Dėkojame už reakcijas ir tęsiame Lietuvos indie scenos dainų rikiuotę nuo ‘80-ųjų iki dabar. Įžanga ir topo pradžia – pirmojoje dalyje. Dabar – finalinis 25-ukas. Dainas į topą rinkome atskirai, pasiskirstę porines ir neporines vietas. Bet dėl pirmojo 25-uko sutarėme vieningai: į jį pateko grupės, kurias savo atskiruose „kandidatų sąrašuose“ paminėjome abu. Čia gali pamatyti, kaip pristatymas atrodė gyvai.
25. Kite Art – Empty Space (2014)
JO: Kite Art jau nukeliavo didelį kelią nuo tiesiog Editors fanų suburtos grupės iki to, kas skamba naujausiuose, tegu dar kaip albumas ir neišleistuose kūriniuose. Matome, kiek daug galimybių turi naujos kartos indie grupės studijinio skambesio prasme. Taip pat, pristatyme naudota Kite Art nuotrauka buvo plačiausia iš visų grupių nuotraukų, kurias radome. Belieka palinkėti dar daugiau erdvės…
24. Garbanotas Bosistas – Gėlėta suknia (2014)
Karolis: Garbanotas Bosistas ilgą laiką buvo grupė, bandanti atkurti hipių muziką, bet mažai ką pridedanti iš laikmečio, kuriame patys gyvena. Bet tada jie parašė „Gėlėtą Suknią“ – lietuvišką atsaką į Tame Impala, Temples ir kitus modernius psichodelikus. Tai smagiausia, greičiausia ir šiuolaikiškiausia, ką GB yra sukūrę. Ir tai vis dar skamba kaip įsivaizduotume, kad skambėjo Woodstock 69-aisiais. (nuo 1:30 min)
23. The Dominoes – Another Lightning (2010)
JO: The Dominoes teko išgirsti, kai jie buvo dar rokenrolo grupė Utopija – galėjai pamatyti, kad jau toje grupėje (per)daug talentų. Išties, tiek Mindaugas Juknys, tiek Donatas Bielunskas yra puikūs savo kartos muzikantai ir asmenybės, tačiau kaip ilgalaikė grupė The Dominoes were just not meant to last, kad ir ką žadėdavo jos nariai…
22. ReedNoBrass – I Want You Back (2012)
Karolis: Jei šią dainą būtų išleidę Bon Iver, ji būtų viena populiariausių jų kataloge. ReedNoBrass buvo per trumpai gyvavusi grupė, palikusi solidžių kūrinių. „I Want You Back“ yra jų šedevras: euforinė meilės daina, su Lietuvos scenoje beveik negirdimu falcetu. Jei po šios dainos ji pas jį nesugrįžo – tuomet nebesugrįš.
21. Foje – Baltame name (1991)
JO: Vienintelis Foje veiklos laikotarpis, kurį norisi nusavinti ir priskirti indie etiketę. Dabar nedaugelis prisimena, bet 1991 metais Foje buvo… kaip čia pasakyti, kūrybinėje kryžkelėje. Andrius Mamontovas kažin kodėl nusprendė pakeisti kino filme „Kažkas atsitiko“ matytą new wave įtakotų mokyklos draugų sudėtį patyrusiais art-rokeriais. Saksofono vaitojimas maišėsi su pesimistiniais tekstais apie žvakes. O pažangaus jaunimo kasečių grotuvose jau sukosi Stone Roses, My Bloody Valentine… Ir štai malonus siurprizas – 1991 metais tik dviese su bosininku Dariumi Buroku Varšuvoje įrašytas albumas „Gali skambėti keistai“. „Baltame name“ iš kūrinių išsiskiria ir puikiu įžanginiu rifu. Na, o vėliau Andrius perplaukė upę ir ilgai bei laimingai gyveno tikrai ne indie pasaulyje.
20. Afiša – Svetimi (1994)
Karolis: Viena paslaptingiausių ir publikos neatrastų šalies roko istorijų su liūdna pabaiga. Galima tik įsivaizduoti, kaip Afiša galėjo skambėti deramai įrašius. Iš kūrybinės pusės – tai daugeliu atžvilgiu lygiavertiška, o gal ir įdomiau už Foje ar Naktines personas. Ukmergietiška romantika, pasibaigusi vokalisto sprendimu pačiam pasitraukti. Ir ne, tai nėra Mango daina.
JO: Jei kada keliausite pro Ukmergę, būtinai pasidomėkite, ką dabar veikia Afišos (bent iš dalies) įkvėpta nepriklausomos dvasios organizacija „Rockmergė“.
19. Bix – Vynas ir laikas (1991)
JO: Galbūt geriausias visų laikų Lietuvos alternatyvaus roko albumas – „Akli kariai“. Manau, Bix nariai (nors vokalistas ir vienas su kariuomenės choru padainuoja „Savęs neapgausi“) iki šiol jaučia didelę nostalgiją jam. Vis publikuoja savo nuotraukas juodais drabužiais Niujorko fone, kur juos nuvežė nelaiku palikęs šį pasaulį vadybininkas Marijus Brasiūnas. „Vynas ir laikas“ priskyriau indie stiliaus kūriniams, nes jis labiausiai atitinką schemą – dainos pradžioje skamba jangly gitara, o dainos tekstas – apie dvidešimtmečių problemą… Prabėgantį geriausią laiką ir kaip jį sustabdysi…
Karolis: Aš būčiau dėjęs šitai. Liūdna, kai pagalvoji, kad grupės lyderis dabar yra Lietuvos Simon Cowell – žmogus, rodantis paaugliams, kad pirma kažkas kitas turi patvirtinti, kad jie yra verti scenos. Ar gali būti kas nors labiau anti-indie?
18. Gravel – Aš Išpjoviau Tavo Širdį (2006)
Karolis: Kai Gravel sudalyvavo „Eurovizijoje“ su „Round and Round“, atrodė, kad tai ir tebus „Eurovizijos grupė“. Bet tada pasirodė, kad jie turi daugiau įdomių dainų, kai kurias netgi lietuviškas. Tomas Sinickis buvo vienas tų retų dainų autorių, sugebėjusių surimuoti daugiau nei „saulė – pasaulis“. Žodis „kekšė“ čia dera taip natūraliai, kad net nenustembi. Kaip apie grupės vokalistą kadaise rašė Jonas: „Jis pajėgus per kelias eilutes nueiti visą tą kelią, kur kokia pridususi lietuviška studentiška grupė per keturis metus bendrabutyje nenueis iš viso.“
JO: Bet paradoksas, kad konkrečiai šios dainos tekstas man atrodo kažkodėl artimas studento rokui ir „Bacefalams“.
https://www.youtube.com/watch?v=UWcfibMW6Fc
17. Šiaurės kryptis – Amžinas ruduo (1992)
JO: Dar geresnis, visų geriausias Zigmo Būtaučio įvadinis rifas ir romantiška, pati romantiškiausia muzika. Puikūs ir erdvūs kaip pirmoji šalta rudens diena tekstai… Grupė galėjo groti dar ilgus dešimtmečius (pavyzdžiui, tapti tuo, kas Lenkijoje yra Myslovitz), deja, vokalistas Kristijonas Vildžiūnas pasirinko kino režisieriaus karjerą. Deja, nes kartais atrodo, kad sukurtuose filmuose minties ir skaidrumo daug mažiau nei Šiaurės krypties 1991 metų albume „Netiekto“.
16. Alina Orlova – Lijo (2008)
Karolis: Po šito pasirinkimo jaučiau primerktus žvilgsnius iš publikos odinėmis striukėmis. Bet – Alina yra unikali dainų autorė ir atlikėja, lietuviškai indie scenai duodanti kitokį veidą: dramatišką, anti-gitarinį, slavišką. Pirmasis jos albumas „Laukinis šuo dingo“ – skečinių kūrinių įrašas. „Lijo“ yra viena stipriausių jo dainų, be kita ko atlikta ir prancūziškam „Le HibOO“ videoblogui. Tam pačiam, kuriam grojo Mumford & Sons, Gogol Bordello, Angus & Julia Stone. Tačiau tai buvo jau prieš ketverius metus. Alina turėjo ir dar tebeturi visus šansus būti vienose gretose su šiais atlikėjais – jeigu tik ji pati ir ją supanti aplinka to nestabdys.
JO: Tikrai nekyla net mažiausia mintis teisintis, kad „gal čia ne indie“. Kaip ir Regina Spektor.
15. Brainers – Disco Balls (2006)
JO: Šiaulių miestas taip surėdytas, kad nepalieka tuščios vietos. Ir apsilpus Bix bei ypač Lygiailyja, Pietinis jo rajonas jau 1996 m. į pasaulį paleido grupę Brainers. Kiek pradžioje Paulius, Jonas, Evaldas ir Darius su savo rokenrolu ir kliošinėmis kelnėmis „lenkė laiką“ beigi pranašavo „naująją rokenrolo revoliuciją“, tiek kai kompanija „Aeromuzika“ pagaliau prisiruošė išleisti „Disco Balls“, tai jau nebuvo jokia sound‘o naujovė. Entuziazmo nepridėjo ir perdėm kritiškas į pirmą Baltijos muzikos konferenciją (taip, tokia buvo, gerokai prieš VMW – 2007 metais) suskridusių pagiringų britų įvertinimas. Kvartetas dar susikaupė ir, sako, vėliau sukūrė visiškai naują albumą, įtakotą Kasabian ir kt., tačiau vienintelis jo egzistavimo pėdsakas – daina „Hot Knife“ rinktiniame albume „Liverpool“.
14. Deeper Upper – Trapping In (2013)
Karolis: Susikooperavę su Vilniuje Norvegijos muzikantų įkurta studija „Ymir Audio“, Deeper Upper ir jų pirmasis EP pažymėjo naują etapą Lietuvos indie muzikoje – kada vietinis nepriklausomas rokas skamba taip, kad dedi šalia britų grupių ir skirtumą jauti tik vokale. Tai – tiek garso produkcijos, tiek pačios grupės gebėjimo rašyti dainas, rezultatas. „Trapping In“ yra EP’o įžanga, nustatanti toną ir įdedanti į Deeper Upper tiek vilčių, kiek seniai į ką šioje scenoje įdėta.
JO: Grupė vasario mėnesį skrenda įrašinėti į Graikiją (laimėto tarptautinio konkurso prizas), tad yra dėl ko laukti ir 2015-ųjų…
13. Without Letters – Awake / Asleep (2011)
JO: Moderniausia sąrašo grupė greičiausiai sakytų, kad kas kas, bet jie tai jau tikrai nėra „indie rock“… Bet vis dėlto ir jų istorijoje buvo toks laikotarpis. Without Letters motoras dirba iškilmingai meniškai lėtai ir daugeliui kitų Vilniaus grupių būdingu „max 4 gabalų per metus“ tempu. Bet visgi jų koncertai kartu su Fingalick aiškiai rodo, kad grupė jau nuėjo ilgą kelią nuo savo ištakų. Ir dabar gali bene labiausiai Lietuvoje sakyti (ne iš jaunumo, bet iš patyrimo) – „mūsų stilių sunku apibrėžti“.
Karolis: Savotiškai žavu matyti WL užsispyrimą negroti „Awake / Asleep“, nors tai vis dar yra publikos labiausiai mėgstama jų daina. Grupė taip nori pabėgti nuo savos indie istorijos, kada visi apie juos šaukė „taigi čia Foals!“, kad dainos net neįtraukė į savo debiutinį vinilą. Atleiskit, bet neleisime šios smagios dainos su TOKIU intro užmiršti.
12. ba. – Tai Ne Žmogus (2013)
Karolis: Kartais vieno „Oo-Ooo“ užtenka tokiam karjeros startui, kokio dabartinės kartos Lietuvos indie dar nematė. Benas Aleksandravičius atėjo agresyviai, stilingai ir pataikydamas į laikmečio estetiką. O kas galėjo pagalvoti, kad šita daina iš tikro yra… apie buvimą gamtoje. O ne su kokiu tai žmogumi.
JO: Kaip sakė vienas gerbiamas vyresnės kartos indie muzikantas: daug smarvės (jėgos) turi. Ką liudija ir skaičiai YouTube, o jie nemeluoja.
11. Lygiailyja – Siouxie (1993)
JO: Pradėjusi kaip „panaši į Bix“ grupė, Lygiailyja gitaristo Edvino Bliumbergo „flamenkinės“ gitaros bei ritminės sekcijos – bosisto Roberto Kerpiškio ir būgnininko Donaldo Žvybo dėka tapo vienu gryniausių ‘90-ųjų Lietuvos muzikoje pavyzdžių. Visumą užbaigdavo šamaniški vokalisto Martyno Juchnevičiaus tekstai panašia į anglų kalba.
Lygiailyja karjeros viršūne tapo pasirodymas festivalyje „Rock Summer“ Taline (dabar panašus pasiekimas būtų, nežinau, „Open’er“ scena?). Vėliau Mart‘as išvyko kurti animacijos Budapešte, nusėdo Londone… pabaiga panaši į daugelio grupių, nors kolektyvas itin mažu tiražu pernai perleido ’90-tųjų albumą, kurio reikėtų ieškoti Šiaulių knygyne. NB: Rytą po topo pristatymo renginio praleidau prie kavos skaitydamas išsamią publikaciją, skirtą britų daininkei Siouxsie – ženklas?
10. SH – Koma (1993)
Karolis: Dovydas Bluvšteinas neseniai internetan sudėjo “Zona Records” – pirmojo Lietuvos indie leiblo archyvą ir atvėrė akis. Klausai įrašų ir randi šitai. Taip ’90-ieji skambėjo Kaune? Dievaži, kažkur kažkada įvyko regresas. Tokios muzikos reikia dabar. Grupės, kur jūs?
JO: Priminimas, kad SH iš tikrųjų kaip ir apjungė tris skirtingas grupes – pirmoji, kilusi iš pankroko grupės Mutantai romantikai, kuri ir sukūrė „Koma“ (ir „Pilve“); bene įdomiausias / paslaptingiausias antrasis trio SH, kurio didžiausias pėdsakas – „Duisburg EP“, ir trečioji SH– išleidusi oficialų albumą, pasirodžiusi televizijoje…
9. Axis – Silver Melody (2007)
JO: Axis irgi yra iš Šiaulių, bet didesnę kūrybinio gyvenimo dalį grupė praleido jau Vilniuje. 2006 metais jie nugalėjo Latvijos televizijos konkurse „Baltic New Music Chart“ ir įgijo teisę įrašyti albumą Rygoje, ką ir padarė (kartu su Bix būgniuku Gintu ir grupės Dyvai muzikantu Giedriumi), tačiau albumas dienos šviesos neišvydo. Grupės nariai dabar gyvena Hagoje ir Prahoje, o vienintelis pabaigtas kūrinys – iš Lietuvą reprezentuojančio rinkinio „Note Lithuania“.
Karolis: Topo dėka atradau šitą kūrinį – skamba kaip vietinis „Sgt. Pepper’s“, tik 40 metų vėliau. Ir dar „Beetlebum“, bet šitai mandagiai nutylėsime. Nieko panašaus iš Lietuvos indie grupių niekada negirdėjau.
8. Flamingo – Stargazing (2009)
Karolis: Daina, įtvirtinanti aukso amžių – kai į „Liverpool“ rokotekas didžiausiame Vilniaus klube netilpdavo visi norintys, kai galėdavai sužavėti naują pažįstamą pasakydamas, kad irgi klausai Bombay Bicycle Club, kai Flamingo koncertai „Bix-uose“ būdavo bene ritualas, laukiamas savaitę.
O gal tai tik pirmo kurso nostalgija? Bet kokiu atveju, „Stargazing“ yra žavus žavaus rifo vedinas kūrinys, Flamingo koncertų pikas, įkūnijantis tai, ką geriausio grupė turėjo: melodiškumą, romantiką, šiltą melancholiją, lengvos stadijos radioheadiškumą („I try to find it on Dead Air Space“). Stipriai užsimerkus, galėdavai pajusti, kad Vilnius, tai Londonas ir kad ateitis yra šviesi. Gal reunion’ą?
7. Colours of Bubbles – Phoenix (2011)
JO: Praėjusiais metais pagaliau išėjęs pilnavertis Colours Of Bubbles albumas „Inspired by a True Story“ – dar vienas ilgų šiauliečių (vėliau ir vilniečių) augimo ir keitimosi kaip indie muzikantų dokumentas. Vis dėlto, jei paklausai šį brandų, kelis grupės laikotarpius apjungiantį albumą po kurio laiko… ir lyg ir iš šono – vesternas „Pheonix“ jame skamba išskirtiniausiai!
Karolis: Tos gitaros pabaigoje… Kai pagalvoji – kurti vesterną Rytų Europoje yra nonsensas, bet tada išgirsti ir supranti, kad save buvai apribojęs per daug. Kaip kažkada interviu sakė Olegas iš Biplan – Lietuva tiesiog nėra roko ir futbolo šalis, taip jau nutiko. Bet dėl to tokia daina kaip „Phoenix“ skamba dar kosmiškiau.
6. Verslo Rizikos Rezervas – Mano Vaikas Pražilo (2009)
Karolis: Kiltų dar aukščiau, jei nebūčiau sužinojęs, kad Jonas parašė dainos žodžius. O juk nenorėjome daryti antros M.A.M.A.’os… Pasikartosiu eilutes apie VRR ir jų sielą Stavarį – „Kada nors, kai Stavaris bus pražilęs kaip jo apdainuotas vaikas, futuristiniai Vilniaus hipsteriai kopijuos šią muziką ir naršys archyvus bandydami suprasti, kaip VRR fenomenas galėjo egzistuoti ir kodėl jų seneliams jis tuo metu nerūpėjo.“
JO: Dainoje ironizuojama ir iš dabar labai madingos temos – jei skrisi per kosmosą labai greitai, tai pagal reliatyvumo teoriją laikas sulėtės, ir tu nepasensi (skirtingai nei Žemėje likęs tavo vaikas). Ir tuo pačiu įspėja neviršyti greičio autostradoje…
Karolis: Faktiškai, Nolano „Interstellar“ yra apie šitą dainą.
5. Gravel – Round and Round (2006)
JO: Patikrintas dalykas – jei per indie diskoteką kažin kodėl ištuštėja šokių aikštelė, uždėk „Round and Round“, ir jos grįš, o paskui jas – ir jie. Tomo Sinickio pranašavimas, kad „ką pasakėte – atsisuks prieš jus“ sušildė net ledines žurnalistų širdis.
Įsimintinas buvo ir grupės pasirodymas „Siemens“ arenoje vykusiame tos pačios „Eurovizijos“ finale. Vis dėlto įveikti „LT United“ stumiamo supratimo apie tai „ko reikia“ tais metais, o ir vėliau nepavyko. Grupės karjeros viršūne, matyt, tapo pasirodymas tuometinėje „Utenos“ arenoje prieš Placebo – ant sumažinto garso, bet bent jau prijungtomis gitaromis.
Karolis: Miroslawo belaidės gitaros solo viena pati verta penketuko:
4. Colours of Bubbles – My Little Sue (2009)
Karolis: Yra grupės, kurios groja grojimą, ir yra tos, kurios groja dainas. C.O.B. – iš antrųjų. „My Little Sue“ yra daugiau nei gražus kūrinys. Tai paaugliška daina paaugliams apie paauglišką meilę – bet kas gi jei ne tai, yra indie muzika? Grupė sako, kad jaučiasi dainos įkaitais – na, juk negroja jie country, tik kartais! Bet kai parašai himną – teks jį turėti su savimi visados. Maloni našta.
3. Zima – Ieva (1999)
JO: Kūrinys primena nuostabiai beviltišką ’90-tųjų pabaigą, kai tipiški barų pavadinimai buvo „Kampas“ ar „Židinys“. Išleista ji šiek tiek vėliau, bet, sprendžiant iš tuometinės spaudos reakcijos, nepraradusi istoriškumo ar tai aktualumo.
Daina, kurioje yra viskas – paprastas bet nebanalus „graikiškas“ gitaros rifas, nepavedantis būgnininkas (būsimas “Anarchija Žirmūnuose” režisierius Saulius Drunga grodavo stovėdamas), svajingi klavišiniai priedainyje, puikus dviejų balsų duetas, daug švelnios ironijos tekste, trijų minučių neviršijanti trukmė… Galima vardinti ir vardinti, nes ši daina man yra numeris vienas – bet būtent indie stilistikos rėmeliuose.
Karolis: Kuo daugiau klausai, tuo liūdesnė „Ieva“ darosi. Čia daugiau nei dviejų neturinčių ko prarasti žmonių flirtas – čia visas gyvenimas.
2. Biplan – Labas Rytas (1998)
Karolis: „Taigi čia popsas“, – nuskambėjo iš publikos per pristatymą. Na, taip. Tačiau padaryti popsą taip, kad priedainį žinotų visa šalis, įskaitant pogrindininkus ir kartu vis dar išlaikyti nepriklausomo skambesio aurą sugebėjo galbūt tik Biplan. „Labas rytas“ yra nesenstanti daina, nacionalinis paveldas, kurį įsijungi ne tam, kad įdomu patyrinėti, o dėl to, kad nuoširdžiai gera klausyti. Daina, kokių dabar Lietuvos grupės, įskaitant pačius Biplan, neberašo – o gaila.
JO: Kai „biplanai“ (po gal nepakankamai įvertinto angliško „Banzai“) išleido šitą kamuolinį žaibą su lietuvišku tekstu, atrodė, kad Lietuvos popmuzikoje pagaliau atėjo „the end of everything bad, the beginning of everything good…“
1. SH – Sulaužyk saulę (2003)
JO: Daina atidaro albumą „Supermeno pusryčiai“, kuriame, mano nuomone – bent 8, o gal ir net visos dainos – potencialūs singlai. Jame yra viskas – klavišinių intro, uždegantis greitis, daugiasluoksnės gitaros, romantiškas tekstas su „aukštesnėmis už saulę“ metaforomis… Netgi remiksų albumas. SH 2003 metais kartelę užkėlė aukštai… daugeliui, gal ir sau.
Karolis. SH istorija nėra sėkmės istorija. Bet indie niekada ir nebuvo apie sėkmę. Ši grupė patyrė daug – nuo andergraundo iki grojimo greta V.Adamkaus, iki vokalisto emigracijos ir darbo valytoju. Nužmoginta iki tokio lygio, kad į Thurston Moore koncertą už poros metro stotelių nenueini, nes esi „pavargęs ir alkanas“. SH įkūnija lietuvišką indie sceną: kylančią, krentančią, bandančią iš naujo, nutylančią. Bet visada išlaikančią norą oponuoti tam, kas nuobodu, tuščia ir tiesiog blogai. Faktai sako, kad „Sulaužyti saulės“ SH nepavyko, bet muzika nėra vien faktai. Kai išgirsti dainos intro, supranti, kad viskas tvarkoje – nieko daugiau ir nereikia. Nebent „šiek tiek duoti ir man…“
Jonas apie indie rašo nuo ’90-ųjų, jis buvo vienų pirmųjų lietuviškų muzikinių fanzinų “Koks Nors Kelias” leidėjas, subjektyvios kultūros portalo, anksčiau ir žurnalo, “Ore.lt” įkūrėjas ir redaktorius, žmogus, stovėjęs už daugelio Lietuvos indie scenos iniciatyvų (Planas A, Indiekubatorius, turas „Muzika vienija“). Nuo lapkričio Jonas vėl rašo į “Ore.lt”: apie dabartinę muzikos industriją ir indie muzikantų galimybes joje.
Karolis indie domėtis pradėjo 2004-aisias, kai išgirdo The Killers. Yra ėmęs interviu iš Editors, Biffy Clyro ir Sinickio. Jo tekstai spausdinti “Delfi.lt”, “Literatūroje ir mene”, “1883magazine” ir kitur. Šiuo metu veda pokalbių apie muziką laidą Žinių radijuje. Visų jo tekstų archyvas internete.
„Topas yra mūsų duoklė muzikai, su kuria užaugome. Vietos jame – dėl azarto, ne dėl kovos. Tokioje mažoje scenoje vis tiek visi sėdime vienoje valtyje. Norime indie šventės, ne varžybų,“ – sako jie.
Gruodžio 6, 2014 14:24
Atsimenu kaip Supermeno užkandžius pirkau Lazdijuose muzikos kioskely. O paskui ir remiksų albumą. Dar ir dabar namie kaupia dulkes. Gaila, kad paskui SH albumai ilgai voliojosi 3,99 litų metaliniam garde. Ir dar gaila, kad nepasiėmiau antro egzemplioriaus, nes Sutermeno užkandžiai jau gerai nutrinti. Ačiū už straipsnį, daug sužinojau ko nežinojęs.
Gruodžio 6, 2014 16:06
Taip, bet šitas faktas liudija, kad tuo, kad kas kas o jau Supermeno užkandžiai (ir jų remiksai) patiks Lietuvos klausytojui, tikėjo netgi jų leidybinė kompanija Bomba, tad prigamino “per daug” kompaktų…
Gruodžio 6, 2014 16:25
Sveiki puikus topas :) nemažai kūrinių žinojau, bet dar daugiau atrasiu naujų ir turėsiu ką perklausyti. Jūsų puikus skonis, kiek matau, ir vertinu, kad dalinatės tokia informacija :) aš ir norėčiau laisvalaikiu tokia veikla užsiimti, nes myliu muziką, myliu indie scena, mano mėgstamiausia grupė indie “išradėjai” pixies, o mylimiausi lietuvių muzikos indie atstovai būtų gravel – pockets full of fun nuostabus albumas, neskaitant poros filler’iu, bei grupė random fingers, deja abi šios grupės gyvavo neilgai. Reikia patarimo, prašau, nuo ko galėčiau pradėti rašyti. Vaikščioti ir aprašinėti bloge kocertus nesinori nes tiesiog gausis stumimas kokie visi prasti. Beja gal žinote, kur dingęs Sinickis, žadėjo tokiu metu jau išleisti solo albumą, bet dingo ir jau net feisbuke nesireiškia nuo kovo mėnesio. Ačiū už įdomų skaitymą ir klausymą.
Gruodžio 6, 2014 18:08
Pastabos. Niekur nėra neabejotinai geriausios Lietuvos indie grupės Empti, ypač jų “Instrumental Session” ir “Session” (1994, 1996, Zona). Taip pat ir Dogbones čia nesimato, o tai keista mažų mažiausiai. Foje tikrai ne indie, nė per kur. Su gotikiniu roku puikiai draugavo, kaip ir su new wave, bet tik ne su indie. Žodžiu, du draugeliai susidarė savo asmeninį topą: vienam dievai visokie flamingai ir graveliai, kitas stumia savo pornosaundus ir “genialųjį” Stavarį. Pamiršta puiki komanda Brainers. Galima dar daug būtų diskutuoti, kas verti patekti į šį topą, o kas ne, bet tai beprasmiška, nes topas yra akivaizdžiai ASMENINIS. Nejau nesugebama atsiplėšti nuo asmeninių simpatijų/antipatijų?
Gruodžio 6, 2014 19:44
o kodėl pats negali atsiplėšti nuo to? kas tau trugdo top listą parašyti? čia komentaruose atvira erdvė ir būtų šaunu kitų topus paskaityt. Taigi pirmyn laukiam top 50 jūsų simpatijų
Gruodžio 7, 2014 17:44
Kaip jūs įsivaizduojate visiškai objektyvų tokio pobūdžio sąrašą? Tai vargu ar įmanoma. Jūs pykstate, kad neįtraukti jūsų asmeniniai favoritai, bet šitai rašydamas esate subjektyvus ;)
Gruodžio 8, 2014 08:47
Įmanoma. Pirmiausia reikia klaidas išsitaisyti, nes jei jau rašoma, kad V.Kernagio “Kancaras” 1994 metų, tai toliau net skaityti nesinori… Taigi, 1) taisom klaidas, 2) remiamės kriterijais (kur jie?), 3) žvelgiam plačiau (o ne po kelias patinkančių muzikantų dainas sudedam, kitus ignoruojam). Apskritai apie indie geriausiai pasakė tokios puikios metalo/roko grupės The Earth Confession (anksčiau – Spellbound, Goetheanum ir t.t.) lyderis S. Vėlyvis: “Roko scena atrodo geriau, bet per stipriai sugadinta visokių indie grupelių, kurios su savo primityviais rifais ir vienodais verkšlenančiais balseliais bando nustumti į užmarštį turtingą klasikinio roko praeitį su tikrais talentais ir legendomis. Roko ir ypač metalo muzikos scena turi nuolat atsinaujinti, evoliucionuoti ir stebinti savo įdomiais netikėtais kūrybiniais sprendimais tam, kad ji nenugarmėtų į užmarštį ir išliktų aktuali bei šiuolaikiška. Dabar naujų gerų grupių atsiranda labai mažai, o senieji „grandai“ sugeba pritraukti publiką į koncertus tik pagrodami savo dainas, įrašytas prieš 20–30 metų, kadangi nauja jų kūryba nelabai ką domina.”
Gruodžio 11, 2014 13:02
15. vieta Brainers – disco balls. Ir zmogus dar bando kazka kaltinti. Gal atmerk akis skaitydamas.
Gruodžio 6, 2014 20:36
Bus laikas, ir parašysiu ne komentaruose, o solidžiai, turiu savo atvirą erdvę. Ačiū, Evaldai.
Gruodžio 6, 2014 21:28
Tai būsit vienas žmogus, kuris parašys ne ASMENINĘ nuomonę… Visi topai yra asmeninės nuomonės, arba reitingų statistika. Ko jūs tikėjotės? Lauksim
Gruodžio 6, 2014 21:35
tikėjausi SH pirmoj vietoj ir neapsirikau. Labai puiki grupė – toks įspūdis, kad tuometinių užsienio grupių angliškos lyrikos manierą bandė perteikt lietuviškai ir tuometinei meisntrymo publikai – nes juk juos grojo radijas, blet!,- tokie tekstai galėjo būti per daug čeinykus kaitinanti (na, pamenat, kas buvo einama: poseris Amberlife, Delfinai ir mokinukės – the usual shit). Iš dalies galima būtų sakyti pralenkė laiką, kita vertus, dar ir dabar nesimato gerbėjų būrių, garbinančių šitą dešimtmečio senumo gem’ą. Bet nieko – Sixto Rodriguez savo šlovės sulaukė, A. Kalytis&Co irgi sulauks. Gal net ir po šio topo ;)
Nustebino trečia vieta (Zima – Ieva), nes labai mėgstu šitą dainą.
Gruodžio 6, 2014 21:59
Į diskusiją ad nominem t.y. “stumia draugelius” tikrai nesileisiu. Ji nepagrįsta šiuo atveju. Apie Brainers kad neįtraukėm taip pat :) Atskleisiu dar kaip bandėme atskirti, kas yra indie, o kas ne. Yra toks šaltinis “discogs.com”. Peržiūrėjom visas grupes, kurios yra iš Lietuvos ir įvardintos kaip “indie” ar “indie rock”. Jūsų minėta EMPTI “Instrumental Session” ten yra įvardinta kaip “psychedelic rock”. “Session”, savo ruožtu, yra “alternative rock, space rock, psychedelic rock”. Pripažįstu, kad tikrai sunku atskirti alternatyvųjį roką 90-taisiais (t.t. Dogbones) nuo to kas turi etiketę “indie” 10-tais. Netraukėme ir daug gerų “post rock” įrašų. Iš tikrųjų, didžiausi debatai buvo dėl šauniųjų Sumerland, kurios visgi turėjo etiketę “indie”. Po ilgų diskusijų su kitais žmonėm pasidariau sau išvadą, kad šis alternatyvus rokas buvo daugiau į eee grunge / hard rock pusę.
Gruodžio 7, 2014 00:20
J.Oškini, nesusireikšminkit, mes nepažįstami, tad ir ad hominem (ne ad nominem:D) argumentų nėra. Manau, kad šį pastaba pagrįsta. Išties,geras pastebėjimas kad ir dėl Requiem. O kas yra indie, išvis labai diskutuotina. Jei jau pankroko77 išpažinėjai su unikaliu skambesiu tapo post punk, ką gi, vadinkit, kaip norit:) Tik juokas kyla nuo tokių etikečių klijavimų. Sumerland taip pat buvo “indie”. Apskritai tai yra “stilius” be stiliaus, realiai kas yra indie? Grupės,kurios groja nepriklausomą (nuo ko?) roką? Ką bendra turi Bix, Gravel, Biplan ir Empti? Tai, kad tai yra roko muzika. O kas yra “indie”? Ir dar Foje prie indie priskirti… nesolidu, tikrai. Siauras mąstymas jau seniai turėjo išnykti, dar Vyšniauskui atleidžiama, labai jaunas, bet tamsta tai lyg ir vyresnis. Alternatyvus rokas, psichodelinis rokas, postrokas, grunge (kažkiek), shoegaze (greičiausiai taip galima būtų pavadinti Empti sesijas) – visa tai ir yra indie. Discogs tikrai nėra ta vieta, kuri autoritetinga bandant nustatyti stilių :) Bet neketinu tamstai skaityti paskaitos, tiesiog neklaidinkit jaunų vyšniukų. O daugelis paminėtų grupių (SH, Lygiailyja ir t.t.) tikrai nusipelno pagarbos. Tik sumanymas juos visus sudėti į “indie” lentynėlę – nevykęs.
Gruodžio 7, 2014 09:46
Na taip, rašai ne ad hominem (right :), tačiau vis tiek išlenda sakinys “Bet neketinu…”. Na o kita vertus visada taip buvo – muzikantai groja, kažkas juos į spalvotą popierių vynioja, žurnalistai etiketes klijuoja, vieno žaidimo dalis.
Gruodžio 7, 2014 12:42
Tai neklijuokit, gerb. Oškini (kaip suprantu, dabartės vaidinat čia žurnalisto vaidmenį) :)
Gruodžio 6, 2014 22:24
Ir dar kad pabaiga būtų linksmesnė. Keisčiausias atradimas discogs.com buvo šis “indie rock” etiketę turintis albumas… http://www.discogs.com/Supernova-Superstar/master/725144 . Kas nors žino kas tai?
Gruodžio 6, 2014 22:35
nesuprantu, kur Requiem gabalai ? :)
Gruodžio 7, 2014 09:41
Na taip, bandau įsivaizduoti situaciją, vyksta pristatymas “Liverpool” bare, nuskamba 49 dainos, tada priesaika, kad “dėl 1os vietos mes sutarėme”, ir iš kolonėlių štai pasigirsta ne “Aš matau / kaip saulė kyla prieš akis…”, o “Aš nupirksiu tau namą / Didelį, gražų / su balkonu ir langu / ir netgi garažu”…
Gruodžio 7, 2014 11:58
Requiem turi ne viena ir ne du tikrai gerus gabalus. nereikia cia kist ‘namo’ , nors sitas gabalas tikrai turejo pakliut. gerai, kad nebuvau tam pristatyme, nes topas tikrai nepavykes :)
Gruodžio 8, 2014 00:43
Ar rimtai? Jei rimtai tai “Aš būsiu stiprus” tai dar gal gal, bet šiaip t silpniau už The Fly, Delflux kurie nepateko ir už Sweetsalt kurie pateko. Pažėkim http://www.discogs.com/Requiem-Niekam-Ne%C5%BEinomi-%C5%BDmon%C4%97s/release/2646147 ir prisiminkim kurios gi čia tos dainos, kurios ką nors pakeitė :) O gal čia kas super? http://www.discogs.com/Requiem-Tavo-Zona-Tikro-Garso-Koncertas/master/349974
Gruodžio 8, 2014 11:19
oj, vel tu su savo discogs. juokinga buvo, kai pagal ten esancius tagus topa sita mazdaug dare :D As ten ant rebeca flac indie galiu uzdet.
Gruodžio 7, 2014 12:47
Kalytis iš SH, kuris su Senu padarė albumą pats ranka mosteli ir sako – popsūcha.
Gruodžio 7, 2014 14:13
Ore.lt paantraštė yra “subjektyviai apie kultūrą” ir to turėtų užtekti ieškant objektyvumo šiame tope ir kituose tekstuose. Taip, tai yra dviejų, muzika besidominčių, žmonių subjektyvi versija. Skalsu kalbos.
Keista, kad gerb. www nepasinaudojo proga pareklamuoti, kur skelbs savo vienintelę teisingą versiją. Bet vistiek lauksime pasirodant. Mažai tiesos šiais laikais.
Džiaugiamės, kad pagaliau užsisuko bet kažkokia diskusija.
Gruodžio 8, 2014 15:16
Labai smagiai darbe susiklause sitas topas. Daug ka prisiminiau, atradau kai ka naujo. Smagu, kad muzika besidominantys zmones tai daro. Daugiau panasiu topu!
Gruodžio 8, 2014 19:35
o aš pasigedau grupių “Atika” ir “Arbata”…
Gruodžio 9, 2014 21:05
Tiksliai, Atika labai gera grupė, kodėl jos čia nėra?
Gruodžio 10, 2014 11:09
Atika ir Arbata yra labiau iš dainuojamosios poezijos pasaulio
Gruodžio 11, 2014 01:50
o tai ka Orlova čia tada veikia? Atika turi alternative roko ir indie prieskoniu kai kuriuose gabaluose :)
Gruodžio 12, 2014 10:27
Atika yra kičas – tik mano nuomone. Alina yra menas… Mes Ore apie ją sužinojome, kai ji buvo paauglė dailininkė (dar ne muzikantė :) iš Visagino, ir nesupratę nepadarėme interviu, vienas iš dalykų kurių pradedi gailėtis po metų. Vėlgi čia tik mano nuomone, bet kai kurie kitų čia paminėtų grupių tekstai diskvalifikuoja jas nuo etiketės “indie” priklijavimo :)…
Gruodžio 16, 2014 11:22
Atika yra viena geriausių grupių Lietuvoje, kaip jos stilių vadinsime. O pats Oškinis mažu ką nors nekičinio yra sukūręs? Gal dainą užleistumėt savo? Alina Orlova buvo gabi jau seniai. Daug gerų grupių čia dar nepaminėta, todėl tas “razmachas”, su kuriuo darytas topas, yra kvailokas. Susidėliojot sau topą, ir tiek. Gaunat finansavimą iš visokių fondų ir atidirbinėjat. Skalsu kalbos, kaip mėgsta sakyti “direktorius”. Nuviliantis portalas, nuviliantis ir topas. P.S.Jei jau sudarinėjot topą, reikėjo pakalbinti kokius 3-4 muzikoje gerai nuraukiančius žmones: Zilnį, Užkuraitį, ir t.t. Vyšniauskas dar vaikas, Oškinis muzikos nesupranta.
Gruodžio 17, 2014 10:13
Gerb. anonimas (šįkart sss), visų pirma, normalioje diskusijoje dalyviai prisistato. Nors jūsų “ryškią” asmenybę jau nuspėjame :)
Antra, “gera grupė” – nėra šio topo kriterijus, neturėtų būti sunku tai suprasti
Trečia, jei pasakysi bent viena fondą, kuriam atidirbinėjam – įtrauksim į topą Atiką, Empti ir ko ten dar jums trūko? :)
Ketvirta, nei Zilnys, nei juolab Užkuraitis nėra autoritetai kalbant apie alternatyviąją muziką. Apie “Euroviziją” ir areninius koncertus – gal…
Gruodžio 17, 2014 10:16
Gerb. anonimas (šįkart sss), visų pirma, normalioje diskusijoje žmonės prisistato.
Antra, “gera grupė” – nėra šio topo kriterijus, neturėtų būti sunku tai suprasti
Trečia, jei pasakysi bent viena fondą, kuria Ore.lt atidirbinėja – įtrauksim į topą Atiką, Empti ir ko ten dar jums trūko? :)
Ketvirta, nei Zilnys, nei juolab Užkuraitis nėra autoritetai kalbant apie alternatyviąją muziką. Apie “Euroviziją” ir areninius koncertus – gal…
Gruodžio 17, 2014 17:44
Diskusija nenormali, o ir kiti neprisistato, išskyrus tamstą ir J.Oškinį. Jums leidus, ir aš neprisistatysiu, tik pastebėsiu šios dienos pastebėjimą iš vieno žurnalo:
Post-punk virsta indie rock
Šį svarbų momentą 1987 m. žymi grupės The House of Love daina „Shine On“, – jau beveik nebepost-punk, dar lyg ir ne indie rock.
Neseniai Lietuvoje bandyta aiškintis, kas yra indie rock, ieškota geriausių šio stiliaus (stilių?) dainų. Net nusibrėžtas periodas nuo 1984 (!) metų, pradininkais laikant pankroko pradininkus Lietuvoje „Sa-Sa.“. Kilo nemažai diskusijų, daugelis taip ir liko prie savo nuomonių. Apie lietuvišką muziką, kurią būtų galima vadinti indie rock, kalbėsime kitąsyk.
Pirmiausia tiesiog pažvelkime, kas yra tas indie rock, ir kaip ši alternatyviosios, pogrindžio muzikos kryptis tapo post-rock. Indie rock pagimdė daug įvairių stilių ir puikių grupių. Tuo pačiu reikia pripažinti, kad ji virto mainstream muzika, mada, iš kurios išsivaduoti padėjo naujausia roko muzikos kryptis post-rock bei įvairūs revival judėjimai.
Indie rock atmainos
Indie rock ir iš jo kilęs post-rock – tai nepriklausomo (laisvesnės formos) roko atmainos. Tiesa,indie rock ištakos siejamos su nedidelėmis leidybinėmis firmomis (independent labels), kaip kadindustrial muzikos pavadinamas siejamas su Industrial Records (nors yra ir kita šio stiliaus pavadinimo prasmė). Iš pradžių šis stilius buvo griežtas ir gitarinis. Jo ištakos – XX a. 9-ojo deš. pradžia. Ypatingą indie skambesį suformavo grupė The Jesus and Mary Chain, susikūrusi 1983 m. šalies, pavadinimu Alba, miesto Glaschu priemiestyje Cille Bhrìghde an Ear (atspėkite, kas tai).
http://radikaliai.lt/radikaliai/2280-eksperimentines-muzikos-istakos-ir-subkultura-video-iv-dalis-nuo-proto-iki-post-video
Gruodžio 17, 2014 18:13
Save cituojate, kolega? Nana…
Gruodžio 17, 2014 17:49
Suprantu, Vyšniauskas, AGATA, kuri jį remia, J.Oškinis ir D.Kunčinas čia yra autoritetai. Kur jau ten R.Zilnys ir D.Užkuraitis. Baikit šposus. Ore.lt finansavimo užkulisiai jums pačiam gerai žinomi, žinomi ir ne tik jums, taip kad nereikia vaidinti nekaltos mergelės.
O įtraukinėti į topus kažko niekas neprašo. Tiesiog – sveika kritika (ir kažkokia liguista reakcija).
Gruodžio 17, 2014 18:12
Vis dėlto, dabar jau xxx (šizofrenija?:), kokie yra Ore finansavimo šaltiniai? Nes mes jų nežinom. Nebent 2% paramos.
Gruodžio 17, 2014 20:50
Nežinojau, kad D.Kunčinas psichiatras. Ir dar netgi nežino, kas jį remia. Galit mirusiai bobutei papasakot, kad iš 2 proc. paramos įmanoma pragyvent, nebent ją skiria koks milijonas žmonių. O pasirašau, kaip noriu. Niekas neuždraus. Šitas topas prajuokino. Daug darbo įdėta, idėja gera, bet išpildymas prastas. Pastabos buvo susakytos. Paslydot ant arogancijos, tskant.
Gruodžio 11, 2014 18:24
O jūsų portalas yra iš meteorologijos pasaulio.
Gruodžio 8, 2014 23:19
SH neketina atgimti?
Gruodžio 11, 2014 14:40
Sveiki! Tikrai įdomus top’as, dėkui Jums už darbą ir galimybę susipažinti su lietuvišku indie bei jo istorija. Tik norėjau paklausti, ar svarstėte “The Balloons” grupę? Nors gyvavimo laikas labai trumpas, bet yra palikta šiek tiek įrašų, o kai kurios dainos išties gerai skamba net šiandien. Tad įdomu ar praleidot šią grupę, ar jų dainos nepasirodė pakankamai vertos. Dėkui iš atsakymą!
Gruodžio 12, 2014 10:24
Tikrai svarstėme. Nes jie buvo pirmieji “po(d) Oasis”. Paminėjau juos ir kalbėdamas apie Axis “New Day”. Deja ne taip lengva gauti jų įrašų, reikia paskatinti juos paskelbti kasetės medžiagą Pakartot.lt.