Žvarboką antrąjį 2008-tųjų savaitgalį rubensiškųjų formų mergelės ir moterys išsidarkiusios lyg vidurvasarį pajūryje, lydimos savo buduliškųjų Liverpulio vyrukų, pabiro į gatves. Tipiškos scausa girls būriais traukė ne tik į miesto klubus ir barus, kaip kiekvieną savaitgalį.
Žvarboką antrąjį 2008-tųjų savaitgalį rubensiškųjų formų mergelės ir moterys išsidarkiusios lyg vidurvasarį pajūryje, lydimos savo buduliškųjų Liverpulio vyrukų, pabiro į gatves. Tipiškos scausa girls būriais traukė ne tik į miesto klubus ir barus, kaip kiekvieną savaitgalį. Šį vakarą dauguma skubėjo į masines 40 000 žiūrovų sulaukusias iškilmes.
Paradoksalu, tačiau prieš šimtmetį vienas labiausiai klestėjusių Anglijos miestų, buvęs pagrindiniu Anglijos uostu į Ameriką, kurio vardas siejamas su futbolu ir “bitlais,” dabar laikomas vienu skurdžiausių, didžiausia bedarbyste ir nusikalstamumu pasižyminčių Didžiosios Britanijos miestų. Vis dėlto šiemet kartu su Stavangner miestu Norvegijoje jis tituluojamas Europos kultūros sostine. Daug britų spaudoje kritikuotas “Liverpulis – 2008-ųjų kultūros sostinė” visgi prasidėjo. Oficiali atidarymo ceremonija sausio 11-tosios vakarą buvo surengta pačioje Liverpulio miesto širdyje – St George aikštėje.
Simboliniu laiku 20.08 stulbinančiu akrobatų ir šviesos efektų pasirodymu prasidėjo The People’s Opening pavadintas šou. Aptverta aikštelė aplink sceną priminė uosto sandėlius: du milžiniški kranai, scenos darbuotojai bei akrobatai, apsivilkę hi-vi liemenėmis ir statybininkų šalmais (kurie, ko gero, pirmiausia reikalingi dėl britų taip akylai prižiūrimų “health and safety” taisyklių), čia puikiai atkūrė tikrojo Liverpulio miesto dvasią, simbolizuodami industrinį palikimą ir ekonominį atgijimą, kurį miestas patyrė per paskutinius dešimtmečius.
“Tai Jūs, kurie sukūrėte šį miestą, šią kultūrą, šią muziką ir tarmę, futbolą, meną ir humorą, gerai žinomą pasaulyje” – programos pradžioje buvo pasveikinti susirinkusieji.
Netikėtai ant scenos kranas nuleido laivuose naudojamą konteinerį, pavadintą Precious Cargo (vertingas krovinys) iš kurio netrukus išlindo gausybė garsių vietinių kultūros, meno ir televizijos įžymybių pradedant nuo tokiu, kaip vietinis kirpejas Andrew Collinge iki tokiu kaip Liz MxXlarnon iš Atotmic Kitten…
Ant aikštę supančių pastatų stogų apšviesti gitaristai, tampantys gitarų stygas, vertė prisiminti istorinį paskutinį Bitlų koncertą ant Apple Records stogo 69-taisiais. Ore vartėsi akrobatai, prikabinti prie kranų, dainavo poros šimtų žmonių choras, o ekranuose mirgėjo Liverpulio vaizdai. Vienas originaliausių vakaro elementų – virš ekrano, rodančio video montažus, pritvirtinti du oro akrobatai, primenantys milžiniškas plaštakes – sklendžiantys ore, besisukantys, krentantys ir vėl pakylantys.
Apdovanojimuose pasirodė ir vieni iš ryškiausių 2007-tųjų naujokų – Britanijos rock scenoje sužibėjusi vietinė Liverpulio grupė THE WOMBATS, atlikdami singlu tapusį “Moving To New York”. Nors gyvuose koncertuose jie skamba tikrai ne prasčiau, nei įrašuose, dėl techninių ypatumų ir organizatorių norų berneliams pirmą kartą jų karjeroje teko groti su fonograma. O jiems tai nei patiko, nei tiko. Tai įrodydamas, dar nesibaigus dainai būgninkas ėmė vartyti būgnų komplektą, o kiti jau šėlo po sceną, pamiršę instrumentus. Būgninkas scenoje pasirodė užsimaukšlinęs maskaradinį meškos kostiumą, leisdamas suprasti, jog nenorėtų būti identifikuojamas kaip šių iškilmių dalyvis.
Na, o vakaro kulminacija – Ringo Starr, legendinio Bitlų būgninko, pasirodymas ant St. Georges Hall stogo – sulaukė didžiausių ovacijų. Jis atliko naujausią savo singlą ‘Liverpool 8’, pasakojantį apie jo gyvenimą nuo paauglystės iki The Beatles laikų. Pasveikinti save? Na, o kas kitas geriau tai padarys, jei ne jis pats.
Taigi, prasidėjus kultūros sostinės metams, Liverpulis turėtų bruzdėti kaip skruzdėlynas – organizatoriai 2008-aisiais žada apie 350 renginių, iš kurių dauguma bus nemokami. O aš su nekantrumu lauksiu, kokių staigmenų pateiks Vilnius – Europos kultūros sostinė rengėjai po metų.
Komentarai