1970 metais atėjo naujoji era – KRAFTWERK era. Galima teigti, kad būtent nuo KRAFTWERK eksperimentų prasidėjo elektroninės muzikos istorija: jie sukūrė tokią kalbą, kuria dabar naudojasi visa muzikos kultūra. Sintezatorių, būgnų mašinos ir vokadero (kuris “priduoda” balsui mechanikos ir sintetikos) pagalba Ralf Hutter ir Florian Schneider “sukonstravo” tobulą popmuziką žmonių populiacijai, kutendami visus konceptualiais kuriniais ir beprotišku avangardu.
KRAFTWERK padarė tikrą perversmą elektroninės muzikos kultūroje kaip tik tuomet, kai pasaulyje viešpatavo laisvės, visiškos nepriklausomybės ir “jokios atsakomybės” idėjos. Be KRAFTWERK muzikinio indelio negalima įsivaizduoti novatoriškų PET SHOP BOYS, DURAN DURAN, 70-ųjų scenos, europietiškos 80-ųjų dance kultūros ir new wave muzikantų, tokių kaip DEPECHE MODE, SIMPLE MINDS, electro gigantų Grandmaster Flash, Afrika Bambaata ir visko, kas buvo po viso to, atsiradimo.
Šiandien galima sakyti, kad KRAFTWERK kūryba turi labiau sakralinę prasmę, muzikos pasaulio “grandai” juos vadina savotiška kelrode žvaigžde elektronikos pasaulyje. Savo paslapties legendinė grupė neatskleidžia, nesidalina su niekuo savo mintimis, nenori turėti nieko bendro su Michael Jackson ir David Bowie, kurie nuolatos “siūlo” jiems bendradarbiavimą. 2001-ais KRAFTWERK išima iš leidimo beveik paruoštą albumą, įrašytą kartu su tokiais muzikos “šaunuoliais”, kaip DIVINE COMEDY, U2, Iggy Pop, CARDIGANS, Pizzicato Five, neatsargiai pavadinę savo projektą – karaoke.
Užsidarę savo Kling Klang Studio Diuseldorfe – vienintelėje KRAFTWERK studijoje per visą jų “gyvavimo” laikotarpį – jau kaip 30 metų jie išradinėja naujas muzikos strategijas, kurdami konceptualius albumus, tuo pačiu įsitvirtindami savo iki dabar elektronikos pirmtakių pozicijoje. Jų albumai, kad ir “Autobahn”(1974m.) – tai pastovus mechaninis triukšmas ir nuolatinis ieškojimas kažko naujo. “Autobahn” atnešė grupei Didžiosios Britanijos ir JAV topų pirmąsias vietas. Po “Radio-Aktivitat” (1975m.), kuriame visai kaip “apdainuoti” radiotransliacijos, gravitacijos, radioaktyvumas ir t.t., sekė KRAFTWERK grandiozinis koncertinis turas.
“Trans-Europe Express” (1977m.) tapo pačiu žinomiausiu grupės albumu, kuris, kaip teigia Rolling Stone žurnalas, “visam laikui pakeitė pop muzikos veidą”. O apie “Die Mensch Maschine”(1978m.) New Musical Express rašė: “Tai vienintelis toks sėkmingas darbas, kuriame susimaišė vizualūs ir garso vaizdai; niekas to šiuolaikinėje muzikoje dar nėra daręs”. KRAFTWERK singlas ”The Model” tampa tikru europietišku hitu ir 1982-ais pirmauja Didžiosios Britanijos čartuose, ką jau šnekėti apie “Showroom Dummies” ir “Tour De France”.
Po “Electric Cafe” (1986m.) ir dvigubo geriausių hitų rinkinio “The Mix” išleidimo KRAFTWERK “dingo” ilgam. Kitas pilnavertiškas albumas – dviračių sporto epopėja “Tour de France” buvo išleistas praeitą vasarą, tokiu budu Kraftwerk dar kartą įrodė, kad jie yra turbūt vienintelė grupė, sugebanti įrašyti įdomų ir aktualų darbą net ir po 30-ties metų nuo savo muzikinės šlovės pradžios.
80-ųjų pabaigoje Ralf ir Florian nustoja bendrauti su žurnalistais ir pasakoti apie savo ateities planus. Tuomet grupė neturi nei kontaktinio telefono, nei pašto adreso. Ryšį su išoriniu pasauliu palaiko tik per savo advokatą Niujorke. Kaip tik tada prasideda KRAFTWERK kopijavimo ir klonavimo laikas: vokiečiai – griausmingi RAMMSTEIN, šaunuolis Chris Whitley bando kartoti kažką panašaus, o genialus SENSOR COCONUT lyderis Uve Šmidtas Kraftwerk dedikuoja savo visą albumą, kuriame šalti jų originalai pavirto spalvota kakofonija.
Per paskutinius 10 metų KRAFTWERK retai kur pasirodo.Į jų retus koncertus D. Britanijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Japonijoje ir JAV 90-ųjų pabaigoje atvažiuoja geriausi pasaulio muzikantai: DAFT PUNK, detroit tekno pionieriai Juan Atkins ir Derrick May ir kiti. Po 1992 KRAFTWERK gyvo pasirodymo “Greenpeace Open Air” Mančesteryje, grupė pelnė “geriausios vokiečių visų laikų grupės” vardą. Tais pačiais metais sekė ir “German Dance Award” apdovanojimas nominacijoje “Alltime Hero”.
Šio pavasario pasaulinis koncertinis turas skelbia apie KRAFTWERK naująjį prisikėlimą. Tai sukėlė masinę ekstazę visoje Europoje; bilietai į koncertus dingsta iš kasų akimirksniu pirmomis pardavimo dienomis. Šiandienos KRAFTWERK skelbia, kad su savimi “vežasi” du didžiulius krovininius automobilius su visa scenos įranga. Iš paskos seka ir 3 video ekranai ir pačių KRAFTWERK hipnotizuojantys videofilmai, todėl nėra sunku įsivaizduoti, kodėl Europos stadionuose tūkstančiai gerbėjų vėl verks, alps, melsis, plius pastovios euforijos būklė neduos “atsipalaiduoti”.
KRAFTWERK pasirodymai – tai tikras atvirumas ir galimybė išgirsti gyvai visas “Tour de France” albumo ir “visų laikų – visų tautų” pamėgtas jų kompozicijas. Be abejo, tai yra tikras įvykis elektronikos gerbėjams, visiems kitiems – stebuklinga kelionė į sukurtą KRAFTWERK techno-pasaulį. O jų robot pop – ergonomiškas, nuostabus, ir, kas svarbiausia, pasiekiamas kiekvienam. Keturi grupės nariai, persirengę robotų drabužiais, mini-kompiuteriai ir nuostabus šou. Tokio įvykio praleisti tiesiog negalima. Susimatysim.
Gegužės 29d. 21:00/ Olympic Skonto Hall / Ryga, Latvija
Įšankstiniai bilietai parduodami Forum Palace kasose, Konstitucijos pr. 26, Vilniuje.
Informacija teikiama telefonu: 8-52 63 66 66
Komentarai