Į Kauno menininkų namus sugrįžta atsinaujinęs aktualios šiuolaikinės muzikos ciklas „OLOS“. 2017 m. prasidėjusi koncertų serija balandžio 20 d., 19 val. atveria erdvę netikėtiems muzikiniams susitikimams, kviesdama toliau tyrinėti plačią ir nenuspėjamą šiuolaikinės eksperimentinės muzikos geologiją.
Praėjusiuose ciklo renginiuose pasirodė tokie atlikėjai kaip Argo Vals, Chung Kran, Nobuma, o pirmajame atsinaujinusios serijos koncerte šiemet – trys muzikiniai reiškiniai, savitai plėtojantys šiuolaikinės muzikos klausimus savo kūryboje: „Entropija“, Gintas K su vj juodo ir Zanas Hoffmanas, pristatantis projektą „Bodycocktail“. „OLOS“ eksperimentinės muzikos gerbėjams pasiūlys kontrastų paženklintą vakarą, kurio dalyviai pristatys netikėtus ir unikalius muzikinius manifestus.
Zanas Hoffmanas, apibūdinamas kaip synth-punk stiliaus Frankas Sinatra, Lietuvoje paskutinį kartą viešėjo vasarą, festivalyje „Summit of Braillė Satellitė“. Su projektu „Bodycocktail“ Hoffmanas yra surengęs apie 250 pasirodymų ir įrašęs daugiau kaip 2300 dainų. Šis garso menininkas iš Kentukio valstijos Jungtinėse Amerikos valstijose yra itin populiarus Ispanijos vakariniame krante, Galicijoje. 1984 – 2011 m. jo įrašų kompanija ZH27 veikė kaip galingas kūrybinis variklis, bendradarbiavęs su daugiau negu 300 muzikantų visame pasaulyje ir išleidęs apie 1100 kūrinių. Tačiau visi šie įspūdingi skaičiai neapsako Zan’o gyvų pasirodymų: jo koncertai kassyk iš naujo atskleidžia atlikėjo atsidavimą menui ir yra kupini nuostabos bei meilės. „Visi šeši pastarojo turo koncertai privertė publiką šypsotis. Latvius, lietuvius, baltarusius – net šunis!”, teigia atlikėjas.
Kauno publikai puikiai pažįstama „Entropija“ – tai Kauno pogrindinės eksperimentikos atstovo, laisvosios improvizacijos grupių BrainMonk ir ANA-LOGIKA nario Mariaus Pauliko solinis elektro-akustikos projektas, startavęs 2016 metais. Improvizatorius atsisako bet kokių stilistinių pančių ir neigia muzikinių žanrų sampratą, balansuodamas tarp elektronikos ir akustikos, sistemos ir chaoso. Pasak atlikėjo, pasirodymų turinys ir eiga – visada nenuspėjami: „pasirodymų charakterį lemia ne iš anksto apgalvoti kompoziciniai motyvai, bet garso atlikėjo interakcija su sistema bei iš jos kylančiais atsitiktinumais“. „Entropija“ skleidžiasi laiko tėkmėje, todėl tai, ką išgirsite – paslaptis net pačiam atlikėjui.
Garso menininkas Gintas K ir vaizdo žokėjas vj juodo kartu pristatys akusmatinės muzikos albumą „Acousma Light“. Akusmatinės muzikos koncerto ar perklausos metu garso šaltinis nėra regimas, tad kūrėjas nėra įpareigotas laikytis įprastinių notacijos principų. Dar 1955–aisiais metais konkrečiosios muzikos pradininkas prancūzų kompozitorius Pierras Schaefferis ėmė naudoti terminą „acousmatique“, kurį kildino iš graikų kalbos žodžio „akousmatikoi“ (liet. girdėtojai). Juo Pitagoras vadino neinicijuotus mokinius; istoriniai šaltiniai nurodo, kad prieš tapdami inicijuotais mokiniais, pretendentai privalėjo penkerius metus laikytis tylos įžadų, klausydami mokytojo mokymų iš už širmos, jo nematydami.
Gintas K 1990 m. įkūrė grupę „Modus“, tapusią viena iš industrinės muzikos pradininkių Lietuvoje. Vėliau menininkas susidomėjo avangardinės muzikos ir konceptualaus meno tradicijos įkvėptais performansais, kuriuose ypatingai akcentavo garsą. Skaitmeninių garso apdorojimo technologijų eroje tapo vienu pirmųjų kompozitorių, savo muzikinėje estetikoje derinančių įvairias elektroakustinės muzikos komponavimo technikas, minimalistinę ritmiką, kontrkultūros muzikos stilistines įtakas, dekonstruotų muzikinių faktūrų koliažus.
vj juodo pseudonimu prisistatantis Donatas Juodišius įsitraukė į koncertinę eksperimentinės muzikos scenos veiklą 2000 m. Unikali jo skaitmeninio vaizdo estetika greitai tapo atpažįstamu kokybės ženklu, dinamiškose vaizdo žokėjų scenos tendencijose išsiskiriančiu savitu braižu – serijiškumu, analoginio ir skaitmeninio vaizdo montažu, išraiškinga koloristika, iššūkiais nusistovėjusiems standartams. Tandemas su Gintu K neabejotinai laikytinas vj juodo vizitine kortele.
Komentarai