Blixa Bargeld “Garsų miške”

Spalio 11-osios vakare vokalistas ir kompozitorius Blixa Bargeld dalyvaus nuotykingos muzikos ir susijusių menų festivalyje “Skaņu Mežs” (“Garsų miškas” latviškai) Rygoje. Atlikėjas pristatys savo vokalinį solo pasirodymą. Jis taip pat žinomas kaip vokiečių grupės Einstürzende Neubauten lyderis ir ilgalaikis Nick Cave grupės The Bad Seeds muzikantas.

1980-aisiais Blixa Bargeld įkūrė Einstürzende Neubauten, išleidusią daugybę albumų ir singlų, koncertavusią visame pasaulyje ir šį rudenį iškeliaujančią į savo naujausio albumo “Lament” pristatymo turą (žėk www.neubauten.org/live kur tau arčiausia). Jos sceninis pseudonimas reiškia: Blixa – vokiečių rašiklių kompanija, o Bargeld – grynieji pinigai vokiškai. Bargeld taip pat susijęs su vokiečių dada judėjimo veikėju Johannes Theodor Baargeld. 20 metų, nuo 1983 iki 2003-ųjų, Blixa buvo ilgalaikis Nick Cave and the Bad Seeds gitaristas ir pritariantis vokalas. Jis taip pat įrašė keletą dainų su N.Cave duetu “The Carny” ir “The Weeping Song”. Nuo ’90-ųjų vidurio B.Bargeld pradėjo rengti savo solinius vokalinius pasirodymus. Jų metu, paprastai padedamas Einstürzende Neubauten garso inžinieriaus Boris Wilsdorf, Blixa naudoja mikrofonus, garso efektus, sampleriu dėlioja kilpas ir kalba angliškai arba vokiškai.

Dr. Jennifer Shryane savo knygoje „Blixa Bargeld and Einstürzende Neubauten: German Experimental Music. Evading do-re-mi” (Ashgate, 2011) išskiria aistringą B.Bargeld poziciją dėl muzikos aspektų socializacijos (a la John Cage), cituodama atlikėją, kad: “socialiniai apsketai man yra svarbūs”.

Savo soliniuose pasirodymuose Blixa Bargeld tyrinėja klausytojo “kalbos”, “garso” ir “muzikos” suvokimo ribas. Publika girdi savito atlikėjo balso metamorfozes, sukuriančias akustinę architektūrą, skambesio sferas ir kakofoniškus padarus iš “nemuzikinių” sakinių blokų, žodžių ir skiemenų. Šnabždesys ir riksmai, malonūs ir neapsakomi garsai suauga į orkestrinę kompoziciją, sudarytą vien iš čia pat įrašomo ir manipuliuojamo Blixa Bargeld balso. Naudojama minimali įranga: atlikėjas pasirodo scenoje vienas, su keturiais pedalais ir mikrofonu. Nenaudojami jokie iš anksto įrašyti semplai ar fonas. Viskas, ką girdi klausytojai, sukuriama scenoje gyvai. Vakaro eigoje Bargeld balsas sukuria, atrodytų, neįmanomus akustinius kūrinius, naudojantis mokslo teorija, poetinėmis idėjomis ir filosofiniais žaidimais, pateiktais klasikiniu ir ironišku atlikėjo stiliumi.

Bilietus galima įsigyti www.ticketservice.lv ir jie kainuoja 20 eurų dienai / 30 eurų abiems dienoms.

Ryga, Europos kultūros sostinė  2014, įtraukė “Skanu Mežs” į savo oficialią programą. Pagrindiniai festivalio renginiai vyks spalio 10-11 dienomis “Daile” koncertų salėje. Renginiai apibūdinami kaip subtilus balansas tarp elektronikos ir akustikos, improvizacijos ir tamprios kompozicijos, akivaizdaus ir abstraktaus. Šie kontrastai atsispindės festivalio programoje ir atskiruose pasirodymuose. Ši perspektyva svarbi, kalbant apie mintį, kad muzikos progresas ir inovacijos priklauso, visų pirma, nuo gerų idėjų ir lankščios kalbos, o ne tik nuo technologijų.

Daugiau informacijos: www.skanumezs.lv