Technical Itch – “Mūsų laukia beprotiška naktis”

Jeigu nuvykti iki aerouosto nėra didelė problema, tai gauti interviu pasirodė žymiai sunkiau negu buvo tikėtasi. Atlikėjo vadybininkė perspėjo, kad Technical Itch grojimo grafikas yra toks įtemptas, jog jis yra retas svečias net ir savo studijoje – per pastarąsias dvidešimt aštuonias dienas Markas grojo dvidešimt šešis kartus.. Viltys gauti interviu blėso, tad sekmadienio vakare savo pašto dėžutėje radęs atsakymus į pateiktus klausimus buvau daugiau negu laimingas. Išskirtinis Technical Itch interviu, kurį padarė “Metro Promo”.

Jeigu iki 1996-ųjų didžiausią įtaką visai drum’n’bass muzikai darė tokie grandai kaip Goldie ir LTJ Bukem, tai dabar didžiausias novatorius yra Marc Caro arba Technical Itch. Markas savo kelią į drum’n’bass viršūnę pradėjo 1991-aisiais, kai grojo Birmingamo vakarėliuose bei kūrė, turėdamas labai mažai įrangos.

Technical Itch profesionalumas kilo ir po kurio laiko jo projekto „ENTT” kūrybą išleidžia „Ibiza Records”. Pažintis su Darren Beale (arba Decoder) paskatino Marką tęsti pradėtą veiklą ir jie išleidžia „Plastic Life EP” plokštelę. Susidomėjimas jų kuriama muzika vis didėjo, bet Markui to neužteko. Jis siekia turėti nuosavą leiblą ir įkuria „Tech Itch Recordings”.

Įrašų firma iškilo tada, kai radijo stoties „Kiss FM” DJ’us Kenny Ken pradėjo nuolat groti „Tech Itch” plokšteles. Leiblas susilaukia pripažinimo, vis daugiau dėmesio ir populiarumo, o 1996-aisiais Technical Itch pasirašo kontraktą su didžiausia pasaulyje drum’n’bass įrašų firma „Moving Shadow Records”. Dirbdamas „Moving Shadow” jis užsitarnauja stipraus, dinaminio, aukšto technologinio lygio, “nuodingo” stiliaus kompozicijų kūrėjo reputaciją. Technical Itch sukuria tokius “monstrus” kaip “The Dreamer” (Shadow 099), “The Virus” (Shadow 101) “Stronghold” / “Hidden Sound” (Shadow 116).

Marko kūryba susilaukia autoritetingos spaudos dėmesio: žurnalai „Muzik” ir „Knowledge” savo apžvalgose Technical Itch skambesį apibūdina kaip „aukščiausios klasės drum‘n‘bass su sunkiai teroristiniu noizu su puikia eksperimentine dalimi”. 1999-iaisiais išleistus “Trysyinate”, “Scope”, “LED” ir “Arced” singlus žiniasklaida įvertina aukščiausiais balais bei nekantraudama laukia „Moving Shadow Records” pasirodysiančio pirmojo Technical Itch albumo “Diagnostics”.

Albumas savyje aprėpė viską, kas iškėlė Marką: piktą atmosferą, žvėriškus ritmus, naikinčiai plėšantį bosą ir kvapą užimančią kūrybą. Albumo rafinuotumas, tinkamumas šokių aikštelėms padarė jį dar labiau priimtinu visiems… Technical Itch sukūrė skambesį, kuris padėjo “Diagnostics” užimti deramą vietą drum’n’bass istorijoje. Įtakingiausi muzikos žurnalai „Muzik” ir „Knowledge” negailėjo liaupsių albumui: “..su šio albumo pasirodymu sunkiasvoris drum’n’bass tampa prieinamas visiems… M.Caro tikrai žino kaip sukurti dramą..”, – „Muzik”, “..drum’n’bass ateitis saugi – ji pono Itch rankose..”, – teigė „Flipside”. TECHNICAL ITCH tapo techstep veidu.

Markas dirba „Moving Shadow Records”, o jo nuosavas „Tech Itch Recordings” sėkmingai tęsia savo veiklą, išleisdamas į dienos šviesą tokius hitus kaip „In My Dreams”, “Circuit Breaker”, “UXB”, „EKO“. Išleistas “Secret Methods vol.1” tiesiog nusiaubė šokių aikšteles. TECHNICAL ITCH ir DECODER plokštelės buvo grojamos visuose drum‘n‘bass vakarėliuose, jų skambesys buvo tiesiog nuostabus. Nuo tos akimirkos iki šiol gastrolių grafikas yra toks įtemptas, kad dažnai tenka pamiršti studijos reikalus.. Labai lauktą “Secret Methods vol.2” vėl lydėjo begalė teigiamų atsiliepimų. Savo mikse pagroti TECHNICAL ITCH kūrinį tampa tradicija…

Karaliavimas šokių aikštelėse išgarsino TECHNICAL ITCH ir DECODER kaip puikius prodiuserius, tad anglai buvo kviečiami remiksuoti daugybę kūrinių „Renegade Hardware“, „Formation“, „Trouble On Vinyl“, „Fuze“, „Sub Pop“, „Palm Pictures“ ir kitiems leiblams.

2000-ųjų rugsėjį „Moving Shadow Records” įrašų firmoje išleisto nedidelio albumo „Never After EP” visas tiražas buvo išpirktas per vieną dieną dar labiau sustiprino Technical Itch, kaip vieno iš pagrindinio visos drum’n’bass scenos asmens vardą. 2001-ais metais „Moving Shadow Records” išleidžia TECHNICAL ITCH sumixuotą „Killa Bites 2” rinkinį. Albume buvo gausu Markui būdingų aštrių laukinių ritmų, “pjaustytų”, griežtų boso linijų ir pilniausio garsų arsenalo visoje drum’n’bass scenoje. Eilinės liauspės jau nieko nebestebino…

Tuo pat metu „Tech Itch” leible atsiranda amerikiečių DJ’us DIESELBOY. Jis ir TECHNICAL ITCH pasauliui pagamina tokius savo stiliaus šedevrus kaip “Atlantic State”, „Decent“, „Invid“, “Scythe V2”. Markas padeda prodiusuoti DIESELBOY kūrybą, taip pat sukuria projektą Biostacis.

2002-aisiais įkuriamas dukterinis „Tech Itch” leiblas „Penetration”, kuriame leidžiama tik TECHNICAL ITCH kūryba. Leible pasirodanti progresyviausia muzika visoje Anglijos drum’n’bass scenoje kritikus tiesiog žavi, o kalbant apie Marko darbus visų pirma pažymima, kad TECHNICAL ITCH plokšteles galima pirkti jų net neklausius… Šiandien išgirdę naujausią Technical Itch produktą, galite būti tikri, jog po kelių mėnesių klausydami Dom & Roland, Dylan, Trace, Loxy, Kemal ir kitų žvaigždžių plokšteles išgirsite kažką labai panašaus…

Norint apibūdinti paskutinius Technical Itch relyzus būtų galima pacituoti vieną kritiką: “Jeigu paskutiniai kūriniai buvo karšti, tai šis yra maksimaliai deginantis. Ir tai jums pateikia pirmaujantis atlikėjas (Technical Itch) ir leiblas („Tech Itch”)…”

O dabar, po ilgos įžangos, pats interviu:

Markai, tu esi labai populiarus Lietuvoje. Pasklidus gandams, kad tu dar šiemet gali atvažiuoti į mūsų šalį, žmonės tiesiog pamišo: „Dievas atvažiuoja“, „Aš parduosiu velniui sielą, jeigu to reikės norint ten patekti“, „Tai bus nerealu“. Kaip tai pakomentuotum?
Woooow, tai labai glosto savimeilę, tiesiog net nežinau ką dar galėčiau pasakyti. Labai labai ačiū!!!

Ko tikiesi iš Lietuvos drum‘n‘bass fanų?
Grojant žmonių palaikymas yra labai malonus, pats tą puikiai žinai,o sprendžiant iš pirmo klausimo lietuviai turėtų būti nuostabūs vakarėlių dalyviai ir manau, kad mūsų laukia beprotiška naktis!!

Kaip atsidūrei drum‘n‘bass kultūroje?
Kai aštunto dešimtmečio pabaigoje aš pradėjau vaikščioti į vakarėlius, tuo metu dar nebuvo drum‘n‘bass kultūros užuomazgų. Vėliau užsikabinau už tų ritmų, kurie vėliau išsivystė į dabartinį drum‘n‘bass skambesį. Pradėjau groti Bristolyje, vėliau sutikau Darreną (Decoder – aut.past.) ir pradėjome kurti.

Tavo pirmas albumas „Diagnostic“ buvo labai gerai įvertintas. Kada galime tikėtis antrojo?
Kolkas tam visiškai nėra laiko. Ruošiu naujus įrašus „Tech Itch Recordings“, aš ir Goldie dirbam su nauju Rufige Cru albumu, su Dylanu prieš naujuosius turėtume išleisti „The Technical Freak LP“. Pastaruoju metu ypač daug groju, tad studijoje esu gana retas svečias.

Kokią aparatūrą naudoji studijoje?
Begalę aparatūros. Studijoje yra labai daug high-end analoginės įrangos, o pagrindinis gabalų lipdymas atliekamas su „Mac“ aplinkoje veikiančiomis „Logic Audio“ ir „Protools“ programomis („Cubase“ analogas „Windows“ sistemoje – aut. past.).

Kokią muziką klausai?
Labai įvairią, nes tiesiog negali virti savo sultyse. Ilsintis norisi klausytis ne to, ką girdi studijoje.

Kuriuos drum’n’bass prodiuserius labiausiai vertini?
Oh… Jų yra labai daug…

Ką galėtum patarti žmonėms, kurie norėtų tapti DJ?
Daug dirbti, klausytis daug muzikos, kiek įmanoma daugiau praktikuotis. Norint, kad dabar tave dažnai kviestų groti, neužtenka būti tik DJ‘umi, reikia kurti gerus gabalus.

Kokia yra tradicinė TECHNICAL ITCH dienotvarkė?
Atsikeliu, važiuoju į studiją, grįžtu namo ir einu miegoti. Jeigu groju, tada mano maršrutas yra toks: viešbutis, aerouostas, grojimas vakarėlyje, viešbutis, aerouostas…

Ateities planai?
Kaip ir iki šiol. Visas sunkus darbas bus susijęs su muzika. Toliau kursiu „Moving Shadow“, „Tech Itch“, „Penetration“ leiblams, taip pat bus keli projektai su DJ Craze (triskart DMC World nugalėtojas – aut. past.).

Dėkui, kad savo įtemptoje dienotvarkėje radai laiko ir mums.
Nėra už ką, susimatysim gruodį, sėkmės!