Kompozitorius Vytautas V. Jurgutis su savo „Metroscan“ tęsia pasirodymus užsienio festivaliuose

Po didelio pasisekimo pavasarį sulaukusio turo Kinijos ir Honkongo festivaliuose kompozitorius, elektroninės muzikos kūrėjas ir atlikėjas Vytautas V. Jurgutis su savo audiovizualiniu projektu „Metroscan“ toliau tęsia pasirodymus tolimose šalyse.

Paskutinį lapkričio penktadienį šis lietuviško šiuolaikinio meno projektas buvo atliktas Ispanijos publikai netoli Barselonos esančiame viename iš originalių meno centrų „Konventzero“. Šiltai sutiktas Katalonijos publikos, šią savaitę „Metroscan“ jau keliauja į tikros egzotikos ir šilumos kraštą – Indiją.

Vytautas V. Jurgutis pakviestas atlikti „Metroscan“ jau ketvirtą kartą vykstančiame didžiausiame Indijos tarptautiniame elektroninės muzikos bei šiuolaikinio džiazo festivalyje „Sound Reasons“. Nuo šių metų gruodžio 4 d. iki 2016 m. sausio 22 d. vykstančio festivalio koncertai vyks net trijuose Indijos miestuose – Delyje, Goa ir Bangalore. Festivalio programoje – kviestiniai atlikėjai iš Australijos, Šveicarijos, Danijos, Švedijos, Japonijos, Indijos, Vokietijos ir Lietuvos. Ankstesnių metų festivalio programoje buvo ir garsiajai vokiečių įrašų kompanijai „Raster-noton“ priklausančių žinomų vardų.

Gruodžio 10 d. „Metroscan“ nuskambės Delyje, pačiame miesto centre įsikūrusiame Cervanteso instituto koncertų salėje. Tai bus pirmieji gyvosios lietuvių elektronikos garsai Indijoje.

Jau žinoma, kad grįžęs iš festivalio Indijoje kompozitorius Vytautas V. Jurgutis skubės ruoštis kitam svarbiam įvykiui: „Metroscan“ pakviestas ir į vieną svarbiausių Ispanijoje tarptautinį naujųjų medijų ir pažangiųjų audiovizualinių technologijų festivalį MADATAC. Kitų metų sausio 24 d. prestižinėje Madrido „Centrocentro“ koncertų salėje, įrengtoje garsiuosiuose Cibelės rūmuose, projektas „Metroscan“ bus atliekamasfestivalio uždarymo koncerte.

V. V. Jurgučio audiovizualinis kūrinys „Metroscan“ pirmą kartą buvo parodytas Vilniuje 2010 m. „Vilniaus festivalių“ projekte GARSOVAIZDIS-2. Vėliau kūrinys buvo gyvai atliktas daugelyje Europos festivalių, tokių kaip „Streaming“ Hagoje (Olandija), „Punto de Encuentro“ Valensijoje (Ispanija), „Eclectica“ Tartu (Estija), prestižinėje Kelno medijų meno akademijoje „Frischzelle“ (Vokietija), „Streetwaves“ Gdanske (Lenkija), minėtuose Kinijos ir Honkongo festivaliuose ir kituose renginiuose. „Metroscan“ atliekamas ir Lietuvoje – pavyzdžiui, pernai jis vainikavo „Permainų muzikos“ festivalį Klaipėdoje.

Dažnai kviečiamas į įvairius festivalius užsienyje ir ten pelnęs aukštų įvertinimų, „Metroscan“ pelnytai gali būti laikomas vienu sėkmingiausių lietuviškos elektroninės muzikos ir audiovizualinio meno pavyzdžių.

Pasak V. V. Jurgučio, projektas „Metroscan“ – tai audiovizualinė fantazija megapolio, jo informacinio tempo, įvykių daugiapoliškumo ir kitų posturbanistinių vektorių temomis. Kūrinio muzika balansuoja ant „protingos ribos“ tarp eksperimentinės ir pulsuojančios elektroninės muzikos stilistikų, todėl „Metroscan“ geba užmegzti ryšį su platesne klausytojų auditorija. Vizualinė kūrinio dalis paremta gyvu garso konvertavimu į video programomis apdorojamą ir realiu laiku sukuriamą vaizdą, kuris pasižymi ypatingai greita elementų kaita, vaizdinių prisodrinimu ir nenuspėjamumu. Vizualikoje naudojamos „glitch“ ir kitos efektyvios vaizdinės priemonės. Kūrinio sumanymas ir pavadinimas „Metroscan“ susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos yra „nuskenuojamos“ į labai koncentruotą garsą ir vaizdą – suspaustą didmiesčio informacinę laviną, kuri skaitmeninių technologijų pagalba perlydoma į išgrynintą estetinį rezultatą“, – pasakoja V. V. Jurgutis.

Audiovizualinio projekto „Metroscan“ atlikėjai – elektroninės muzikos kūrėjas ir atlikėjas Vytautas V. Jurgutis bei video menininkas Vaclovas Nevčesauskas. Abu menininkus sieja rafinuotas estetinis skonis ir polinkis į bekompromisius kūrybinius sprendimus. Naudodami naujausias garso bei vaizdo technologijas, menininkai šiame kūrinyje gyvai atskleidžia konceptualų posturbanistinį garsovaizdį.