Mus sunku išmušti iš ritmo – gerai jį jaučiam. Nuolat klausom urbanistinių ritmų, todėl vis rečiau atrandam kažką naujo. Tačiau prancūzų MANIPULATORS koncertas antradienio vakarą apverčia visus ritmus ir kitą dieną keldamiesi į darbą stebimės: “Ką?! Dar ne savaitgalis?!” Nes po tokio koncerto _privalo_ būti s(a)vaitgalis.
Pagaliau nereikia važiuoti 350 km į šiaurę, kad pas latviškus braliukus paklausytum kokių nors įdomesnių garsų. Turbūt geriausio LT vasaros festivalio “Kultūros tvartas” ir “Ugnies medžioklės su varovais” organizatoriai “Tactus” pasiryžo surizikuoti ir padaryti Vilniaus melomanams šventę. Nekreipdami dėmesio į “nekomercinę” savaitės dieną, į tai, kad liko mažiau nei 10 dienų…
Netrukus kazino virsiančios legendinės “Pergalės” fasado kolonos nieko gero nežada – jas ramsto tik kelios žmogystos. 15 litų atbaido ne vieną, nors dažnai brangiau kainuoja pažiūrėti, kaip žmogus meistriškai valdo du patefonus… Nusmelkia nuojauta, kad tai – dar vienas žlugimas. Patekus vidun šis jausmas nepaleidžia. Gana erdvioje salėje pasieniais trinasi kelios dešimtys žmogeliukų…
Tačiau nepriekaištinga scena su 9 videokubų kvadratu, subtiliu apšvietimu ir įspūdingai atrodančiomis aparatūros krūvomis priverčia lengvai vėptelti. Virš galvos kabančios liustros su kandeliabrais, klasikinis patalpos išplanavimas, parketas ir jau girdim save sakant, kad tai savotiška legendinės Londono koncertų aikštelės “Astoria” (kur niekada nebuvom:) reinkarnacija. Galėtų būti, jei…
Koncerto priešistorė siekia audringus lenkų grupės PAPRIKA KORPS koncertus Vilniuje. Šios grupės lyderis Piotr įkūrė koncertų organizavimo agentūrą “Karrot”, kuri užsiėmė MANIPULATORS turu Lenkijoje, o vienintelį koncertą Lietuvoje padėjo padaryti “GreenClub” chebra.
Žmonių salėje pastebimai daugėja, galų gale jų susirenka apie 250 – minimalus skaičius koncertui tokio dydžio salėje. Visai nieko beveik nereklamuotam antradieniniam koncertui.
Koncertą pradeda šiuo metu sparčiai populiarėjantys vilniečiai FUSEDMARK. Retrogitara, perkusija, “grūvboksas” ir įspūdingas vokalas neša į acid triphop erdves. Ekrane mirga visokios bakterijos, sprogimai, lėktuvai. Publika reaguoja gana šaltai, kartais net “nepastebi” gabalų pabaigos – support grupės dalia. Tačiau FUSEDMARK nenusimena ir tvirtai keliauja toliau – turbūt tik nedidelė dalis publikos atpažino Bob Marley “Jammin” interpretaciją. Tai būtų buvusi logiška pabaiga, bet “fūzmarkai” pagroja dar keletą kompozicijų. Paklausti apie grupę, visi (ir lietuviai, ir lenkai, ir prancūzai), kaip susitarę, mini Bjork vardą. Tikėsimės, toks palyginimas tik užgaus muzikantų savimeilę ir pastūmės juos į priekį. Nes kas gi nori groti “kaip kažkas”?
Po trumpos pertraukos “Pergalės” sietynai sudreba nuo dubby garsų. Penki vaikinai ant scenos ir dar vienas prie garso operatoriaus pulto pradeda savo dub magijos seansą. Sprendžiant iš nuotraukų, kur daugelis žiūrovų užsimerkę, prancūzams pavyko manipuliuoti minios emocijomis. Muzikantai po truputį įsijaučia, ypač jų dreduotas garso efektų meistras, aidinčiu balsu kviečiantis į tarpgalaktinę dub kelionę.
Nors grupė iš Reimso dar visai šviežia, išleidusi tik trumpą EP’aką, scenoje jie jaučiasi užtikrintai ir kviečia publiką reaguoti audringiau. Čia truputį ir pritrūksta vieno kito šimto žmonių, kad įvyktų apsikeitimas energija, išsisklaidančia po “Pergalės” skliautais. Tačiau čia puikiai jaučiasi grupės skleidžiami garsai.
Nemėgstantiems dub, MANIPULATORS galėjo skambėti kiek vienodai, tačiau tai ir yra savotiškas šiaip jau konservatyvaus šio stiliaus žavesys, kurio pulsacijose galima linguoti, šokinėti, prisimerkti, svajoti. Todėl nutilus muzikai, publika švilpė-rėkė ir norėjo dar.
Kelios kompozicijos bisui ir, deja, viskas baigiasi “ant visai”. Patiriam tą “puikų” renginių pabaigos akcentą – salę užlieja labai reali ryški šviesa, o darbininkai puola išrinkinėti aparatūros tvirtovę.
Organizatoriai sako, kad tai – tik renginių ciklo pradžia ir jau žada kažkokį Prancūzijoje populiarų ethno jazz.
Komentarai