Interviu su Astrowind

Jūsų dėmesiui interviu su Kovo 19 dieną Mulen Ruže grosiančiu Latvijos eksperimentinės elektroninės ambient muzikos projektu Astrowind.

Šaltinis: arma.lt

Gerą dieną! Matau, jog Astrowind leidinių sąrašas prasideda nuo 2007 metų, bet tikiu, kad tai ne pradžia, ir kad yra tam tikras background‘as eksperimentinėj muzikoj (ir, galbūt, netik)? Taigi, pradžiai papasakokit, kaip ir kodėl Astrowind dabar yra tai, kas yra.

Projektas Astrowind buvo sukurtas giliems baltiškosios kultūros garsinės paleopsichodelikos tyrinėjimams. Pirmi įrašai atsirado 90-ųjų pabaigoje po to, kai iširo populiarioji Latvijos dance-punk grupė Yaputhma Sound system, kurioje aš grojau akustine ir elektronine perkusija (esu baigęs mušamųjų studijas). Pats pirmasis paleopsichodelinis albumas buvo išleistas Rygoje 1997m., kasetėje “Contemplation”. 1998-99-ais metais buvau pakviestas į trip-hop projektą Spinners. Žinau, kad tuo pat metu, ta pačia kryptim Lietuvoje dirbo grupė Empti. 2001-2006 metais užsiėmiau pagrinde garso dizainu su SpaceCountour. Leiblas Sutemos 2004 metais išleido mano solinį blip hop-glitch ambient techno albumą “Ujuja”, pseudonimu Kriipis Tulo.

Savo grojimo kryptį apibūdinate kaip paleopsychedelic ambient. Ar tai reiškia, kad savo muzikos pagalba jūs bandote nukelti žmogaus sąmonę į priešistorinius laikus? Kodėl? Kokiu tikslu?

Astrowind muzikos ir projekto idėja yra ta, kad muzika žadina ir atveria gilią praeities atmintį. Kiekvienam klausytojui, aišku, savaip. Muzika kreipiasi į pasąmoninę praeitų įsikūnijimų atmintį. Tokie pajautimai visad psichodeliniai!

Kūrybai naudojate sovietinius sintezatorius, ar tai turi kažkokią simbolinę reikšmę? Numanau, kad nėra paprasta šiais laikais įsigyti tokį instrumentą, ir kuo toliau, tuo sunkiau. Gal turit kokių įdomesnių istorijų su įsigijimu? Ir kokius modelius naudojate?

Esu melomanas ir filofonistas. Pastoviai ieškau naujo, savo garso. Mėgstu šiltą ir gyvą analoginį garsą. Manau, garsas – tai atsitiktinis suvokimas kažko, kas yra nepažįstama, todėl analoginiai garso šaltiniai man yra prioritetas.
Pirmoji pažintis su elektronine muzika įvyko prieš 30 metų, dėka sovietinių sintezatorių. Mano tėvas grojo Latvijos radijo studijinėje elektroninėje grupėje, ir tai išlikę mano šilčiausiuose prisiminimuose. Šie instrumentai turi unikalų skambesio charakterį. Tame aš matau pagrindinę garso šaltinio prasmę. Žinau, jog yra vienas lietuvis, Benzo, kuris taipogi naudoja sovietinius analoginius sintezatorius savo kūryboje. Tai pagrindiniai muzikiniai instrumentai, garso šaltiniai, kuriuos naudojau 1996-2006 metais, įrašams kartu su Andrei Oid, Ugis Vitins, I/dex, SpaceContour. Gi Astrowind pagrinde naudoja polifoninius analoginius sintezatorius, tokius kaip Elektronika EM-25, Estradin Solaris, Junost-21, ir, aišku, Polivoks! Taip pat dažnai naudoju 12-os bitų digital delay’us ir Roland RE-501 tape echo machine. Kai kurie jų man atiteko kaip palikimas, kitus įsigijau mokyklose ir iš senų muzikantų.

Kokius dar garso šaltinius naudojate, be sovietinių sintezatorių?

Aktyviai įrašinėju aplinkos triukšmus. Važiuoju į įdomius ir gražius Latvijos gamtos kampelius, kur darau akustinius aplinkos įrašus, field-recording’us. Taip pat, mikrofonų pagalba įrašinėju įvairių dalykų, rastų prie jūros ar miške, garsą. Dėl DAW naudoju Ableton Live 8. Studijoje viską įrašinėju į kasetę, nenaudojant jokio kompiuterinio programavimo ar sekvencerių.

Įdomiausi momentai, nutikimai kūrybiniame procese?

Labai mėgstu gamtą, ir bendravimas su gamta mane įkvėpia kūrybai. Kartą pažįstamo sode surengėm improvizacinį koncertą po giedru dangumi. Tai vyko rugpjūčio naktį. Grojau savo muziką, o keletas draugų sėdėjo ir stebėjo dangų, baltišką dangų, kurį perverdavo krentančios žvaigždės, ir tylūs, gilūs garseliai gimdavo kaip atsakas į mus supančio nakties pasaulio vibracijas!

Lietuvoje pasirodystie jau 3-ią kartą, tik dabar kiek kitokio pobūdžio renginyje. Kaip jums praeiti kartai? Kas labiausiai įstrigo būnant Lietuvoj?

Tai mano ketvirtasis pasirodymas Lietuvoje. Pirmasis įvyko 97-aisiais Vilniuje su Yaputhma Sound System. Kiti du pasirodymai buvo Tundra ’08 ir Tundra ’09 festivaliuose. Labiausiai, aišku, įstrigo pirmoji Tundra. Mano manymu vieta festivaliui buvo tiesiog idealiai parinkta! Labai patiko organizacija, garsas…ir atmosfera kas be ko…buvo tiesiog pasakiška!

Vienas jūsų albumų pavadintas „Kurland“, kas sufleruoja apie albume plėtojamas baltiškosios kultūros temas. Ar vienas jūsų tikslų yra šios kultūros puoselėjimas per muziką?

Albumas “Kurland”,kaip ir ankstesnysis “Der Leutchtrum”, abu dedikuoti Kurzemei, jūrai, gamtai ir jos nuostabiam grožiui. Tai yra ta vieta Latvijos pajūry, kurioje aš mėgstu būti. Nuvažiuoju ten, pasineriu į bendravimą su gamta. Ten aš semiuosi idėjų kūrybai. Kurzeme, arba vokiškai Kurland, yra taip pat didžiulio kultūrinio-istorinio paveldo Latvijoje vieta. Tuo pačiu norėčiau paminėti nuostabų dailininko-dizainerio Grigorijaus Kochenovo (Maskva) darbą. Jis, giliai paniręs į muziką, padėjo apipavidalinti 3-jų albumų viršelius 2008-9 metais.

Gal galite apšviesti kokią programą esate paruošę koncertui Vilniuje kovo 19 dieną? Ar bus tam tikras konceptas?

Bus daug naujos muzikos, bus ir žinomos kompozicijos… Tiesą sakant kiekvienas mano koncertas yra improvizacija, ir todėl sakyčiau – negaliu visko tiksliai iš anksto žinoti ;) Bet kokiu atveju, tikiuosi, kad klausytojai liks patenktinti.

Vystydami kosmines temas, naudojate harmoningus garsų derinius, tačiau mes žinome apie kosminį eterio triukšmą, ar tai turi įtakos jūsų kūryboje?

Astrowind – tai klasikinė muzika iš aukštesnių karalysčių…

Kokius pagrindinius Latvijos eksperimentinės muzikos bruožus išskirtumėte, ir kokius atlikėjus/projektus rekomenduotumėte?

Pažymėčiau šiuos projektus: Selffish, Gonzаez, Ingarins, Ugis Vitiņ, My-Ym.

Dėkoju už dėmesį, gal dar norėtumėt kažką pridurti?

Karmapa Chenno!

Astrowind pasirodymą išvysite renginyje KETURI VĖJAI @ Mulen Ružas, Vilnius
Kovo 19 d., penktadienį, 20h, 20 Lt.

Astrowind svetainės:
astrowind.net
www.myspace.com/astrowind