Muzikos filosofai SILVERARKEN: „Labiau kreipiame dėmesį į nuotaiką, o ne melodijas“

Vasario pradžioje Vilniuje startuoja šiuolaikinės Šiaurės šalių muzikos renginių ciklas Norden Wave. Pirmojo renginio metu išgirsime svečių iš Švedijos SILVERARKEN funk interpretacijas, persmelktas Nyčės ir kitų mąstytojų idėjomis. Ši šešių bendraminčių grupė ilgokai formavosi, keitė narių sudėtį, tačiau panašu, kad šiuo metu kartu grojantys muzikantai rado bendrą kalbą ir yra nusiteikę įsitvirtinti muzikos pasaulyje bei dalintis savo neįprasta pasaulėžiūra ir intriguojančiais ritmais. Jau šį pavasarį SILVERARKEN planuoja išleisti savo debiutinį albumą. Tuo tarpu nežemiškame vizijų ir filosofijų pasaulyje gyvenančią SILVERARKEN bus galima išgirsti vasario 8 d. vakare Menų fabrike Loftas.

Silverarken

Kaip susikūrė grupė?
Aš, Karl, naudojau Silverarken pavadinimą nuo 2009 m. kaip solo atlikėjas arba bendras muzikos, vaizdo ir gyvų pasirodymų projektas. Dabartinė grupės sudėtis nusistovėjo 2012 m. kovą, kai Johan (gitaristas) atsivedė būgnininką Gunnar iš savo ankstesnės grupės. Kitas narys, kuris liko Silverarken keičiantis sudėčiai, yra Miriam. Vėliau prisijungė Petter, Victor ir Olof. Mintis sukurti grupę gimė tada, kada Johan ir Karl susitiko šiaurės Vokietijoje 2010 m. seminaro apie Nyčę metu.

Trumpai papasakok apie kiekvieną grupės narį.
Visi jie gimė, groja Silverarken grupėje ir kurią nors dieną mirs.

Kas grupėje yra pagrindinė kūrybinė jėga?
Aš esu Silverareken pasaulio organizacinis principas.

Kas jus įkvėpia?
Kalbant apie dainų stilių ir skambesį, mus sieja Fela Kuti, William Onyeabor, Prince, Nick Cave, The Birthday Party, Scott Walker, Neue Deutsche Welle (NDW). Tokios grupės, kaip Abwärts ir Grauzone. Mūsų tikslas buvo sujungti afro funk ritmiką su gotikos nuotaika ir NDW grupei būdingu eksperimentavimu. Nežinau, ar mums pavyko. Kai kur galima rasti ir sveikos RnB dozės, o kartais sesijų metu grojame lėtai, tarsi Prefab Sprouts savo švelniausiais momentais. Nesakau, kad mes kada nors pasieksime jų ar kitų savo įkvėpimo šaltinių aukštumas! Taip pat filmai ir ambient muzika yra labai svarbūs, tačiau labiau kreipiame dėmesį į nuotaiką, o ne melodijas.Tekstai dažniausiai kuriami kaip koliažai iš kelių skirtingų šaltinių. Rašydamas tekstus remiuosi tokiais meistrais, kaip Rilke, Wallace Stevens, Antonin Artaud, Georges Bataille, Kafka ar Giacomo Leopardi (tai tik atsitiktinai išvardinti žmonės). Kartais mano strategija būna atviroji vagystė. Tačiau kai reikalinga artistiška konsultacija, tikrasis ir labiausiai patikimas draugas yra Nyčė (ir bendrai filosofija). Filosofija įkvėpia bent didžiąją grupės dalį. Pavyzdžiui, Johan yra filosofijos doktorantas ir kartu su Gunnar abu yra filosofijos vertėjai iš prancūzų kalbos į švedų (tokių filosofų, kaip Foucault, Glissant, Deleuze).

Kaip apibūdintum muziką, kurią grojate?
Per ankstyva muzika.

Trumpai papasakok apie greit pasirodysiantį albumą.
Mes greitai išleisime bendrą albumą su grupe iš Stokholmo Målgrupp, pavadinimu „Bara en prins kan rädda oss nu“ (Tik princas dabar gali mus išgelbėti). Tituline daina pagerbiamas Prince ir kartu tai yra švediška klasikinės dainos „I would die 4 U“ versija. Visos dainos bus švedų kalba ir albumas turi būti vertinamas kaip galimas grupės istorinis vystymasis. Po šio bendro albumo bus kitas albumas, tačiau šiuo metu negaliu nieko pasakyti.

Ko žmonės gali tikėtis iš jūsų būsimo pasirodymo Vilniuje?
Tikslios jų pasilinksminimo nakties inscenizacijos. Blaivų protą lėtai užtemdys apsvaigimas ir erotinis laukimas. Netikėtai atsirandantis nuslopintas mirties ir destrukcijos nerimas ves į užmaršties palaimą ir džiaugsmo proveržius šokių aikštelėje. Susierzinimas, kurį sukelia ginčai su idiotu prie baro, ir draugystės džiaugsmas bei optimistinis nusiteikimas (dažnai užmirštamas, kai apima neviltis dėl pagirių). Tada prasideda meilė, giedros ir švelnios akimirkos, apsikeitimas žvilgsniais laukiant eilėje prie tualetų ir svetimos paklodės jausmas ant odos ir mintis, užbaigianti nuolat besikartojantį įvykių ratą: „…Kaip, po velnių, aš čia atsiradau“!?