Spalio 12 dieną visų snobų (ir ne tik) džiaugsmui prancūzų muzikinis koverių teatras Nouvelle Vague aplankė New York‘ą (esantį Vilniuje). Mano apsilankymą renginyje lėmė du faktoriai. Visų pirma, šis projektukas, mano nuomone, yra vienas geriausių kūrinių perdirbimo meno pavyzdžių. Taip subtiliai ir skoningai new wave/post punk hitus įvilkti į visiškai kitą stilistinį rūbą sugeba nedaug kas. Antra, džiugu buvo išvysti po ilgos pertraukos į Lietuvą atvežamą kiek didesnį aktualų vardą. Mat, roko dinozaurais bei rytų estrados šedevrais užtvindyta Lietuvos koncertų pasiūla manęs netenkina.
Lietingas vakaras nuteikia savotiškai romantiškai. Prie durų išsirikiavusi eilė nelabai. Bet viskas įvyksta gana operatyviai ir štai mes su kolege jau viduj, kur skamba pirmieji Lietuvos muzikinio pasaulio pasididžiavimo migloko (iš mažosios „m“) akordai. Deja, visiškai nesuprantu šio fenomeno, todėl klausiau viena ausim. Kitą nusprendžiau patausot pagrindiniams vakaro kaltininkams. Viskas sugrota ir sudainuota techniškai tvarkingai, tačiau tokiu sterilumu retro cinkelio neišgausi. Greičiau papulsi į pseudoelegancijos ir snobizmo pinkles. Ar tik neužims migloko Alinos Orlovos vietos? O gal taps naująją lietuviška 21 amžiaus diva? Bus matyt. O kol kas einu išgert alaus.
Elegantiškieji prancūzai ilgai nedelsia. Scenoje jau rikiuojasi berete ir barzda pasipuošęs kovermeisteris Oliver Libaux bei jo kolega Marcas Collinas, šįkart pasikinkęs klavišinius. Šalia jo groja sesijiniai būgnininkas ir kontrabosininkas, frontą užima žavingoji Melanie Pain bei laukiniu seksualumu bei grožiu trykštanti Nadeah Miranda, sukūrusi didžiąją dalį šou žavesio. Apie šią moterį vertą pakalbėti atskirai. Iš tiesų, Nadeah yra viena įspūdingiausių matytų scenos moterų. Ko gero, didžioji dalis koncerto klausytojų (ypač vyriškos giminės) man pritartų. Tobulų formų, grakštaus judesio bei laukiniškumo pilna atlikėja NV aksominiam skambesius įkvepė gundančio gaivališkumo bei aistros. Tarp publikos įsimaišiusi bei ant turėklų užsilipusi dainininkė, parodė, jog NV šou – toli gražu ne ramus pasiklausymas prie kavutės. Ir jei NV vyrukai ramiai grojo savo partijas, Nadeah buvo būtent tas žmogus, kuris suiteikė visam pasirodymui nenuspėjamumo bei teatrališkumo. Jaukioji bei subtilioji kolektyvo pusė Melanie Pain taip pat neatsiliko savo žavesiu. Persismelkusi prancūzišku subtilumu bei rafinuotumu ji kūrė aplink save ramią užburiančios elegancijos atmosferą.
Pradėjęs (berods) su The Police hitu „So Lonely“ kolektyvas pradėjo kelionę po įvairius laikmečius ir jų hitus. Švelniai, tvarkingai, subtiliai bei kokybiškai Nouvelle Vague svaigina ramiais bossa nova garsais. Čia jie pereina į Depeche Mode „Master and Servant“, o kitą minutę jau identifikuoju Talking Heads „Road to Nowhere“ akordus. Taip, tas pats seniai albumuose pažintas švelnus skambesys. Tik su papildoma energijos doze. Ta energija ypač jautėsi „pankovoj“ pasirodymo dalį, kuomet staiga atsiskleidė visas NV laukiniškumas. Dead Kennedys, The Clash bei Gun Club koveriai parodė visiškai priešigą NV amplua. Nadeah, neišsitekdama scenoje, lipa ant turėklų, o elegantiškoji Melanie kviečia visus surikti ilgą „FUCK!”. Štai kur tikras pankiškumo ir elegancijos derinys. O kur dar sugrotas Sex Pistols šmotas….
Po „Just Can‘t Get Enough“ nuo punk vėl pereinama prie post, kas grąžina pasirodymą į labiau atmosferinę vagą. „Love Will Tear Us Apart“ nuo lengvo nerūpestingo skambesio pereina į audringą kuliminaciją. O štai Bauhaus šmotas „Bela Lugosi‘s Dead“ paverčia pasirodymą kažkokiu keistu bei lynčiškai makabrišku spektakliu.Subtilumą bei jukumą vėl grąžina Tuxedomoon numeris „In the Manner of Speaking“, ataidintis jaukiais ilgesingais mažos Paryžiaus kavinukės tonais.Tuo tarpu Minimal Compact nuskamba pietietiškais flamenko garsais. Ir taip pasirodymas po truputį ateina į pabaigą.
Taigi, NV puikiai įvykdo savo užduotį skleisti post punk skambesį ten, kur originalūs šio stiliaus kūriniai ne visuomet būtų suprasti. Ir jiems tai sekasi daugiau negu puikiai. Vyrukai įrodė, jog koverių darymas – taip pat meno šaka. O sceninis šou šią šaką kilsteli į dar aukštesnį lygmenį. NV kabaretas – galimybė paliesti du skirtingus laikmečius bei kultūras, kur susilieja 60ųjų prancūziška elegancija bei 80ųjų post punk energija bei spalvota ekspresija.
Foto: Renata Drukteinytė, Video: Karolis Vyšniauskas
Komentarai