Būtų didžiausia neteisybė, jei mes labai rimtai žiūrėtume į praėjusį penktadienį praūžusius „Hip-hop apdovanojimus 2006“ ar net piktintumėmės jais, nes jie – tai tiesiog hiphopo subkultūros jaunystės išraiška su savo neva idealistiniais polėkiais, drąsia ir iššaukiančia apranga bei rėkavimu apie gatvės vertybes. Apskritai, švaistytis vertinimais apie lietuvišką hiphopą, kaip apie reprezentuojantį šį muzikos stilių, reikėtų kiek galima kukliau – dar per jauni, kad būtų apie ką diskutuoti. Kita vertus, geriau žvirblis rankoj, negu briedis girioj, o apsidovanoti vis viena smagu.
Taigi vasario 3 dieną klubas „Connect“ praverė duris į pirmuosius „Lietuvos Hip-hop apdovanojimus 2005“.
Vakaro metu elektroninio Svaro lūpomis buvo susakyti 10-ties nominacijų nugalėtojai. Kaip buvo galima numanyti, daugiausia apdovanojimų susišlavė hiphopo pionieriai „G&G Sindikatas“ bei vienaip ar kitaip su šia grupe susiję muzikos kūrėjai. Tarp nominacijų į sceną be gerai žinomų Lietuvos hiphopo virtuozų prigužėjo ir mažai kam iki šiol girdėtų ar matytų paauglių. Antai trupės „Nasty shit“ tekstai nors ir tikrai nepadorūs (angl. „nasty“ – nepadorus), jų balso technikai ir repavimo stiliui dar trūksta sceninio padorumo. Todėl skeryčiojantiems grupės atlikėjams taip ir norėjosi išspjaudyti: „tau dar repetuoti ir repetuoti“. Kadangi vaikinai akivaizdžiai nepratę prie mikrofono be laido, šis garso įnagis jų delnuose atrodė kaip pieno buteliukas su čiulptuku.
Tuo tarpu aukščiausią pilotažą pademonstravo Pushaz, repavęs su „Saulės kliošo“ vokaliste Daiva Starinskaite, kuri aną vakarą buvo pripažinta ir geriausia hiphopo atlikėja. Kiekvienas itin gerai muziką jaučiančio Pusho žodis ir judesys, maloniai akomponuojant Daivai, susiliejo į darnų taktą, o šiems ėmus repuoti pagal perdarytą „Wu-Tang‘ų“ gabalo „C.R.E.A.M.“ aranžuotę, pasiutęs šėlsmas nuvilnijo per absoliučią daugumą vakaro publikos.
Tiesa, ne viskas gerai, kas gerai baigiasi. Mat vienareikšmiškai tenka pakalbėti ir apie pradžią, apie tą pradžią, kai dar stypsai prie įėjimo. Mat ši renginio dalis visiems buvo tapusi graudžiausia. „Connect“ klubo apsauga tąvakar viešpatavo su Miunhauzeną pranokstančiu įžūlumu, kuomet bukaprotiškai švytuojant prieš nosį elektrošokais buvo bandyta gąsdinti į apdovanojimus besiveržiančius ir nemažiau nei porą valandų šaltyje trypiančiaus hiphopo gerbėjus. Erdvė apie klubo įėjimą ištuštėjo tik apie vidurnaktį, kai jau ne vienas dėl beribio išdidumo buvo numojęs ranka į tuos apdovanojimus ir nuėjęs savo keliais. Tačiau kad ir kokio dydžio respectą tokiam renginiui širdyje atsinešei, prie durų jis buvo šiurkščiai tąsomas, o apie nuotaikos sugadinimą kažin ar verta aušinti burną. Laimingesni dar buvo nebent turėjusieji po butelaitį degtinėlės ir jos lašais šildę nelengvą reperio dalią. Likusieji meldė Tupako Šakuro, B.I.G., ar Big L, kad šie iš dausų įkrėstų proto negailestingiems kampuotiems vyrams. O organizatoriams šis nesusipratimas – tai net ne akmuo, o visas Puntuko riedulys į jų daržą.
Viską apibendrinat, tenka skaudančia širdimi išlementi, kad pirmasis blynas kiek prisvilęs, o ir kiti renginiai vargu ar bus geresni, mat Lietuvoje dar nėra kam konkuruoti ne tik dėl hiphopo apdovanojimų, muzikos, bet ir rengimosi stiliaus, šokio, ir gyvenimo būdo, be kurių ši subkultūra tebus glitus vartymasis importinių kopijų tirščiuose.
„Hip-hop apdovanojimų 2006“ laureatai
Geriausia grupė – G&G Sindikatas
Geriausias atlikėjas – Messiah
Geriausias Lietuvoje rusiškas garsas – Da Manifest
Geriausias metų renginys – PMP: “MC Battle 3” @ Mulen Ružas
Geriausia daina – G&G Sindikato “Muzika, kuri saugo”
Geriausia atlikėja – Daiva Starinskaitė
Geriausias beatboxeris – Def One
Geriausias muzikos kūrėjas – Donciavas
Geriausias DJ – Mamania
Geriausias albumas – G&G Sindikato “Alchemija”
Komentarai