Po nesėkmės pernai Būtingėje, šiemet Latvijoje tikėjomės grįžti į tokią “Sattą”, kuri vykdavo Klaipėdos jachtklube ir Šventosios amfiteatre. Deja, išbraukus iš pavadinimo “Outside”, nebeliko ir garsiosios “Sattos” dvasios, kai nežinodavai 85% atlikėjų, tačiau tai netrukdydavo savaitgalį praleisti taip, kad prisiminimų (arba priminimų, ko prisidirbai) užtekdavo iki žiemos. Jei “Satta” būtų atlikėjas, tai šiemet jis išleido prastą albumą, nors viršelis ir buvo geras…
Mano santykiai su “Satta” visada buvo labai glaudūs: nuo tvorų tvėrimo ir langų tvirtinimo iki stage manager jachtklube, nuo promo kompanijų iki dokumentacijos rengimo Šventojoje. Panašių žmonių buvo daugybė – visi padėjo kuo galėjo ir bendrai kūrė tą ypatingą “Sattos” atmosferą, nepaisant smulkių nesklandumų. Visa tai iš tikrųjų atrodė tarsi utopinis alternatyvus kurortas. Bet visi žinom, kuo baigiasi utopijos…
Taip jau sutapo, kad tą patį savaitgalį Londone turėjo vykti “Jabberwocky” festivalis, kurį pristatė renginių organizavimo profai “All Tomorrow’s Parties” kartu su “Pitchfork” ir “Primavera Sound”. Renginyje turėjo pasirodyt šiemetinio “Loftas fest” headliner’iai Darkside, ten pat matyti Caribou, Kurt Vile & The Violators, Liars, Ben Frost, šiemet “Sattoje” matyti Forest Swords, Thee Oh Sees, Deafheaven, Cloud Nothing, The Ex, pernai “Sūpynėse” grojęs Vatican Shadow, “Sattos” cancel’intas Kode9, Earth, šiemetinį “STRCamp” užbūręs Jozef Van Vissem, Metz, Iceage, Chelsea Wolfe, clipping. ir daugelis kitų įdomių ir svarbių vardų šiandienos nepriklausomoje scenoje. Deja, likus kelioms dienoms organizatoriai atšaukė renginį dėl bilietų pardavimų nepakankamumo. Tą pačią dieną “Satta” dalino savo tips’us ir džiaugėsi, kad atšauktas Sei A vis dėlto atvažiuoja. Jei būtų žinoję, kuo viskas baigsis, galbūt būtų pasielgę kaip jų kolegos iš Albiono.
Deja, kad viskas griūna, “Satta” pamatė festivaliui jau prasidėjus ir nuo pat ketvirtadienio tvyrojo nuotaika, kad kažkas ne taip. Atrodė, kad viskas daroma pirmą kartą (reikėtų paminėti, kad “Satta” orgkomitetas pasikeitė iš esmės) ir jei jachtklube tai tik suteikė savotiško festivalio organizavimo atradimo džiaugsmo ir skausmo, tai aštuntąjį kartą tikiesi tam tikros patirties. Tarsi įvadas į distopiją buvo Lietuvos pareigūnai, tikrinantys išvažiuojančius iš šalies (k)reiverius…
Lokacija. “Satta” būtinai nori būti prie jūros ir tai, žinoma, sveikintina, nes be “Karklidės”, pajūryje nieko nevyksta. Šiandien Šventoji atrodo tarsi pažadėtoji žemė, nors prisiminkim, kai ji buvo keikta po jachtklubo. Šiemetinė vieta buvo kiek geresnė nei pernai Būtingėje, tačiau pačiame festivalyje pritrūko jaukumo, išskyrus ratu išdėliotą “meno centrą”, visa kita buvo išmėtyta bet kaip. Pernykštė Tent scena tapo Main, o antroji scena gerokai sumažėjo. Baro scena liko išvis simbolinė, nors pagal atsiliepimus, daug kas ten tikrai “pasattino” kaip reikiant. Kiek ėjome pro šalį, ten skambėjo neintriguojantis 4/4 ritmas. Kad ir kaip tai būtų gaila, bet ar nevertėtų “paleisti” jūros ir ieškoti patogesnės vietos kur nors Lietuvoje, nes…
Latvija. Labai tikėjomės, kad bus tikra tautu draudzība ir latvių iš tikrųjų buvo bent ketvirtadalis. Bet bėgdama nuo lietuviško šūdo, “Satta” užmynė ant latviško. Nuo pat pradžių festivalį naršė įvairios inspekcijos: dėl mokesčių didžiąją penktadienio dalį neveikė tie vargani 3 maisto taškai, o festivalio kempingą nuolat uostė kriminalistai su šunimi – turbūt niekas nepagalvojo, kad Latvijoje policija turi daugiau įgaliojimų nei Lietuvoje. Iš tikrųjų šios tarnybos bei medicinos pagalba – turbūt vienintelės tarnybos savo darbą atlikusios nuoširdžiai ir profesionaliai. Gal ta aukso spalvos folija, kuria apklodavo lūžusius, galėtų būti šviesa tunelio gale? Morališkai daug kam Latvija pasirodė per toli (nors tik 20 km nuo pernykštės vietos), nepadėjo ir valiutos keitimas (nors netrukus eurus turėsim ir mes). Žinant dabartinę situacija, vargu, ar “Satta” prisidės prie vietinio gerbūvio ir, kaip žadėję, atstatys kažkada sudegusį apžvalgos bokštą.
Programa. Festivalio krizių valdymo centras nusprendė pereiti prie plano B – atšaukti atlikėjus, kuriuos dar buvo įmanoma atšaukti ir taip sumažinti grėsmingai didėjantį minusą. Deja, niekas iš festivalio organizatorių neišdrįso užlipti ant scenos ir atvirai atsiprašyti dėl visko. Tik Vaiperis pakvietė tūsintis toliau. Todėl iš šono visa tai atrodė gana ciniškai – tiesiog šeštadienį visur pasirodė A4 lapukai, pranešantys apie gerokai suskystėjusią košę. Nebeliko Kode9, Clap! Clap!, Perera Elsewhere ir Dam-Funk… Nežinau, kaip reaguoti užsisakius picą su krevetėmis ir joje rasti kelių krevečių uodegas… Vis dėlto reikia pripažinti, kad “Satta” visada aplenkdavo laiką su savo atlikėjais ir, kol neatsirado “STRCamp”, buvo LT festivalių avangarde. Stebint, kaip visada, audringas “Ritmo kovas”, mintyse sau sakiau: “Kad ir kaip būtų, “Satta 2014″ įvyko!” O be to dar buvo gražus danų Sekuoia pasirodymas, netikėtai piktas ir tamsus Fingalick’as, retro belgai Absolute Body Control, mūsų pašnekovai Submotion Orchestra iš Lydso, susinervinę ir triukšmingi King Midas Sound, groovy Without Letters, mąslūs Forest Swords, garažiniai kiti mūsų pašnekovai Dirty Beaches. Tiesa, buvo jau minėti cancel’inimai, dėl generatoriaus strigimo net neprasidėjęs, ilgai lauktas Despotin’ Fam pasirodymas ir kiti dalykai.
“Jabberwocky” organizatoriai šiuo metu vykdo atvirą ir plačią pinigų už bilietus gražinimo akciją. Vargu, ar “Satta” turės jėgų surengti kažką panašaus. Oficialiame festivalio atsiprašyme FB profilyje sakoma: “tikrai nesikratome atsakomybės dėl neįgyvendintų pažadų ir tikimės, kad užteks jėgų jau artimiausiu metu surasti kažkokius kompromisinius sprendimus.” Pagrindiniu kaltininku nurodomas nepamatuotas optimizmas ir tikimasi, kad “galbūt “Satta” dar atsigaus, tačiau akivaizdu, kad ji turės pasikeisti iš esmės.”
Dabartinė situacija, lyg išsiskyrus su mylimuoju. Sieja daugybė malonių prisiminimų ir patirčių, tačiau šiandien per daug krizių ir abejonių dėl buvimo kartu. Per daug pažadų sulaužyta, per daug kartų nueita į kairę. Norisi, bet badosi, kaip sako kaimynai iš Rytų.
Festivalis internete:
www.sattafestival.com
Fotografas A. Morozovas internete:
www.artmor.lt
Komentarai