Gegužės 2-7 d. Vilniuje įvyks jubiliejinis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“. Penkioliktojo gimtadienio proga festivalio organizatoriai rengiasi publikai pristatyti penkis intriguojančius užsienio trupių pasirodymus ir visą būrį talentingiausių Lietuvos choreografų ir šiuolaikinio šokio kolektyvų.
Viena iš „Naujojo Baltijos šokio ‘11“ žvaigždžių turėtų tapti vengrų kilmės choreografas iš Prancūzijos Pal Frenak ir jo spektaklis „Vyrų paslaptys“. Kūno raiškos estetiškumo ir etiškumo klausimus, lyčių tarpusavio santykio problemas savo darbuose akcentuojantis kūrėjas šįsyk žais vyrų stereotipais ir savo spektakliu mėgins atskleisti, tai, ką slepia vadinamoji „stiprioji“ lytis.
Kur slypi vyriškojo šovinizmo, kvailoko pretenzingumo, nenumaldomo noro viską valdyti šaknys? Šie dalykai, anot P. Frenako, tarytum užkoduoti pačioje vyro kūno ekspresijoje. Tačiau tai kur kas daugiau nei vien reto grožio darbas apie vyro kūną. „Kodėl gi apie jį scenoje beveik niekada nekalbama taip, kaip kalbama apie moters kūną?“ – retoriškai klausia prancūzų choreografas. Juk vyras nėra tik visuomeniškas gyvulys, kaip kartais įprasta manyti. Spektaklis „Vyrų paslaptys“ tai specifiniu juodu humoru žavintis mėginimas šokio kalba analizuoti gilesnius dalykus – pačią vyrų pasąmonę.
Kiek kitaip – su pietietiška aistra ir germanišku racionalumu – apie panašius dalykus kalbama Vokietijoje kuriančio italo šokėjo ir choreografo Morgan Nardi solo spektaklyje „A one m(org)an show“. Kūrėjas čia bando užčiuopti plonytę ribą, skiriančią tikrovę ir fikciją, realią tapatybę ir gyvenime susikurtus vaidmenis ar kaukes.
Gegužės 2 d. festivalį atidarys vieno įdomiausių danų šiuolaikinio šokio kūrėjų Palle Granhøj spektaklis „Dance me to the end on/off Love“. Spektaklio pavadinimas – legendinio Kanados poeto ir dainininko Leonardo Coheno dainos parafrazė. Būtent šio žymaus kūrėjo muzika ir tekstai tapo P. Granhøj vadovaujamo šokėjų ir muzikos atlikėjų kolektyvo spektaklio atspirties tašku ir pagrindiniu motyvu. Spektaklis – savotiškas danų choreografo autoportretas, kompanijos Granhøj Dans kūrybinio dvidešimtmečio atspindys.
„Naujojo Baltijos šokio ‘11“ publika taip pat turės progą išvysti minties ir išraiškos gaivališkumu pribloškiantį norvegų trupės „Winter guests“ spektaklį „Ydingieji“, savo šalyje sulaukusį pačių įvairiausių vertinimų. Spektaklį sukūrė sparčiai kylanti Norvegijos šokio scenos žvaigždė Alanas Lucienas Øyenas.
Ne mažiau intrigos žada ir festivalį užbaigsiantis jaunos islandų kompanijos „Kviss bumm bang“ pasirodymas „Safaris“. Spektaklį, kuriame šokio ir teatro priemonėmis azartiškai ir su jaunatvišku žaismingumu atskleidžiamos pačios netikėčiausios meno renginio organizavimo paslaptys ir subtilybės galima pavadinti savotiškais „nacionaliniais festivalio organizavimo ypatumais“.
Kaip jau tapo įprasta, ir šiemet festivalyje pristatoma ir plati Lietuvos choreografų darbų panorama. „Naujojo Baltijos šokio ’11“ publika turės išskirtinę progą pamatyti naujausią Kauno šokio teatro AURA spektaklio „Medėjos” premjerą, šiemet prestižiniam „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimui nominuotą jaunos choreografės Giedrės Ubartaitės spektaklį „Mono tyla“, per pernykštį festivalį išskirtinio šalies prezidentės dėmesio sulaukusios Loretos Juodkaitės naujausią šokio kompoziciją „Sapnų žemėlapyje“ su M. K. Čiurlionio menų mokyklos auklėtinėmis, klaipėdietės choreografės Agnijos Šeiko ir kompozitoriaus Jono Sakalausko bendrą darbą, taip pat naujausius Vyčio Jankausko, Editos Stundytės, Erikos Vizbaraitės ir Rūtos Butkus šokio spektaklius.
Festivalio spektakliai bus rodomi Menų spaustuvėje ir Lietuvos nacionaliniame dramos teatre. Daugiau informacijos: www.dance.lt
Komentarai