Pagal tai, kur apsiperkate internete, kokią muziką (legaliai) siunčiatės, kokių skrydžių bilietų ieškote ar apsiperkate, kompanija „Yahoo” reklamuoja prekes. Tad nenustebkite viena diena pamatę lėktuvo bilietų reklamą iki savo svajonių miesto, nors ieškojote visai ne to…
„Vos pradedame naršyti internete, iškart esame priskiriami tam tikrai vartotojų grupei. Pagal lankomus tinklalapius, ieškomus daiktus ir taip toliau”, – teigia Jeff Chester, skaitmeninės demokratijos centro atstovas.
Surinkta informacija tuoj pat analizuojama siekiant kuo greičiau personalizuoti reklamą pagal konkretaus vartotojo profilį.
Toks sekimas, be abejo, sukelia daugybę klausimų, susijusių su asmens privatumu. „Facebook” jau prisižaidė su vartotojų sekimu, nes net 50000 žmonių pasirašė peticiją, kuria reikalavo „Facebook” nustoti juos sekti ir įkyriai reklamuoti. Tinklalapis pažadėjo atsižvelgti į tai.
Kompanija „Google” susilaukė kritikos kuomet pradėjo naudoti „text-ads” reklamas, kurios siejosi su privačiuose laiškuose minėtais žodžiais.
„Šios pirkėjų sekimo taktikos esmė – sekti vartotojus ir siūlyti reklamas pagal jų poreikius, tačiau tai daryti taip, kad vartotojai nieko nežinotų.” ,- teigia Tracey Ryan, reklamos tyrimų profesorė, dirbanti Virdžinijos universitete.
Komentarai