Praėjusių metų pabaigoje duetas iš Rusijos Ic3peak susilaukė saugumiečių ir tuo pačiu viso pasaulio dėmesio. Bloodimiras Putinas susikvietė ant kilimėlio savo šalies “kultūristus” ir liepė susitvarkyti su šiuolaikine (repo) kultūra: “jei negalime to sustabdyti, reikia perimti vadovavimą ir nukreipti reikiama linkme”. Kai kurie atlikėjai susidūrė su prastai užmaskuotais Kremliaus bandymais perimti situaciją į savo rankas – reperis Husky netgi atsėdėjo 12 parų “už chuliganizmą”. Minėtieji Ic3peak savo turo Rusijoje metu nuolat susilaukė bandymų nutraukti jų koncertus, grasinimų klubų savininkams. Savo soc.tinkle grupė rašė: “Turo metu mums pavyko parodyti jiems, kad muzikos cenzūruoti neįmanoma: mentams užblokavus įėjimą į klubą, išėjome į lauką ir dainavome kartu su minia; kai jie išjungė garsą – dainavome kartu be muzikos”. Beje, Husky ir buvo sulaikytas būtent už tai, kad repavo ant automobilio stogo, kai klube Krasnodare buvo atjungta elektra.
Įsivaizduok, Dalia imasi “redaguoti” G&G tekstus, o Svaras gauna parų už nelegalų koncertą… Neįmanoma, kai Svaras plaukia nacionalinėje ekspedicijoje, nekalbant jau apie tai, kad ta pati Dalia kabina jam medalį už savanorišką visuomeninę veiklą ir pilietinį aktyvumą. Gal jau-beveik-nacionalinė-institucija G&G nėra pats tinkamiausias pavyzdys, bet sočiame mūsų kapitalizme sunku išgirsti pogrindinio protesto balsą per visur skambančią nerūpestingumo ir pozityvumo “dešrą”. Ar nufilmuoti klipą priešais Vyriausybės ir STT rūmus, kuriame dainuojama: “Užlieju akis benzinu, tegul viskas dega, tegul viskas dega; į mane žiūri visa Rusija, tegul viskas dega, tegul viskas dega,” – kaip tai padarė Ic3peak.
Kad viską galima nukreipti sau naudinga linkme, pademonstravo televizijos komentatorius D.Kiseliovas: “Yra manoma, kad repas kaip kultūra atėjo iš juodosios Amerikos. Tačiau tai – ne visai tiesa. Rusiškos repo tradicijos pirmtakas buvo, žinoma, Vladimiras Majakovskis”, kalbėdamas apie žinomą Rusijos poetą, mirusį 1930-aisiais, žurnalistas čia pat surepavo jo parašytą eilėraštį “Gerai” 1917-ųjų revoliuciją. Tuo tarpu Žmogaus teisių Rusijoje atstovė praneša, kad V.Putinas prašo jos ištirti, kodėl nutraukiami populiarūs koncertai.
Ic3peak daininkė Nastia Kreslina: “Grįžę po koncertų užsienyje, pagalvojome, kad norime užmegzti dialogą su savo karta. Grįžęs į Rusiją ir pradėjęs bendrauti su rusais, pajunti čia esančių žmonių liūdesį, pyktį ir nusivylimą, to neįmanoma išvengti, negali apsimesti, kad to nematai. Manome, kad visa tai dėl mūsų paskutinio video, nes jame yra politinė žinutė. Kažkam tai nepatiko. Ir jie pradėjo ideologinio mūsų muzikos persekiojimo kampaniją. Visa tai panašu į Sovietų Sąjungą, kai grupės koncertuodavo paslapčia.”
Eksperimentinis elektroninis “audiovizualinio teroro” projektas prasidėjo 2013 m. Maskvoje.
Iki tol kūręs intymią intravertišką, į James Blake panašią, muziką, Nikolajus Kostyliovas pradėjo rašyti “į stalčių”. Kai nusibodo per daug rimtai žiūrėti į viską, jis pradėjo žaisti su garsu: “Sukūriau minusą a la Throbbing Gristle, beveik industrial, su pučiamaisiais tarsi iš požeminės perėjos, pridėjau 808 būgnus ir sulėtinau iki 103 bpm.” Kaip ir daugelis muzikantų, Ic3peak nenori būti priskirti vienam konkrečiam žanrui, priešinasi grūdami į witch-house dėžutę, primena, kad jų kūryboje yra ir daug noise ar industrial atgarsių. Jei labai reikia, jiedu vadina tai eksperimentine elektronika ar eksperimentiniu popsu.
Nikolajus atsiriboja nuo pomirtinio pasaulio: “Netikiu reinkarnacija ir panašiais ezoteriniais išmislais, pagimdytais baimės. Mirtis – tai, kas verčia mane judėti, nes ji neišvengiamai ateis.”
Tuo tarpu Nastia prieš tai dalyvavo merginų triukšmo projekte #PRIPOY (beje, trys merginos iki šiol sėkmingai tęsia jo veiklą), kiekvienas jo performanas buvo unikalus. Nors jos mama buvo operos solistė ir namuose nuolat skambėdavo vokalo pratimai, ją domino visai kitokie garsai.
Nastia prisimena pirmąjį Ic3peak kūrinį “Quartz”, apie kurį kalbėjo Nikolajus: “Man tas gabalas patiko kaip klausytojui. Kurdamas muziką, ją nagrinėji. Šitie garsai sukėlė šviežumo jausmą, atsidūrėme klausytojų pusėje – supratome, kad tai gali patikti ne tik mums. Rėkiau į mikrofoną, cypiau, dariau visokias nesąmones.”
Keldamas savo kūrybą į internetą, duetas pirmą kartą susimąstė apie pavadinimą. Rimtai galvojo, kol nusibodo ir kartą sutarė, ką pirmą pamatys, taip ir pavadins. Užėjo pas Nastią į kambarį Rygoje, žiūri, voliojasi laptopo dėklas su užrašu “Icepeak” – štai ir puikus pavadinimas! Vėliau pavadinimą truputį pakeitė, kad nebūtų problemų su minėto dėklo gamintojais.
Netrukus Ic3peak pirmą kartą pasirodė gyvai: iš pradžių St.Peterburge, o vėliau – ir gimtojoje Maskvoje. Grupe susidomėjo Portlendo (JAV) leiblas “STYLSS”, pasirodė pirmasis klipas “Ether”.
Prancūzams “Stellar Kinematics” išleidus “Vacuum” EP duetas pirmą kartą koncertavo Europoje. 2016-aisiais Ic3peak jau grojo Brazilijoje, JAV ir Meksikoje.
Pirmuosiuose albumuose “Ic3peak” ir “Fallal” skambėjo vien angliški tekstai, tačiau du pastarieji: “Сладкая Жизнь” (“Saldus gyvenimas”, 2017) ir “Сказка” (“Pasaka”, 2018) jau įdainuoti gimtaja kalba. Nuo starto Vakarų pasaulyje pradėję muzikantai, po truputį tampa pranašais ir savajame kieme. Tokiais, kurie nepatogiai duria net ir nuo botokso jautrumą praradusiam carui.
Komentarai