Ritminės poezijos vakaras su Ghostpoet

Šiuo metu Ghostpoet turo autobusai jau turėtų būti Varšuvoje, tuo tarpu Vilniaus publika, nespėjusi atsigauti po vakarykščio Obaro Ejimiwe ritminės poezijos vakaro, jau ruošiasi Archy Ivan Marshall, geriau žinomo kaip King Krule, pasirodymui. Ghostpoet atvažiavo į Lietuvą pirmą kartą po vizito legendiniame “Satta Outside” festivalyje 2011-aisiais. Tai buvo vienas pirmųjų jo pasirodymų užsienyje, kurį atlikėjas iki šiol prisimena kaip vieną geriausių gyvenime.

Šįkart Ghostpoet Vilniuje lankėsi savo iki šiol didžiausio euro turo metu – viso sugros virš 30-ies koncertų – juose atliekami daugiausia naujausio albumo „Dark Days & Canapés“ kūriniai. Muzikos kūrėjas ir poetas debiutavo prieš aštuonerius metus. Margų šaknų britas muzikiniame žemėlapyje reikalauja atskiros kategorijos. Kai prieš beveik septynerius metus Ghostpoet debiutavo su albumu „Peanut Butter Blues & Melancholy Jam”, buvo aišku: jei pragmatinės ir asmeninės priežastys neužgesins, jis nužengs toli. Sakoma, nors Ghostpoet gyvena Londone, jo širdis priklauso Bristoliui – triphopo muzikos sostinei. Jis duslaus, kreivo, gilaus skambesio kūrėjas, randantis bendrą kalbą ir su Massive Attack, ir su Lucy Rose, ir su Roots Manuva ar Lianne La Havas.

Tik įėjus į “Loftą” ausis pasiekė klampus ritmas ir angliškas tekstas – nejaugi Ghostpoet jau scenoje?! Ne, pasirodo, duetas Vilniaus Energija, panašu, prisitaikę prie vakaro temos, savo turbinas paleido panašia linkme. Palyginus su anksčiau matytais pasirodymais, Energija skambėjo ne taip padrikai, o priešingai – intensyviai ir galingai. Panašu, jų eskizai po truputį įgauna vis ryškesnius štrichus. 2/3 “Loftą” užpildžiusi publika apšildantį pasirodymą stebėjo gana santūriai, tik pabaigoje nepagailėjo daugiau ovacijų.

Ghostpoet scenoje pasirodė lydimas 4 muzikantų. Iš pradžių ausis rėžė pernelyg aukšti dažniai ir žemas baubimas, tačiau po kelių kūrinių turo operatoriai pagaliau susitvarkė su buvusios gamyklos patalpomis. Prie rūkomojo buvo priparkuoti keli didžiuliai tour sleeping autobusai su priekabomis. Smagu matyti, kad per visą Europą keliaujantis karavanas su savo mikrokosmosu užsuko ir į Vilnių. Vienas to privalumų buvo puikiai sutvarkytos ir kiekvienam kūriniui pritaikytos šviesos. Atrodytų, kas čia tokio pašviest mėlynai ar raudonai, tačiau visai kitoks įspūdis kai tai tampa organiška surežisuoto spektaklio dalimi.

Ghostpoet elgėsi labai santūriai prie padėkų po kūrinių tik keliskart pasakęs daugiau – iš esmės tai buvo padėkos atėjusiems. Gana vienodą jo dainavimo-repavimo manierą puikiai papildė muzikantai, sukūrę jautrų pagrindą, kartais prasiveržiantį audringais roko geizeriais. Grupė suteikė tai, kodėl Ghostpoet įdomu klausyti ne tik įrašuose, bet ir gyvai koncertuose. Nors tas rokas kartais atrodė kaip įklijuotas specialiai gyvam pasirodymui. Pastaruoju metu vis susiduriu su klausimu, ar noriu kai kuriuos atlikėjus pamatyti gyvai, nes ne visi jie sugeba suteikti tiek pat energijos savo koncertams, kiek jos sudėta jų įrašuose. Ghostpoet atstovėjo savo.

Įdomu, kad koncerto organizatorius Martynas Butkevičius ir jo “8 Days a Week” agentūra patys sukūrė konkurenciją vieną po kito organizuodami Ghostpoet ir King Krule koncertus. Jei norėtum pompastikos šį savaitgalį netgi galima pavadinti  “8DW festival” ar panašiai ir pardavinėti kombinuotus bilietus į abu vakarus. Vilniaus publika vienareikšmiškai nubalsavo už King Krule, kurio sold out’as atėjo neilgai trukus po koncerto paskelbimo. Tikiu, daug kas rinkosi tarp šių renginių dėl finansinių priežasčių. Ghostpoet publika iš to laimėjo tiek, kad nereikėjo grūstis ir galėjai gana lengvai judėti po “Lofto” erdves.

Internete:

ghostpoet.co.uk
facebook.com/ghostpoetfb
instagram.com/ghostpoet