“Dramokratija”: savaitę trukusi mūzų kelionė po Vilnių

Baigėsi visą savaitę įvairiose Vilniaus vietose kartu su mūzomis keliavęs šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija 2016“. Festivalio metu pristatytos aštuonios jaunųjų dramaturgų pjesės. Visos savitos žanru, tematika bei pasirinktu pristatymo būdu. Skaitymai vyko dramaturginiams pristatymams neįprastose vietose – Bukowski bare, Soho klube, Downtown forest & camping hostelyje, Morning glory kavinėje, Swedbank terasoje, Profsąjungų rūmuose ir ŠMC kavinėje.

“Labai smagu, kad visi skaitymai susilaukė nemažai dėmesio. Žiūrovai vieni kitiems pasakojo atradę ne tik naujas pjeses, jaunus dramaturgus, bet ir praplėtę savo asmeninius Vilniaus žemėlapius. Tai skatina tęsti ir plėsti festivalį. Taip pat labai dėkojame klausytojams ir žiūrovams už atgalinį ryšį – po visų pjesių vykusiose diskusijose netrūko klausimų ir komentarų. Matome, kad žmonėms tai aktualu. Be galo tai vertiname. Ačiū.” – džiaugėsi festivalio koordinatorė Živilė Zablackaitė.

„Džiugu, kad šiemet festivalyje sudalyvo tiek pirmąsyk savo pjeses pristatantys dramaturgai, tiek jau labiau patyrę autoriai. Tikiuosi, kad ateityje ir toliau galėsime kartu mokytis, patirti bendrą kūrybos procesą ir pristatyti jį visuomenei, kuri šiemet aktyviai dalyvavo diskusijose ir taip tapo „Dramokratijos“ dalimi.“ – savo įspūdžiais dalinosi festivalio iniciatorė dramaturgė Gabrielė Labanauskaitė.

Festivalį pradėjo Gabrielės Labanauskaitės žodžiai ir festivalio manifestas, skelbiantis, kad čia svarbus kiekvienas žodis ir nereikia bijoti pralieti rašalo. Atidarymo metu Bukowski bare buvo skaitoma Irenos Kunevičiūtės pjesė „Ko manęs niekada nepaklaustum?“ Autorė, panaudodama siurrealizmą, parodė susiskaldžiusią asmenybę.

Antradienį į Soho klubą pakvietė Andros Kavaliauskaitės „Eksperimentas“. Alytaus teatro aktorių skaitymas išsiskyrė pasiruošimu – ne vienas žiūrovas įvertino tai kaip spektaklio eskizą. Trečią festivalio dieną, vėl sugrįžus į Bukowski barą, Oneida Kunsunga – Vildžiūnienė, Martynas Vaidotas, Rimantė Valiukaitė bei kiti, jau patyrę aktoriai skaitė Birutės Kapustinskaitės pjesę „Niekada nežinai“. Šis skaitymas išsiskyrė iš kitų įtaigiu humoru. Ketvirtadienį, šviečiant saulei, į Downtown Forest Hostel & Camping terasą pakvietė Indrė Bručkutė, kur buvo skaitoma jos politinė satyra „Vizitinės kortelės žmogus“. Penktadienį jaukioje „Morning glory“ kavinės atmosferoje po Živilės Zablackaitės pjesės „Goodbye, Adieux, Aufwiedersehen, Iki“ vykusioje diskusijoje buvo nemažai kalbama apie emigraciją ir draugystę, kurios metu autorė, režisierė bei aktorės dalinosi savo asmenine patirtimi. Šeštadienį Swedbank terasoje vyko Sigitos Bukantaitės pjesės „Šventųjų Balkonas“ skaitymas., Po poros valandų, Dramokratija persikėlė į Profsąjungų rūmus, kur buvo pristatyta Dovilės Statkevičienės pjesė „Aštuonios minutės“. Autorė sužavėjo kitokio priėjimo prie žiūrovo ieškojimu. Festivalio uždarymo dieną, dramaturgų bei žiūrovų susitikimas prasidėjo nuo atviros diskusijos. Buvo iškelta klausimų, kaip vieta ir laikas paveikia dramaturgiją, kuo šios temos pasirinkimas ypatingas. Taip pat buvo diskutuojama apie šiuolaikinę nacionalinę dramaturgiją. Festivalį vainikavo Mariaus Meilūno pjesė „Aukcionas“, paremta dailininko Pablo Picasso ir jo draugo gyvenimo istorija.

Šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija“ vyko jau antrą kartą. Renginio organizatoriai labai džiaugiasi šiais metais prisijungusiais draugais – Open House Vilnius, Coffee Inn, Bukowski, Soho, Morning Glory, Downtown Forest Hostel&Camping.

„Dramokratija“ organizatoriai su žiūrovais atsisveikina iki kitų metų, tačiau skatina visus metus sekti naujienas puslapyje https://www.facebook.com/Dramokratija/