Kas nors keičiasi?

Atėjo permainų laikas. Vat ir į Europos sąjunga kaip ir beveik įstojom. Anot politikų ar kokiu nors apžvalgininkų, gyvenimas gerėja, ekonomika kyla… Bet ar iš tikrųjų taip?
Nuvažiavus pasisvečiuot į Vilnių ar į Kauną, tikrai atrodo, kad pažanga didelė. O kitur kaip?
Kadangi pats esu šiaulietis, tai ir kalbėsiu apie gyvenimą Šiauliuose

Kyla ekonomika? Gerėja gyvenimas? Nu jei galima sakyti, kad statomi keli nauji prekybos centrai, kad sumažėjo nedarbingumas, kad vis daugiau žmonių “sėdi ant minimumo” yra gyvenimo ir ekonomikos pagerėjimas, tai gal ir iš tikrųjų viskas gerai.

Vienas gyvenimo “pakylimo” rodiklis tai tikrai nenuginčijamas – pradeda atsirasti “naujieji marozai”. Jūs paklausite kas tai? Tuoj viskas bus paaiškinta.

Šiauliuose žodis “marozai” nėra plačiai paplitęs, kadangi čia nemažą jaunimo dalį ir sudaro “marozai”. “Marozai” ? Kitaip sakant: marozas daugiaumažiaulygu forsas (skirtumus panagrinėsime vėliau).

Žodį “marozas” reikšmę kaip ir išsiaiškinom. Dabar reikėtų išsiaiškinti, kas yra “forsas”. Šis terminas jau gana senas. Jis atsirado nedaug trukus po nepriklausomybės paskelbimo, kai pradėjo kurtis tokie judėjimai, kaip metalistai, reperiai, reiveriai. Anksčiau šiuo žodžiu apibūdinamas žmogus, kuris nepriklauso nei vienam iš anksčiau išvardintų judėjimų, o svarbiausia tai, kad tas žmogus klauso POP muzikos. Vėliau šio žodžio reikšmė šiek tiek pakito. Forsais buvo vadinami jaunimėlis, skustomis galvomis, vaikštantys su sportiniais treningais ir šlepetėmis. Šlepetes dabar pakeitė kedai. Kuo toliau, tuo daugiau tokie forsų būreliai burdavosi į būrius ir sėdėdavo “savo” daugiaaukščių namų rajonų kiemuose ir maukdavo alų. Nuo neturėjimo kas veikt ir alaus maukimo, vis daugiau buko jų galvos. Galop susiformavo galutinis forso įvaizdis: “pufeliniai” treningai ADIDAS, skusta galva, kedai, rusiškos POP muzikos gerbimas, “kitatikių” nekentimas.
Taigi. Kuom dabar skiriasi forsas nuo marozo? Visos marozo savybes kaip ir forso, tik prisideda dar kelios: agresyvumas kitiems ir visiškas bukumas. Dar vienas įdomus pastebėjimas: jeigu tektų susidurt su tokia asmenybe ”IRC`e”, tai “užsirautų”, siūlytų eit kur nors susitikt išsiaiškint santykius (žinoma kumščiais), o kai pasiunti kuo toliau toki “nenormą”, tai pradeda aiškint koks tu bailys, ir kad “gavęs į galvą” lėktum skųstis “mentam”. O jei dar toliau protingai jam išaiškini gyvenimo tiesas, tai dar ir tave patį pavadina “mentu”. Šiaip marozą sėdintį prie “kompo” nedažnai pamatysi, nes tuo užsiima forsai, kadangi marozų galvelės tam būna per bukos.

Po truputi po truputi priartėjam ir prie “naujųjų marozų”. Iš esmės tai tas pat kaip ir marozas, tik turintis daugiau pinigų. Šie “naujieji marozai” gali leisti sau ir “madas pasivaikyti”. Kokios tos mados? Taigi geresni, kokybiškesni treningai, brangesni kedai, o visų svarbiausia, naujo stiliaus kepurėlė. Šie nedideli pasikeitimai daro stebuklus – įskelia tokį pasitikėjimą savimi dėl mergų kabinimo, kad net atrodo lyg kokiais supermenais tampa. Deja būna tokių kvailų panų, kurios su tokiais susideda, bet tai ką padarysi… Blogiausia tai, kad tokius “žmones” – marozus kai rodo per televiziją, tai tik kriminalų skiltyje: papjovė, primušė, nušovė, išprievartavo ir panašiai. Bet ko čia stebėtis? Juk tokių marozų išsilavinimas nesiekia daugiau profkes, o ir kas aštuntas gyventojas Lietuvoje yra sėjęs ar tebesedi kalėjime.

Tai va. Tikriausiai Šiauliuose ne tokia jau ir bloga padėtis, nes dar yra už ką nusipirkti gerus treningus su madinga kepuraite…