„DataBlender“ – šis tas daugiau nei muzika

Kažkada, nelabai senai, bendros idėjos vedina grupelė didžėjų iš skirtingų pasaulio regionų, įskaitant ir Lietuvą, susibūrė į vieną kolektyvą, kurio pagrindinė bazė dislokuota Londone. Nuo 2005 metų projektas sėkmingai išsiplėtė iki nepriklausomos muzikos įrašų kompanijos ir šio to daugiau. Ore skaitytojams apie tai sutiko papasakoti vienas iš kolektyvo narių bei kompanijos įkūrėjas Raimond K. a.k.a. Noizbar (CEO DataBlender Music).

Kas yra DataBlender? Kokie esate dabar ir kokie buvote anksčiau? 

DataBlender tai yra garso įrašų kompanija, muzikantų rezervacijos agentūra (angl. booking agency) bei sound-system kolektyvas. Pradėjome nuo squot vakarėlių bei eksperimentinių įrašų ir susiformavome kaip įtakingiausia industrial-hardtechno įrašų leidykla Londone.

Kokia Jūsų koncepcija, idėja?

Mūsų idėja – įsitvirtinti, kaip pasaulinio masto įrašų bei publicistikos kompanija.

Ką galite papasakoti apie DataBlender pavadinimo kilmę?

Šis pavadinimas susiformavo mums okupuojant patalpas prie Elephant & Castle, Londone.  
Diskutuojant su kolega apie duomenų maišymą – „eureka!“– man šovė mintis apie šį pavadinimą, kaip tik tuo metu buvom suformavę šiokią tokią reputaciją, deja, be pavadinimo.

Kolektyvą sudaro nariai iš įvairių šalių, kaip pavyko visus suburti į vieną kompaniją? Kiek iš viso narių sudaro Jūsų kolektyvą ir kokių tautybių? 

Šiuo metu DataBlender’io nariai yra kilę iš Lietuvos, Japonijos bei Vokietijos. Skaičiaus negalėčiau patvirtinti, nes kompanija sparčiai plečiasi.

Kokia muzikine patirtimi pasižymi DataBlender nariai? 

Tai žmonės, kurie atrado savo talentą garso inžinerijoje, plokštelių bei kolonėlių gamyboje, sound-system operavime bei šiuolaikinių technologijų panaudojime muzikos industrijoje.

Koks muzikos stilius dominuoja Jūsų repertuare, jei galite papasakokite plačiau?

Mūsų įrašų kompanija bei vakarėlių organizatoriai orientuojasi į industrial, hardtechno bei hardcore stilistika. Tenka pripažinti, kad daugelio kolektyvų asmeniniai skoniai dažniausiai skiriasi nuo įrašų kompanijos politikos.

Rengiate squat vakarėlius, gal galite plačiau papasakoti, kas tai yra?

Squot scena – tai aktyvus jaunimas, kuriam yra įkyrėjusi senstanti sistema. Jaunimas, kuris suvokia savo teises, kuris neigia totalitarinį rėžimą, skelbia klasių kovas bei nebijo „pasidraskyti“ su policininku. Šiuo metu Londone operuoja apie 30 aktyvių soundsystemų, kurie pastoviai okupuoja patalpas tam, kad sukeltų reivą, kuriame apsilanko virš 5000 žmonių (retkarčiais ir tuzinas uniformuotu pareigūnų). Tai yra vadinama multi-rig squat party.

Kokio dar tipo vakarėlius rengiate?

Dar rengiame socialius centrus bei radijo laidas.

Ar didelio susidomėjimo sulaukiate, žmonės lengvai priima Jūsų muziką?
>
Dažniausiai dėmesio sulaukiame iš radikalias pažiūras turinčių žmonių. Publika, kuri dalyvauja mūsų renginiuose, gauna tai, ko ir tikisi.

Organizuojate muzikinį turą, kurio metu lankysitės Lietuvoje, kam kilo ši idėja ir kodėl?

Idėja kilo mums bendraujant su kolegomis iš Lietuvos, kurie savanoriškai pasisiūlė prisidėti prie mūsų judėjimo. Tarp jų visa hardcore gauja iš Vilniaus, DJ Saga Klaipėdoje, bei KUB + Opus3 komanda Kaune.

Žadate į Lietuvą atsivežti savo išleistas plokšteles? Kokio formato jos bus?

Turėsime pirmus 3 leidinius plokštelių pavidale. Jos bus dalinamos techno entuziastams.

Kas Jums svarbu grojant?

Daugeliui iš mūsų tai yra socialumo aspektas bei darbas, šlifuojamas nuo vakaro iki ryto.

Ar turite kokią nors ateities vizija? Jei taip, kokia ji?

Tikiuosi, kad tai išaugs į pasaulinio lygio įrašų bei publicistikos kompaniją, kurią galės perimti ateinanti karta.