Dubstep.lt liūtai grįžta į areną

Prieš 6-7 metus Lietuvoje daugelis šokome pagal drum’n’bass ir panašią bosinę muziką. Prisimenu, festivalyje “Regeneratorius” Genys paleido suktis kažką naujo, lipnaus ir tampančio. Nelabai kas žinojo, kas tai, tačiau skambėjo kietai ir buvo galima padoriai išsitaškyti.

Panašiu metu į Vilnių atvykęs britas Mark Splinter atsivežė ne tik savo nuolat demonstruojamas karališkosios demokratijos principus ir pažiūras, bet ir egzotiškai skambantį dubstep’ą. Netrukus buvo įkurtas ir dabar jau visiems žinomas dubstep.lt. Vienas Marko bendražygių Andrius Ske prisimena: Markas grojo Kaune B.O. Varėm grot kartu, jis man vis kalbėjo, kad naują stilių iš UK atvežė. Kadangi d’n’b buvo ant bangos, prašiau jo, kad grotų ne daugiau pusvalandžio ir tai darytų dnb seto pradžioje.” Netrukus Iki tol bunkeryje-inkubatoriuje “Vault” d’n’b dešras kimšęs Andrius jau tampė voblus. Šioje muzikoje dydžėjus ir jo kolegos atrado daug dvasios, emocijų ir “muzikinių istorijų”.

Tuo tarpu pasaulyje dubstep‘o ištakos siekia pačią praėjusio amžiaus pabaigą ir Pietų Londoną, ypač Kroidono rajoną. Tuo metu šio stiliaus įrašai dažniausiai būdavo leidžiami 2-step garage singlų B pusėse. Niūresni, daugiau eksperimentiniai, gerokai mažiau vokalizuoti, lėtesni, su d’n’b ir breakbeat elementais – šie garsai netrukus susilaukė atskiro dėmesio. 2003-aisiais šią muziką pradėjo transliuoti gero skonio guru, radijo dydžėjus John Peel. Tuo metu šis muzikos stilius jau drebino beveik visus pogrindinius tūsus Vakarų Europoje. Atėjo Hatcha, Benga, Skream, Digital Mystikz, El-B, Zed Bias, Horsepower Productions, Plastician, N Type, Walsh, Loefah ir kitų atlikėjų šlovės laikas. 2006-aisiais debiutinis Burial albumas galutinai pramušė visas sienas ir dubstep versijos atsirado įvairiausių žanrų atlikėjų albumuose. Po metų šiuos garsus buvo galima išgirsti net Britney Spears “kūryboje”.

Šiandien kalbama apie post-dubstep su Mount Kimbie, Mr Fox ir James Blake priešakyje. Savo ruožtu Ore.lt norėtų išskirti pernai puikų albumą išleidusį Zomby.

Dubstep‘as išlaikė laiko išbandymą ir sausio 18 dieną į savo 6-ąjį gimtadienį “Gluck’e” kviečia dubstep.lt komanda, o mes bendraujame su šio reikalo iniciatoriais Andriumi Ske ir Nightjar’u.

Ko turėtų klausyt advanced dubstep user šiandien?

Ske: Digital Mystikz, Mala, Radikal guru, Kaiju, Killawat, Deep medi ir Steppas/Trigram įrašų.

Nightjar: Manau, kad advanced user šiandien, visų pirma, turėtų būti atviras vykstantiems pasikeitimams šių dienų elektroninėje muzikoje – absoliučiai viskas maišosi tarpusavyje. Todėl asmeniškai, paskutiniu metu vis dar šviesiai ir įdomiai skambantys dubstepo garsai ateina iš gan universalių prodiuserių, nebijančių apsiriboti vienu žanru – Kahn, Gantz, Swindle, Deep Medi Musik bei taip pat turbo smarkiai įsibėgėję UK Grime bičai – Ganz, Rabit, Preditah, Visionist…

Šiais laikais skirstymas pagal žanrus atrodo kiek atgyvenęs dalykas, nemanot?

Ske: Na, jei tavęs klausia, kokia tau patinka muzika, juk nepradėsi pasakoti: “Na, žinai, man patinka tokia lėtesnio tempo muzika, maždaug 140 bpm, daug alsuojančio boso ir visokių būgnelių, garselių bei efektų… nelabai kas supras…gyvenam apibrėžimų pasaulyje. Sakai gilus dubstep ir tiek…

Na, o tie kurie nesuka galvos dėl stilių dažniausiai sako: “Ai, aš įvairią muzika klausau :)”

Nightjar: Faktas. Tačiau tai, kas susiję su bass-driven music, visi jo įmanomi poskyriai yra talpinimi tiesiog “Bass” sekcijoje, kas yra ganėtinai suprantama ir prie ko gan greit priprantama.

Pastaruoju metu dubstep.lt iš esmės tylėjo, kodėl nusprendėt vėl “išeiti į gatves”?

Ske: Ne į gatves, o po Baltuoju tiltu  :) Tokia tradicija Lietuvoj, kviesti svečius į gimtadienį ir linksmintis.

Jums iki šiol priklauso tūso garso stiprumo rekordas? Atrodo, norit, kad žmonės garsą pajustų ne ausimis, o visų kūnu ir… apsišiktų?

Ske: Oi, apie rekordininkus aš nieko nežinau. O buvo oficialus rekordas? Kas matavo? Garso kiekis yra gera profilaktika. Brainwashas. O dėl fizinių aspektų, tai nereik nesąmonių valgyt ir neapsišiksi :)

4-ąjį dubstep.lt gimtadienį šventėt kartu su daugiau nei 1K minia už itin demokratišką kainą, o štai 5-asis jau turėjo priedėlį VIP. Kodėl?

Ske: VIP gimtadienis buvo pereitais metais, tiems svečiams, kurie pakvietimus atsiėmė iš anksto. Tad praeiviai į “fiestą” nepateko.

Nightjar: Manau, tai reiškia absoliučią žanro brandą, kai mada nuėjo vienu keliu, o mes pasirinkom daryti tai, ką labiausiai jautėm. 4-tasis gimtadienis buvo puiki proga atšvęsti per visus tuos metus įdėtą darbą bei tuo pačiu visa tai ir savotiškai užbaigti, kadangi tai, ką matėm artėjant, mūsų visiškai nedomino. O ganėtinai spontaniškai po metų pertraukos nusprendus sugrįžti į “Baltus Dramblius”, kur senos geros medinės grindys, visiškai nedaug šviesos ir aplinkui – tik ištikimiausi 150 reiverių, atpirko mintis apie mūsų veiklos galą ir gan smarkiai įkvėpė toliau kurti ateities planus vardan įvairesnės bass muzikos scenos Lietuvoje.

Jei dubstep’as būtų gyvūnas, kas jis būtų?

Ske: Mistinis šernas arba Mistinė meška. Ne iš mūsų pasaulio gyvūnai :)

Nightjar: Lion!!!

Kur ir kaip norėtumėt atšvęsti 10-ąjį dubstep.lt jubiliejų?

Ske: 2018 metais, Vilniuje, visiškoje tamsoje :) Su Marku ir Nightjar ant scenos padavinėjančiais geriausius praėjusių ir ateinančių metų gabalus.

Nightjar: Ha! Sunku pasakyt, bet bent jau šiandien atrodo, kad tai turėtų būti absoliučiai juodas, iš numirusių prisikėlęs “Woo” su visu esminiu Lietuvos bass elitu, Aleksu is STS, Chiovu, keliolika rimtesnių subų bei šiek tiek… Pamatysim :)