ir tokios melancholiškos. Šmaikštus rusiškas ‘Viagros’ propogavimas – užveštų net mūsų seniukus. Budweiser’io ‘WHAS UP’ ciklas. Alus tai niekam tikęs, tačiau amerikiečių mekenantys morozai linksmina.
Ir tik nereikia reklamoje KRAUJO IR AGRESIJOS!!!! Mobiliakas nukandantis ausį, šeimyninis barnis ir muštynės šalia skalbimo mašinos vertė šiurpti ir tikrai uždėti didelį kryžių reklamuojam prekiniam ženklui.
Kam renginio pradžioje buvo įkištos senokos mėgėjiškos lietuviškos reklamos aš niekaip negalėjau suprasti. Gal kad pamatyti pažįstamus dar su paaugliškomis ilgaplaukėmis šukuosenomis? Arba tas ‘Vakaro žinių’ nuluptas nuo kolegų ‘Lietuvos žinių’ reklaminis siužetas?
Maždaug tokie pastebėjimai tiems keturiems šimtams pratransliuotų klipų. Pertraukų metu merginos vietoj žadėtų žuvies užkandžių dalijo šokoladinius saldainius ir sausainius. Kam? Ar kad dar labiau pasisaldinti atėjusiems žiūrovams? Ten ir taip pakankamai saldžių ir žiniasklaidos nulaižytų porelių sukiojosi.
Komentarai