Kovo 9 dieną Niujorke rengiamo naujųjų medijų festivalio „Experimental Intermedia“ programoje gyvai nuskambės ir vienas sėkmingiausių lietuviškos elektroninės muzikos ir vizualinio meno pavyzdžių – kompozitoriaus ir elektroninės muzikos atlikėjo Vytauto V. Jurgučio ir vaizdo menininko Vaclovo Nevčesausko projektas „Metroscan“.
Niujorko „Experimental Intermedia Foundation” – dar 1968 m. keleto pažangių JAV menininkų įkurta avangardinių menų organizacija. Vienas jos kūrėjų ir dabartinis vadovas – legendinis amerikiečių kompozitorius, filmų kūrėjas, video menininkas Phill Niblock. Jau 49 metus gyvuojančioje „Experimental Intermedia“ rengiami įvairūs muzikos, naujųjų medijų ir kitų menų renginiai, o ši organizacija yra tapusi vienu pagrindinių Niujorko eksperimentinio meno centrų.
„Experimental Intermedia“ festivalis vyksta kiekvienų metų kovo ir gruodžio mėnesiais, tai jau 27-asis kasmetinis festivalis. Nuo 1973 metų Phillas Niblockas, kaip šios institucijos vadovas ir prodiuseris, surengė daugiau nei 1000 renginių, be to jis yra ir įrašų kompanijos „Experimental Intermedia XI” kuratorius, o pati organizacija turi savo padalinį ir Gente, Belgijoje.
2016 metais lietuvių menininkų projektas „Metroscan“ buvo pakviestas ir gyvai atliktas Tokijuje ir Osakoje (Japonija), tai buvo vienas pirmųjų šios srities Lietuvos kūrėjų pasirodymų Tekančios saulės šalyje. Tais pačiais metais “Metroscan“ atlikimas sulaukė pasisekimo Madrido pažangiųjų medijų festivalyje „MADATAC“, kuriame lietuviai pasirodė festivalio Uždarymo ir apdovanojimų koncerte. Ankstesniais metais „Metroscan“ buvo pakviestas ir sulaukė didelio pasisekimo koncertiniuose turuose Kinijoje, Indijoje ir Ispanijoje.
V. V. Jurgučio audiovizualinis kūrinys „Metroscan“ pirmą kartą buvo parodytas Vilniuje 2010 m. „Vilniaus festivalių“ projekte GARSOVAIZDIS-2. Vėliau projektas buvo gyvai atliktas daugelyje Europos festivalių, tokių kaip „Streaming“ Hagoje (Olandija), „Punto de Encuentro“ Valensijoje (Ispanija), „Eclectica“ Tartu (Estija), prestižinėje Kelno medijų meno akademijos organizuojamame festivalyje „Frischzelle“ (Vokietija), „Streetwaves“ Gdanske (Lenkija), „KonventZero“ (Ispanija) ir kt.
Pasak V. V. Jurgučio, projektas „Metroscan“ – tai futuristinis audiovizualinis kūrinys megapolio, jo informacinio tempo, įvykių daugiapoliškumo ir kitų posturbanistinių vektorių temomis. Kūrinio muzika balansuoja ant „protingos ribos“ tarp eksperimentinės ir pulsuojančios elektroninės muzikos stilistikų, todėl „Metroscan“ geba užmegzti ryšį su platesne klausytojų auditorija. Vizualinė kūrinio dalis paremta gyvu garso konvertavimu į video programomis apdorojamą ir realiu laiku sukuriamą vaizdą, kuris pasižymi ypatingai greita elementų kaita, vaizdinių prisodrinimu ir nenuspėjamumu. Vizualikoje naudojamos „glitch“ ir kitos efektyvios vaizdinės priemonės. Kūrinio sumanymas ir pavadinimas „Metroscan“ susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos yra „nuskenuojamos“ į labai koncentruotą garsą ir vaizdą – suspaustą didmiesčio informacinę laviną, kuri skaitmeninių technologijų pagalba perlydoma į išgrynintą estetinį rezultatą“, – atskleidžia V. V. Jurgutis.
Projektą iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba ir LR Kultūros ministerija.
Daugiau informacijos apie projektą www.facebook.com/metroscan
“Metroscan” pasirodymo Kinijoje 2015 m. akimirkos, sukurtos Šendženio festivalio organizatorių:
Komentarai