The Cinematic Orchestra – Man With A Movie Camera

Šis albumas yra išskirtinis Jason Swinscoe ir jo suburto “orkestro” darbas, kadangi The Cinematic Orchestra pagaliau teko sukurti ne kino filmų muziką, jos kuriamą atmosferą mėgdžiojantį, įsivaizduojamą, o tikrų tikriausią garso takelį ir dar ne bet kokam filmui, o visiškai kino klasikai – Dziga Vertovo juostai “Žmogus su kino kamera”. Nebylus dokumentinis 1929 m. filmas savo laiku tapo savotišku kino manifestu, neigiančiu konvencionalią kinematografiją, atveriančiu naujas kino meno galimybes, reprezentuojančiu taip vadinamą “kino akies” teoriją bei kuriančiu nają “kino tiesos” (“kino pravda”) stilių ir estetiką.

“Man With A Movie Camera” gimė kaip festivalinis projektas prieš keturis metus, kai du pagrindiniai Portugalijos tarptautinio kino festivalio organizatoriai Dario Oliveira ir Miguel Dias paprašė Jason Swinscoe, kad jis sukurtų “vienkartinį” garso takelį Europos kultūros sostinės festivalyje Porto mieste rodytai kino programai. Tuomet Porto Kolizėjaus salėje susirinkę trys su puse tūkstančio žiūrovų plojo The Cinematic Orchestra dešimt minučių. Neliko nieko kito kaip išvystyti ši projektą – galutinai nušlifuoti muzikinę dalį, paleisti per kino ir muzikos festivalius ir galiausiai pateikti šį vaizdą ir garsą apjungiantį projektą kaip vieną leidinį.

“Man With A Movie Camera” įrašyti padėjo nuolatiniai The Cinematic Orchestra nariai Phil France, Patrik Carpenter (dar žinomas kaip PC iš projekto DJ Food), Luke Flowers, Tom Chant, Steve Brown bei kviestiniai svečiai – perkusijos meistras Milo Fell bei styginių kvartetas.

Garso takelis padalintas į keturias – dienos pradžios, darbo, sporto ir laisvalaikio bei retrospektyvos – dalis, kuriose Jason Swinscoe su savo komanda plėtoja albumo “Everyday” temas. Čia galima išgirsti naujas “Burnout”, “Evolution” ir “Man With A Movie Camera” interpretacijas, dažnai nusitęsiančias net per kelias skirtingas filmo scenas iliustruojančias, o taip pat ir skirtingais numeriais albume pažymėtas kompozicijas. Be to, “sinematikai” išradingai panaudoja ir jau klasika tapusią The Art Ensemble of Chicago melodiją “Theme de Yo Yo”. Kaitaliojant tempą ir nuotaikas “Theme de Yo Yo” variacijos nusitęsia per penkias kompozicijas ir puikiai atspindi sporto ir laisvalaikio dalies dinamiką.

Kaip visada, viskas sumanyta ir atlikta labai kūrybingai, konceptualiai, nuosekliai bei su dideliu dėmesiu net ir mažiausioms detalėms. Dar vienas epas.