Taip, žinau, kad atsikurti gali net tokios supergrupės kaip PINK FLOYD. O čia dar nežinia, ar PRODIGY nebuvo šitos kartos “pinkai”, tiesa, jei būtų kiek nuosekliau ir spalvingiau leidę albumus ir nedarę tų penkerių metų pertraukos. Šiaip ar taip, 90-aisiais šiuolaikinės muzikos istorijoje jau buvo įrašyta tokia išvada: THE PRODIGY – tai pirmoji šokinės muzikos grupė, kuriai pavyko pelnyti tokią šlovę ir pagarbą, kokios anksčiau susilaukdavo tik roko grupės. Netikėtos sėkmės aukso žuvelė tais atmintinais laikais išneršė tarp tikrojo „nerimtojo“ techno ikrų…
Vis dėlto neapleidžia keistas jausmas, kad tai nemažas stebuklas, kad “Their Law :The Singles 1990-2005” reklaminis turas bene pirmą kartą į savo tvarkaraštį įtraukė ne tik Rusiją, bet ir Lietuvą. Prieš pavasarinius koncertus mus pasiekė keistas gandas, esą THE PRODIGY pasirinko groti Lietuvoje, o ne Latvijoje todėl, kad Londone yra bendravę su lietuviškos kilmės narkotikų prekeiviais.
Paskui susirgo Keithas Flintas, koncertai buvo nukelti, o dabar tapo tarsi grupės turne, kurį sudaro pasirodymai Vokietijoje (“Rock am Ring” ir “Rock im Park”), Ispanijoje “Festimad”, Portugalijoje (“Superbock Festival”), Austrijoje (“Aerodrome Festival”), Čekijoje (Brno), JAV (garsioji “Coachella”) ir kt. dalis. Toliau – keli didesni Anglijos festivaliai ir, be abejo, Vilniaus “Siemens Arena”. Ar tai bus jau velnio laidotuvės ? O gal bus ir naujas albumas, kaip jie žada – ir THE PRODIGY pragaras užsikurs iš naujo?
Ką iš tikrųjų dabar, po didžiojo sprogimo, reklamuoja THE PRODIGY? Spauda taip ir parašė – “šokių muzikos veteranai (sic!) “Savo Įstatymą” klausytojų teisimui atiduos rugpjūčio gale, ir jame bus visko visiems – kūriniai iš visų jų studijinių albumų, o taip pat kelios naujos dainos. Istorija prasidės nuo ‘Charly’ ir ‘Everybody in the Place’, taip pat prieš dvylika metų išleistu ‘Out of Space’, klasikine THE PRODIGY hitų serija ‘Voodoo People’, ‘Poison’, ‘Firestarter’, ‘Breathe’ ie ‘Smack My Bitch Up’, baigiant “naujausiais” kolektyvo darbais ‘Baby’s Go A Temper’ ir ‘Hotride’.
Ta proga į asmeninį tinklapį Liamas Howlettas parašė trumpą laišką, kuris skamba maždaug taip: ““Sveiki, žmonės, seniai čia berašiau. Turbūt žinote, kad “Their Law” yra albumo pavadinimas. Bus ir antrasis diskas – ir tai nebus vien drum’n’bass remiksai, kaip anksčiau esu sakęs, ten bus keletas naujų gabalų (kuriuos turbūt jau vis tiek atsisiuntėte iš interneto), keli remiksai, “VooDoo Beats” tikrai bus, keletas koncertinių versijų…”. Ir keletas dainų iš singlų ‘b’ pusių. Taip pat bus dar ir papildoma plokštelė su remiksais, tame tarpe PENDULUM “VooDoo Beats” versija, SUB FOCUS “Smack My Bitch Up” ir AUDIO BULLYS sukūrė “Out Of Space” miksą, kurį tiesiog myliu. Tai tiek kol kas”, – rašo THE PRODIGY studijos meistras.
Grupė fanų interneto puslapyje dar paprašė jų atsiųsti trumpų sakinių apie THE PRODIGY ir ištikimiausieji papylė tikrų perliukų: “TAKE THE RULES, BREAK THE RULES, MAKE THE RULES! AND KICK EVERYTHING ELSE HARD IN THE BALLS!!!!”; “DO WHAT WE WANT, SAY WHAT WE WANT, FUCK WHAT WE WANT!”; “15 YEARS OF PURE, INTENSE MADNESS – THE PRODIGY BROUGHT A WHOLE NEW MEANING TO ME DANCING AT WEDDINGS! ir pagaliau “MEOW MEOW MEOW- CHARLY LOVES THIS SHIT!!!”. Šiaip ar taip, pasaulinis internetas pilnas liūdnai linksmų pavyzdžių apie šios kartos žmones, kurie atsitiktinai kažin kur gavo „Music For The Jilted Generation“ kompaktinį diską, įsidėjo paklausyti ir paskui nebegalėjo išsiimti tris metus.
Neseniai Amerikoje duotame interviu THE PRODIGY gražiai apibendrino savo koncertinę veiklą –Keithas išrėžė: ““Mes nedarome planuotų dalykų, bet stengiamės padaryti, kad mūsų muzika skambėtų kaip galima geriausiai. Nemanome, kad būtina į sceną įvažiuoti dideliu rožiniu Kadilaku, kuris vėliau susprogtų ir pavirstų dideliu disko rutuliu iš kurio iššoktų kelios mergšės mojuodamos papais. That’s not our vibe. Koncerte mes esame pagrindiniai elementai, ir mes džiaugiamės turėdami naują albumą ir naują koncerto programą. Tai naujas kraujas mūsų venose. Mums pamatyti žmones, kurie pirmą atėjo į THE PRODIGY yra taip šaunu, ir tai pripildo entuziazmu. Ir tikimės, kad grįžę namo jie pasakys: “Tai jau tikrai apsimokėjo ši naktelė”, o ne “Kodėl aš tai dariau? Galėjau eiti geriau į užkandinę”.
Iš tikrųjų, kiek galima spręsti iš naujausių pasirodymų recenzijų, THE PRODIGY koncertas 2005-aisiais yra neblogas muzikos koncentratas – jis prasideda įžanginiu “Wake Up” ir “Their Law”, paskui rieda per šviežių ir subrendusių hitų kalnus, kartais užkabindamas naują “Razorlight” versiją sumaišyta su “Back To School” ir baigiasi “Firestarter”, “Action Radar” ir “Mindfields” užsklanda. Paskui dar būna desertas, kurį sudaro “Poison” bei “Smack My Bitch Up”.
Ir tada žurnalistas jų, paklausė ką jie galvoja apie šokių muzikos pasikeitimą nuo raveir techno link naujausių madų sujungti gabalus bootlegs (t.v. mash-up) ir electroclash. Liamas liūdnai ar linksmai pastebėjo: “Viskas jau nuo, seno labai keitėsi, bet mums nerūpi naujos kryptis ir srovės. Aišku, “būtlegų” mada mane įtakojo kuriant šį albumą, įtakojo ir electroclash, bet aš į ją labai nesigilinau. Paėmiau kelis gabaliukus, bet norėjau išlikti originalus. Mes turime savo “soundą”, ir tai yra THE PRODIGY – angliško pankroko ir amerikietiško hip hopo ritmų derinys”. O Maksimas spjovė: “Jei tu seki madomis, tu seki paskui avis. O kai avys pavirs kuo nors kitu, ką darysi, ar toliau seksi paskui jas. THE PRODIGY yra ne apie tai”.
Dar geresnė buvo interviu pabaiga, kuri neblogai apibendrina pastarojo meto muzikos padėtį. “liveDaily” paklausė THE PRODIGY, kaip visa muzika pasikeitė per penkiolikąametų. Liamas pasakė: “Viskas pasikeitė net nuo mūsų paskutinio albumo. Grupių galiojimo laikas sutrumpėjo perpus. Ir joms vis sunkiau prasimušti. Turi padlaižiauti. Viskas, ką gali dabar daryti, tai susikoncentruoti į savo sugebėjimus ir groti kaip galima geriau”.
Keithas uždėjo: “Šiandien Coca-Cola ir McDonalds ir kompanija kuri sugalvojo “Pop Idol” (televizijos realybės šou apie muziką, jos klonai Lietuvoje pasirodys šį rudenį – red. past.) kontroliuoja muzikos verslą. Tai dvokia, tai nesveika. Gali gyvuoti tik savo koncerto metu. Kai viskas tikra, neskiesta ir priklauso tai minutei”. O Maksimas reziumavo: “Visi nori 15-os minučių šlovės, šou verslas tapo greito maisto industrija. Bet yra žmonės kurie gamina greitą maistą pramoniniu būdu, ir yra virėjų kurie sukuria puikų maistą”.
Tikiuosi daugiau apie tai parašyti po antradienio, ar ne?
Straipsniui iliustruoti panaudotos “nelegalios” nuotraukos iš grupės koncerto Brno
Komentarai