Kovo 7-ą dieną 3-ią ryto Lietuvos laiku prasidėjo 82-oji “Akademijos apdovanojimų” ceremonija. Daug “Oskarų” buvo galima nuspėti, tačiau pagrindiniai – režisieriaus ir geriausio filmo laureatai privertė krūptelėti. Jais tapo pirmą kartą geriausios režisierės kategorijoje nuominuota moteris – Kathryn Bigelow ir jos filmas “Išminuotųjų burys”. Šiuolaikiško [nors ir patriotiško] ir autorinio filmo apie Irako karą pergalė prieš pelningiausią visų laikų filmą, James Camerono 3D fantaziją “Įsikūnijimą” įrodo, kad JAV kino akademija tiki geru kinu. Užuot svarstę, kad į kino teatrus interneto apsėstoje ateityje mus sugrąžins tik 3D, verčiau žiūrėkime gerus filmus!
“Įsikūnijimas” ir “Išminuotojų būrys”
Nagrinėti šių filmų skirtumus laiko dar bus. Įdomu ne tik tai, kad Bigelow – buvusi Camerono žmona. Įdomu bus ir panagrinėti, jog fantastinis “Įsikūnijimas” – banaliai pacifistinis ir optimistinis, o “Išminuotojų būrys” – liberalus, bet be kaltės jausmo. Režisierė Kathryn Bigelow, atsiimdama apdovanojimus pabrėžtinai padėkojo kariams, kurie kovoja už mus (už juos?..) Irake, Afganistane ir kitur – o taip pat visiems tarnautojams, policininkams, gaisrininkams ir pan. Čia tau ne “I hate George Bush”, čia kažkas naujo.
Kaip bebūtų, šie du filmai pasidalino kitus reikšmingus apdovanojimus. “Išminuotojų būrys” buvo įvertintas už geriausią originalų scenarijų, montažą, garso montažą ir miksavimą. “Įsikūnijimas” pelnė “Oskarus” už dekoracijas, specialiuosius efektus ir geriausią operatoriaus darbą.
Geriausi aktoriai
Lengviau buvo nuspėti geriausių aktorių apdovanojimus. Jeff Bridges “Pašėlusioje širdyje” suvaidino senstantį kantri muzikantą, kuriam reikia išsikapstyti iš alkoholizmo. Psichologiškai vaidmuo panašiai sunkus į Mickey Rourke “Imtynininką”. Penktą kartą nominuotas aktorius be priekaištų įvykdė savo rolę, o kartu buvo įvertintas už visą karjerą.
Sandra Bullock – viena retų aktorių, šiemet kėlusių pelną savo filmams. “Akloji pusė” pasakoja apie amerikietišką futbolą ir kitas amerikietiškas svajones.
Kad iškrypęs ir labai inteligentiškas nacis iš “Negarbingų šunsnukių” nuneš “Oskarą” už geriausią antro plano vaidmenį, nuspėti nebuvo sunku. Christoph Waltz, kaip ne kaip, buvo vienas geriausių dalykų šiame Tarantino filme.
Geriausia antro plano aktorė – Mo’Nique, suvaidinusi “Meilutės” piktą ir itin besikeikiančią motiną. Teko jai filme ir paverkti, ir paisterikuoti – vaidmuo geras, užskaitom. Kontekste sunku pasiginčyti ir dėl “Oskaro” šio filmo (adaptuotam) scenarijui, tačiau apskritai manau, jog “Meilutei” trūko tolygumo bei nesu besąlygiškai sužavėtas filmo rėmėjos Oprah Winfrey asmenybe.
Ne patys geriausi?
Geriausiu animaciniu filmu išrinktas didelį pelną atnešęs Disney-Pixar “Aukštyn” nuvilia Wes Anderson ir jo filmo “Fantastiškas misteris Foksas” gerbėjus (apie draugą Wes mums iš premjeros įvykio vietos buvo reportavusi Šilkūnaitė). Animacijos žanro Akademija nusprendė nelaužyti.
Argentinietiško filmo “Paslaptis jų akyse” pergalė geriausio užsienio filmo kategorijoje irgi šiek tiek stebina, nes aršiausios diskusijos vyko tema “Ar laimės “Pranašas”, ar “Baltas Kaspinas”?. Matyt, teks pažiūrėti ir kitus kandidatus.
http://www.youtube.com/watch?v=CfGf51aFCPQ
Geriausia daina išrinkta “The Weary Kind” iš “Pašėlusios širdies”. Šiek tiek gaila, kad apdovanojimas neskirtas grandiozinio užmojo Rob Marshall miuziklo, perkuriančio Federico Fellini kančias ir moteris, “Devyni” dainai “Take It All”.
Kiti apdovanojimai
“Žvaigždių kelias” atsiėmė “Oskarą” už grimą. Geriausia originalia muzika išrinktos animacinio “Aukštyn” melodijos. “Oskarą” už kostiumo dizainą trečią kartą atsiėmė Sandy Powell, šįkart kūrusi “Jaunąjai Viktorijai”. Geriausiu dokumentiniu filmu paskelbtas “Cove” tiria banginių skerdynių skandalus Japonijoje. Geriausias dokumentinis trumpametažis “Muzika pagal Prudence” pasakoja apie neįgalią Zimbabvės dainininkę; geriausias animacinis trumpametražis “Logorama” ironiškai pasimeta tarp brendų; geriausias vaidybinis trumpametražis “The New Tenants” žada šiurpų dviejų vyrų nuotykį naujame bute.
Komentarai