Lapkričio 9 d., penktadienis, ŠMC, 20:00
Šiuolaikiniame meno centre kartu su Kangding Ray ir Beytone taip pat pasirodys Fume – lietuvio Maksimiliano Opriškos projektas.
KANGDING RAY (FR)
„Tėra keli muzikantai pasaulyje, kurie sugeba taip sėkmingai savo kūryboje tyrinėti techno ir eksperimentinės muzikos susiliejimą, kaip tai daro Davidas Letellier“, – taip pristatomas vienas garsiausių prancūzų elektroninės muzikos kūrėjų Kangding Ray. Prancūzijoje gimusio menininko kuriamas dinamiškas, nuolatos kintantis skambesys artimas tiek prisiekusiems moderniosios elektronikos gerbėjams, tiek ištikimiausiams „klubinėtojams“. Išskirtiniais niuansais jo muzikoje atsispindi muzikinis kontekstas, kuriame formavosi šio kūrėjo asmenybė – tai roko ir musique concrete įtakos. Naują erą Kangding Ray kūryboje žymi praėjusiais metais pasirodęs naujausias jo albumas „Hyper Opal Mantis“, kuriame analizuojamos elektroninei muzikai esminės įtampų tarp natūralaus ir dirbtinio, kūno ir proto temos.
BYETONE (DE)
Vokiečių elektroninės muzikos kūrėjas Byetone gerai žinomas elektroninės muzikos gerbėjų rate ne tik kaip fenomenalus kūrėjas, bet ir kaip garsios įrašų kompanijos „Raster-Noton“ vienas įkūrėjų. Kūryba jis susidomėjo dar mokykloje – atsitiktinai radęs 16 mm juostai skirtą filmavimo įrangą, pradėjo eksperimentuoti su kino medija ir kino juosta kaip medžiaga. Eksperimentai O. Benderį suvedė su Rytų Vokietijoje veikusia underground muzikos grupe „AG Geige“, kurios nariu jis tapo 1988 m. Darbas su šia grupe savamoksliam kūrėjui leido perprasti muzikinę kūrybą, o namie esantis kompiuteris – kurti tarpdisciplininį meną be muzikinio išsilavinimo. Po Berlyno scenos griūties Byetone ėmė dirbti muzikos platinimo srityje, kol nusprendė pats imtis leidybos. 1996 m. kartu su kolegomis Franku Bretschneideriu ir Carstenu Nicolai jis įkūrė jau legendine tapusią garso įrašų kompaniją „Raster-Noton“.
FUME (LT)
Garuojančioje atmosferoje pakibusios Fume pulsacijos kyla iš sodrių bass sluoksnių, tolsta erdvėje plintančia ritmika ir kilsteli aukščiau įprastų būsenų. Garsinis paveikslas praturtinamas tiek tamsaus trip-hop, tiek break charakterio potėpiais. Fume muzika remiasi rūke švytinčiais atskaitos taškais, tarp kurių pasklidę emocijomis prisodrinti garsiniai išmatavimai. Muzika čia kviečiama mėgautis tiesiog savaime, neprisirišant prie apibrėžimų.
Lietuvio kuriami garsiniai paveikslai ir propaguojamas požiūris sutampa su jau legendine tapusios vokiečių leidyklos „Raster-Noton“ vertybėmis, tad neatsitiktinai jis buvo pasirinktas pasirodyti vienoje scenoje su garbiais svečiais iš užsienio.
Komentarai