Caterva vs Dublicate @ Sesija, Kaunas

Kaunas turi savybę mestelti labai neblogų koncertų apie kuriuos įmanoma sužinoti paskutinę minutę. Arba po koncerto. Geriausia tada išvis nieko nesužinoti ir neskauda galvos.

Šį kartą pasisekė laiku išgirsti apie “Alternatyvos” festivalio uždarymą su prancūzų kolektyvu CATERVA ir lietuvaičiais DUBLICATE. Tad nekantraudamas, jau nebūdingai anksti tryniau buvusio “Opus” – dabar “Sesijos” klubo grindis.

Viduje tebevyko soundcheckas, ant scenos sproginėjo monitoriai, o pakampiuose nuo dėstytojų “slapstėsi” įvairaus plauko jaunimas. Pats klubas idealiai atitiko vakaro idėjinę bazę: tamsios sienos išmargintos psichodeliniais piešiniais, žiauriai putotas juodas “Samsono” alus bare (už ką kyla Kauno kartelė), ne ką šviesesnė kepta duona ir tikri lietuviški raggamuffins su aguonomis.

Besigėrint baro privalumais scenoje su laptopu pasirodo MANnDIBULL – viena trečioji dalis CATERVA kolektyvo – bei pradeda vynioti tingius dubby downtempo zrazus. Viskas pagardinta retomis trancey užuovėjomis – bet tik tam, kad maloniai nuteiktų ausis tolimesnėms garsinėms klajonėms.

Po kiek per trumpo prancūzo seto ir keletos Genio dancehall plokštelių savo pozicijas užima DUBLICATE.

Paprastai stengiuosi per daug nebūti romantiškas kai kalbu apie muziką, tačiau kiekvieną kartą stebint bei klausantis DUBLICATE, mane apima nenusakomas visapusiškos harmonijos jausmas. O kaskart išgirdus “Novik” kompoziciją norisi vietoje apsišlapinti.

Pabliko tampoma bosinė gitara yra kažkoks magiškas katalizatorius tarp visų tų elektronikos, vizualizacijų bei mušamųjų elementų. O Marijus A. taip ir išliks mano antrasis geriausias būgnininkas. Deja – tik po Jon Kennedy:)

Tačiau meskit į mane akmenį, jei būsiu neteisus sakydamas, jog norint išgirsti tikrąjį DUBLICATE skambesį, pirma reikia gero garso ir dar geresnio supratimo apie jų muziką. Šį kartą teko viso pasirodymo metu kentėti ausis pjaustantį solniko garsą.

Techniniai reikalai kiek iškreipė ir CATERVA pasirodymą. Ne dažnai tenka eiti ir ieškoti teisybės, kad žemus galėtum išgirsti ir dešinėje pusėje…

Na, bet kaip sakoma – nepasitenkinimas – tai tik mūsų vaizduotės vaisius. Techniniai trukdžiai tikriausiai yra nesvarbu palyginus su tuo, ką neša laisvoji scena. CATERVA – tai labiau pogrindinių ir nelegalių vakarėlių svečias Vokietijoje, Serbijoje bei Prancūzijoje. Tačiau pykti už tai, kad juos Lietuvos publikai pristato simfoninės muzikos festivalio rengėjai nereikėtų:) Gi kaip kitaip būtų tekę susipažinti su jais.

Šiek tiek ateities hipius primenantys retadredžiai vaikinukai – Joseph ir Ficus – linkčiojo prie laptopų su kiekvienu boso skvarbesiu. Neaiškūs future dub, downbeat ir dubstep sintezės sprendimai ritosi man per nugarą dar labiau tirštindami klubo prieblandą. Nors vėliau bandžiau išsiaiškinti, ar merginos griežiamas smuikas yra dalis prancūziško identiteto, galų gale padariau išvadas, jog viskas patikima nenuspėjamo eksperimento rezultatui pasižyminčiam darna ir ateities tendencijomis, leidžiančiomis atsiriboti nuo bet kokių stiliaus susigretinimų.

Electro dub keitė riebaus downbeat frikcijos. Pastarąsias smaugė sintetiniai iškapoti dubstep ritmai pagardinti gyvų mušamųjų semplais. Galų gale viskas išsivyniojo iki maksimumo, kur karaliavo jau geru reivu kvepiantis ir break beat poritmiais paremontuotas trancey techno. Nenusakomas labirintas po neatrastus elektroninės muzikos miškus išaugintus natūraliausiuose neformalaus judėjimo plantacijose.

Beje, keisčiausia, pačių kolektyvo narių papasakota istorija byloja, jog jie patys prieš keletą metų visai netyčia sužinojo, jog groja dubstep.

“O.K.! So we started to play dubstep” porino Joseph. Visdėlto tai – daugiau nei natūralu!

Toliau nakties istorija byloja apie vietinių zombių pasirodymą, privertusių ieškotis prieglobsčio jaukiausiame ir svetingiausiame Kauno senamiesčio bare – Sufkėj. Jei nebuvot – patariame apsilankyti taikliausiu laiku – apie 4 val. ryto, kai už baro pradedamas plakti “Kamikadzės” kokteilis:)