Moletų rajone šį savaitgalį vyksiančiame festivalyje „Spartakiada“ tarp muzikos, sporto ir įvairiausių workshopų šeštadienį, nuo 19.30 val. bus demonstruojama „Ore kino įvykis 2: Dekonstrukcijos“ programa.
Filmus galėsite išvysti paskaitų angare. Kur jis – sužinosite festivalio infoshope. Ilgai ieškoti tikrai neteks, nes organizatoriai baisiai rimtai dirba, kad niekas nepasiklystų.
Ore kino įvykio liudytojai
ŠILKŪNAITĖ: „Maištaujanti tauta, arba davai kūlverstuką“, 2009, 14:38
Po to, kai Marija išvažiavo į Londono King‘s College studijuoti film studies, apie ją buvo kuriami tokie eilėraščiai: „Niekada negailėjo pinigų alkoholiui / Devėjo mini sijoną eidama į Soho“.
„Maištaujanti tauta“ maišo vaizdus iš kelių skirtingų mitingų: Paleckis vadovauja telefonu; Mazuronis šaukia apie valdžią, kuri bijo vaikų; gėjai tapo plakatus underground‘e. Viename kadre šauna kulka, kitame dainuoja sexy baltarusė. Viskas baigiasi vakarėliu, kuriame laisvė, kamera ir vakaras liejasi kaip Degas balerinos.
MELISSA DULLIUS: „2003“, 2009, 4:47
Berlynietė Melissa Dullius [kartu su Gustavo Jahn ir Michel Belague] kuria eksperimentinį kiną; šių metų Berlinalėje buvo pristatytas jų filmas „Triangulum“. Savo laboratorijoje jie padeda ryškinti filmus ir kitiems menininkams.
Plaukimo megėjai jojantys ant vasaros audros („Swimming lovers riding on a summer storm“) – taip „2003“ pristatytų pati Melissa. Intymias, sentimentalias akimirkas gyvenime dekonstravo laikas; išlikę vaizdai, lydimi užkadrinio balso iš dabarties, kelia nostalgiją.
GABRIELIUS MACKEVIČIUS: „We go out with Joras“, 2009, 10:00
Gabrielius Mackevičius dažnai žinomas kaip talentingas grafikos dizaineris. Jis iškart atsiliepė į Ore.lt kvietimą filmuoti, atsiųsdamas filmą, kuriame vedžiojamas šuo.
Šuo filme atstovauja Odisėją. Jam atrodo, kad pirmyn jį veda nuotykių troškimas, o atgal – namų ilgesys, tačiau iš tikrųjų jį už pavadėlio vedžioja šeimininkai (graikų dievai). Šeimininkų vulgarumas ir jų pačių noras būti kitur verčia suabejoti, ar gyvenimas turi konkrečią prasmę.
EGLĖ PILKAUSKAITĖ: „The survival of the fittest“, 2008, 2:03
Eglė Pilkauskaitė kol kas kuria stilingus video darbus, o nuo rudens studijuos fine arts Saint Martins College.
„The survival of the fittest“ ekraną dalina į tris – vieną fone ir du paviršiuje. Pastarieji lyg akys, arba lyg Salvador Dali interjero detalės. Ekranai rodo moterį, todėl filmas gali būti apie moterį ekrane, moterišką ekraną, arba moters ekranizaciją. Autorė komentuoja, jog buvo svarbu „atskleisti save žalojančios, grobuoniškos, pilnos prieštaravimų moters portretą“.
VIRGIS MALČIUS: „Dvikojis“, 2009, 12:37
Virgis Malčius yra vienas retų diplomuotų įvykio autorių (ŠU audiovizualinio meno bakalauras ir VDA fotografijos/medijos magistras), kuriantis tarpdisciplininį meną, audiovizualinę poeziją.
Šiuo metu Virgis sako analizuojantis temą „Kas yra dvikojis? Ar žmoguje yra padaras? Ar padaras yra žmogus?“. Dvikojis sukasi prieš ekraną stopkadrinės animacijos būdu, šiek tiek primindamas youtube karaokes.
PAULIUS KA: „Režisūrinis debiutas“, 2009, 06:07
Paulius Ka rudenį bus Roehapton‘o filmų gamybos ir ekrano pratybų antrakursis. Jam patinka fotografuoti, ir nors iš pradžių skype minėjo, kad jo „niekas neakseleruoja“ kurti „Ore kino įvykiui“, kilusi idėja apie nusirenginėjančius vyrus išjudino galvą.
Filme vis dėl to erotikos nedaug – Pauliaus pažįstami nusirengia vangiai ir nejaukiai. Nejaukumas atskleidžia, jog Londonas nėra seksualiai nepriklausomas miestas.
EGLĖ NAVICKAITĖ – XIAPIN: „Friend“, „Krytis“ ir kt., 3:51
Eglė yra fotografė, kurios nuotraukos priverčia įsimylėti jų modelius. Prieš keletą metų ji aktyviai dalyvavo art.scene, kur dėjo ne tik nuotraukas, bet ir trumpus flash filmukus. „Ore kino įvykiui“ Eglė atskleidė ir dar nerodytos animacijos.
Piešta animacija teigia jaukaus, infantilaus, ilgesingo susitaikymo su kapitalizmu galimybę. Maža mergaitė uždaru ratu kartojasi tarp prekių ar kitų kultūros ženklų. Nesibaigiantis ir beprasmis užsiėmimas, bet labai mielas.
VILMA PAJUODIENĖ – FIOKLA: „Alien documentation“, 2009, 04:19
Anarchistė, letristė, kovotoja už vaizduotę. „Superlenino ir Amanito Muscario“ autorė drąsiai derina technikas ir ideologijas.
„Alien documentation“ pateikia įvairių ateivių atvaizdus, pokalbius, kitus veikimo būdus. Juos įvardina įkyrios žmonių pasaulio raidės. Paklausta, ar filmas nepažeidžia autorinių teisių, Fiokla atsakė, kad „ateiviai yra kolektyvinės vaizduotės kūrinys, todėl [jų] autoriai visi mes“.
PAULIUS KARPAS : „A ir b“, 2009, 08:31
Pauliaus išsilavinimas, lygiai kaip ir kito įvykio dalyvio Virgio Malčiaus, bus ŠU audiovizualinio meno bakalauras ir VDA fotografijos/medijos magistras (2010-ais).
„A ir b“ jungia vaizdą ir muziką (Aivaras Ruzgas). Fone neaiškiai mirksi pornografija, priekyje burbuliuoja lyg spermos lašai. Vaizduotės, geismo, nuobodulio kategorijos iš sąmonės projektuojasi į ekraną.
ARTŪRAS TEREŠKINAS: „Starlight“, 2009, 03:12
Artūras Tereškinas – Harvardo socialinių mokslų daktaras, monografijų, straipsnių, eilėraščių ir kitų gerų dalykų autorius. Pasižymi puikiu humoro jausmu.
„Starlight“ tęsia praeitų metų įvykyje pradėtą draugų pokalbių dokumentavimo seriją. Šįsyk žvaigždžių šviesa nušviečia amerikietę. Ji Vilniuje, kur can‘t always get what you want, bet žmonės žino, kaip žaisti.
GEDIMINAS SKVARNAVIČIUS: „Mano vardas – Leonardas“, 1981, 06:01
Gediminas Skvarnavičius – lietuvių dokumentikos klasikas, kurio filmus Saulius Macaitis pavadino kino feljetonais. Keletos minučių apybraižos prieš kino seansus juokindavo žiūrovus ir leido į sovietinę realybę žvelgti ironiškai.
Gedimino Skvarnavičiaus filmas rodomas sabotažo būdu. Tai vienintelis filmas, kuris gali būti pavadintas premjera tik ready-made prasme. Leonardas – vėžio, kuris džiaugiasi rūkančiųjų mirtimi, vardas. Filmo rodymas „Ore kino įvykyje“ provokuoja diskusijas aktualumo tema.
LEANDRO LISTORTI: „Be pavadinimo“, 2009, 07:58
Leandro Listorti – argentinietis kino kritikas, vienas Buenos Aires nepriklausomo kino festivalio (BAFICI) organizatorių. Pastaraisiais metais įsitvirtina kaip dokumentinių filmų autorius. Gyvena šešiomis valandomis anksčiau nei Lietuvoje, todėl filmo siuntimas internetu tapo sudėtinga epopėja (Donato Savickio palyginimas).
Skaitmenizuota 8 mm kamera rodo lesbietišką nuotykį. Seksualinis drovumas, filmavimo ir interjero manieros nukelia į nostalgišką kino gimimo erdvę.
RÜT RÜT: „Z10“, 2009, 10:38
RÜT RÜT – elektroninės scenos vaizdo projekcijų kūrėjai, atlikėjai bei audiovizualinių renginių iniciatoriai. Antram „Ore kino įvykiui“ atsiliepė likus keletai dienų iki premjeros, pateikdami ekstremaliai šviežią darbą.
Jų klipas/VJ-ėjiška projekcija skirta Aurimo Bavarskio muzikiniam kūriniui. Aurimas groja AXIS, studijuoja garso inžineriją Olandijoje. Tiek garsas, tiek vaizdas mėgaujasi eksperimentavimu par excellence.
Trečiasis „Ore kino įvykis“ vis dar šaukia visus kūrėjus politikuoti vaizdais ir laukia darbų iki lapkričio 1 d.
Komentarai