…ir dar daug ką papasakos mums interviu vienas iš originaliausių Vidurio Europos didžėjų. DJ Tvyks pelnytai laikomas tikra Čekijos muzikos pažiba – groja jau daugiau nei dvylika metų, groja visas įmanomas šokių muzikos versijas (deep, disco, electro, electropunk, funky, groove, latino, new wave & tech), jo pasirodymai išsiskiria didžiule energija. Jo krajeros vingiai nuvedė jį į “The Social” Londone, “D! Club” Lozanoje ir “L’An-Fer” Dižone, Prancūzijoje. Tvyks dirbo studijoje ir leido plokšteles su legendiniu švedų prodiuseriu Hakan Lidbo, o jo krepšyje rasime… netgi Simuck!
Pradėjai groti dar 90-ųjų pabaigoje… papasakok kaip Čekijoje atsirado šokių muzikos scena?
Pirmieji vakarėliai prasidėjo 1992 pavasarį, kai čia atvarė tokie belgų didžėjai Koenie, Bart, Geert, jie pasirodė “Meloun Club” ir taip pat legendiniame “Roxy”, bet to dar aš nepamačiau. Tačiau tą vasarą aš jau pasirodžiau prie trumpai gyvavusio klubelio “Ubiquity” durų. Jį buvo įkūręs toks atklydęs anglas, vieta gyvavo tik tris mėnesius, bet kas dvi savaitės ten buvo surengtos šventės su svečiais iš Belgijos, Olandijos ir tos pačios Britanijos. Atsimenu, ten jau plokšteles sukinėjo ir pirmieji čekų didžėjai – Loutka ir Spejbl.
Pirmas “tikras” Prahos klubas “Radost FX” atsidarė 1992 metų rudenį ir – kas įdomiausia – jis iki šiol išlieka vienu svarbiausiu klubų iki šiol. Per artimiausius metus atsidarė keletas kitų įdomių vietų – “Miš Maš”, “Ladvi”, “Alfa”… per tuos metus užaugo ir antra “pirmųjų didžėjų kartos” dalis – Aiffel, Bidlo, Braun, Vilem, aš – visi buvome iš Prahos. Ir reikia pasakyti, kad tie pirmieji du metai buvo tikrai pritrenkiantys!
Internete radau tavo miksą, kuris skirtas 1990-91 metų acid house muzikai, ir tavo grojaraščiuose randu visokių retro gabaliukų… Ką tu galvoji apie acid house muziką?
Radijo stotyje “Limonadovy Joe” vedžiau laidą, tokį ciklą apie house muziką ir jos atsiradimą – pradedant nuo giliausių šaknų 70-aisiais ir baigiant 90-aisiais. Jai ir įrašiau porą specialių miksų. Bet tu teisus. Man patinka įmaišyti keletą senų gabalų į savo pasirodymus. Linksma juos girdėt. Jie turi tokios papildomos energijos, ypač tie gabaliukai iš 90-ųjų pradžios. Tie pianinai su mėsingomis boso linijomis. Nuostabūs. Ir dažnai žmonės nė neįtaria, kad tai seni gabalai.
Kokios muzikos tu pradėjai klausyti? Su kokia muzika “užaugai”?
Sunku išskirti vieną plokštelę. Pirmiausia buvo mano tėvo įrašų kolekcija su BEATLES, DEEP PURPLE ar ROLLING STONES. Turėjau ir kasečių su David Bowie, Eurythmics ar Nena. Bet aš klausydavausi daug radijo. Būtent jo dėka atradau S’EXPRESS, HITHOUSE, BEATMASTERS, Mr. Lee, Lil Louis, COLDCUT, BOMB THE BASS, Yello, BLACK BOX, Yazz & THE PLASTIC PEOPLE, INNER CITY…
House muzika atradau daugiausia dėka Radio Luxembourg ir dar viena laida apie šokių muziką buvo Čekoslovakijos stotyje E+M. Paskui, kaip jau sakiau, kažkaip atsiradau tame vakarėlyje Slovansky Dum pastate, ir mane taip užvežė, kad pradėjau pirkti plokšteles ir miksuoti, ir 1993 metų pradžioje jau debiutavau aludėje “Na Petynce”.
O kokia muzika tau išties patinka? Ar vien tik šokių muzika?
Aš mėgstu visokią muziką, jei jaučiu kad ji ateina tiesiai iš širdies. Namie, aišku, tenka perklausyti krūvas naujų įrašų. Bet man patinka lankytis ir gyvos muzikos koncertuose – visokiuose koncertuose. O ta pigi populiari radijo stočių muzika… žinau tik tiek, kad ji egzistuoja.
Naujus metus sutikai grodamas Anglijoje, kaip sekėsi? Kokia muzika anglams patiko?
Jau antrą kartą buvau Cantebury mieste, šį kartą tai buvo praktiškai uždaras vakaras prikimštame klube “Unity”, tai atrodė daugiau koks gimtadienis – laisvi žmonės, gera atmosfera. Grojo šaunūs didžėjai, kuriuos šią vasarą buvau sutikęs Prahoje – Sean Porn ir Comfy Rob. Labai maloniai nustebino, kad pasižiūrėti iš Londono atvažiavo svečias, vienas iš mano mėgstamiausių prodiuserių Andy Big Hair iš U Freqs.
Viską baigėme devintą ryto, kas Anglijoje yra… ne visiškai tipiška. O dar kitą rytą buvo spontaniškas pratęsimas :). O muzika? Na, per Naujus paprastai grojama hitas po hito, tai aišku, kai buvo prieita iki “French Kiss” ar “Drop The Pressure” į viršų kilo rankos. Be abejo, labai gerai “suėjo” ir nauji Dust Sucker, LCD SOUNDSYSTEM, Riton, Lopazz, Vitalic, The Film gabalai!
Kas, tavo nuomone, buvo svarbiausi įvykiai Čekijos šokių muzikos istorijoje? O svarbiausi žmonės?
Be abejo, daug kas sukosi aplink “Radost FX” klubą. Jo auksiniai laikai buvo maždaug prieš dešimt metų, kai čia dirbo promouteris iš Vokietijos Kristof Klug, kuris sugebėjo atvežti tokius žinomus vardus kaip Sasha, Sneak, Paul Van Dyk, Marusha, Westbam ar Carl Cox. Paskui buvo vaikinai iš “Lighthouse”, kurie 1994 metais atvežė Fluke, Spooky, o po penkių metų jie pradėjo rengti festivalius atvirame ore su CHEMICAL BROTHERS, Felix Da Housecat, Laurent Garnier, Adam Freeland, THE ORB, Sasha, Josh Wink, Mr. C, Goldie, Tom Middleton, LAYO & BUSHWACKA, JAZZANOVA ir taip toliau.
Dar vienas svarbus žmogus yra David Urban, kuris sukūrė D Smack U promotion ir per dvyliką metų atvežė 808 STATE, MOLOKO, ALOOF, APOLLO 440, FRANZ FERDINAND, ASIAN DUB FOUNDATION, Black Uhuru, CREATURES, FAITHLESS, FUN-DA-MENTAl, LTJ Bukem, Mad Professor, Roni Size, ROYKSOPP, THE ORB, SNEAKER PIMPS, STEREO MCS, TRANSGLOBAL UNDERGROUND, Tricky, ZION TRAIN. Ir jis suorganizavo tą nuostabujį “Jeleni Prikop” festivalį 1998 metais, kai slėnyje visai prie Prahos pilies grojo “orbai”, 808 STATE, ASIAN DUB FOUNDATION ir čekų grupės ECSTASY OF SAINT THERESA, HYPNOTIX, SIGNIFICANT OTHER ir daug kitų. Ir šiandien jis veda vakarėlius “Free Mondays” klube “Roxy”, kur šita idėja, kad ir pirmadienio naktį gali groti gyvos grupės ir didžėjai iki penktos ryto, labai prigijo.
Ar gali palyginti Čekijos sceną su šokių muziką kaimyninėse šalyse?
Iki šiol buvau tik Slovakijoje. Bet kai peržiūri, kas kur grojama reikia pasakyti, kad Čekijos organizatoriai pastaruoju metu nelabai nori rizikuoti. Jie veža tuos pačius žinomus vardus ir – jokio progreso. Bet aš įsitikinęs, kad greitai tai turės keistis. Kai kuriose Slovakijos ir Lenkijos klubuose šiandien gali išgirsti daug šviežesnius, visiškai šviežius garsus.
O kur parekomenduotum apsilankyti Prahoje? Koks yra geriausių regiono klubų dešimtukas?
Man asmeniškai Prahoje labiausiai patinka groti house laive “U Bukanýra”, tai pritrenkianti vieta, kur pernai įvyko keletas neįtikėtinų vakarų, ir žmonės paprastai ten labai nuoširdūs. Taigi, o “dešimtukas” – Prahoje siūlau nueiti į naujai atidarytus “Cross Club” (toookio klubo mums tikrai seniai trūko) ir “Défilé”. Ir be abejo “Roxy”, “Radost FX”, “Mecca” ir kavinė “Palác Akropolis”. Brno yra puiki vietelė “Fléda” ir dar verta aplankyti “Perpetuum”. Ostravos mieste dėmėsio vertas klubas “Fabric”, Liberece – “Casta Club”, o Hradec Kralove – “Event”. Slovakijos sostinėje Bratislavoje dominuoja “Spojka Club”, taip pat galite pabandyti apsilankyti vietelėje, kuri vadinasi “Hlbočina”.
Pastaruoju metu apie tavo pasirodymus apžvalgose rašoma, kad nuo klasikinio house suki link electro, electroclash, new wave ir taip toliau. Kaip pats apibūdintum tai, ką galima bus tikėtis per tavo setą išgirsti?
Dabar mane veža visokia muzika. Bet taip buvo ir anksčiau. Tik metai po metų tos ribos vis perkeliamos į priekį ir taip mano krepšyje atsirado visiško pankroko ar roko įkvėptų įrašų. Tai pavadinčiau acid-elektro-punk. Ir kiek man paskutiniu metu teko stebėti publikos reakciją, mano naujoves jie pasitinka užkrečiančiu šokiu:))
Ar tau atrodo, kad Vidurio ir Rytų Europos didžėjai ar atlikėjai yra originalūs, ar tiesiog sekama madomis?
Mano nuomone, turime nemažai žmonių, kurie yra pranašūs savo technika. Bet kryptys, mados – tai vis dar ateina iš užsienio.
Aplamai, per tą dešimtmetį Čekijoje iškilo OHM SQUARE, ECSTASY OF ST. THERESA, SUNSHINE, TATA BOJS, Moimir Papalescu & THE NIHILISTS, Boris Carloff, TOUCHWOOD, Floex, Juanita Juarez, Ecson Waldez, E.C.A., DEFAULT, Stephunk T. ir THE TCHENDOS, daug gerų artistų.
Papasakok apie savo projektus Vivacity ar French Connection? Ar juose skamba tokia muzika, kuri paprastai Čekijos stotyse?
“Vivacity” sukūrėme su krūva draugelių, žinomų žmonių tik iš Čekijos, tiek iš užsienio (Pat Heart, Cubik, Trnqua, Dys Martin). Jau mano minėtoje “U Bukanýra” vyksta mėnesiniai vakarėliai, vedami MC Picard ir “Vivacity” draugų. Paskui mums šovė į galvą sukurti nuosavą interneto radijo stotį, ką galų gale su AB Radio.com pagalba pernai vasarą ir pasiekėme. Šiemet tikiuosi, kad “Vivacity” koncepcija plėsis tiek į gylį – ieškome daugiau įdomių vakarėlių koncepcijų (kaip “Vivacity +”), tiek “į plotį” – kai kas vyks ir už Čekijos ribų.
Kartu su Dys Martinu prieš kelis metus sukūrėme ir laidų ciklą “French Connection”, kurį transliavo Prahos “Rádio 1” bei Čekijos valstybinio radijo padalinys Pilzene, veikė ir interneto puslapis, bei atvėžėme daugybę atlikėjų iš Prancūzijos. Dabar kolega Martinas pasiemė truputį atstotogų, tačiau iš originalios “French Connection” liko mano valanda, kuri “Rádio 1” skamba kiekvieną pirmadienį nuo šeštos valandos vakaro. O kol kas tik labai džiaugiuosi, kad jau šiemet pavyko į Prahą atvežti Miss Kittin, kurios pasirodymas “Roxy” buvo nuostabus…
Kas groja komercinėse stotyse? Net nežinojau… tai ataskydamas į šį klausimą specialiai pasidomėjau. Daugiausiai skamba konkurso “Pop Idol – Superstar” nugalėtojai sumaišyti su 80ųjų ir 90ųjų Čekijos ar užsienio popmuzika. Na, o geriausios nepriklausomos stoties “Radio 1” grojaraštis maždaug toks – Chemical Brothers, Bjork, Fatboy Slim, The Streets, Manic Street Preachers, Interpol, Bent, U2, New Order, Annie, Prodigy, Sunshine, Moimir Papalescu & The Nihilists, Tata Bojs ir taip toliau…
Tu esi žinomas ir kaip prodiuseris – dirbai su Anglijos Paperecordings, Švedijos garsenybe Hakan Lidbo ir Čekijos didvyriu Boris Carloff … Ar tęsi savo kaip prodiuserio veiklą, gal jau esi numatęs kokius nors konkrečius ateities projektus, kryptis? Kažką girdėjome, kad žadi tapti ir vokalistu?
Labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi tais laikais, kai galėjau dirbti su Hakanu, Borisu ir Patu (Heartu). Bet manau, kad pasiekiau stadiją, kai galiu dirbti vienas. Pernai rugsėjį išgyvenau labai kūrybingą laikotarpį, parašiau ir dainų, ir jų tekstų. Kai kurie gabalai jau visiškai paruošti, kai kurie dar laukia “stalčiuje”.
Gerokai mane pamalonino šilta reakcija į mano gabalą “Borůvkový koláč” (”Mėlynių pyragas” – red. past.;), kurį įrašiau ir įdainavau rugpjūtį, vasaros gale. Jį į savo naujos muzikos kompiliaciją “Nová krev vol. 2” (”Naujas kraujas II” – red. past.;) įtraukė žinomas žurnalas “XMAG”, ir dabar jis linksmai sukasi radijo stoties “Radio 1” bangose. Turiu didelį apetitą toliau kurti muziką su čekiškais tekstais ir manau, kad tai tikrai prasminga.
Kokios yra tavo mėgstamos futbolo ir ledo ritulio komandos? Ar žiūri rungtynes?
Sportu nesidomiu. Iš tiesų, net neturiu televizoriaus.
Ar čekai iš tikrųjų tiek daug rūko žolės, kaip kad kartais atrodo?
Na, aš nedūmiju. Aš renkuosi gerą arbatą.
Ar žinai NORSKĄNORS apie Lietuvą?
Taip :)) Ir tikiuosi tai patikrinti asmeniškai ;)
Na ir pagaliau tavo žinia mergaitėms (ir berniukams) prie Baltijos krantų?
Come as you are :))
Komentarai