Gegužės 16 d., 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje vyks Vokietijos menininkių dueto Haubitz+Zoche parodos “Hibridinis modernizmas. Bažnyčios Pietų Indijoje” atidarymas, renginyje dalyvaus viena iš dueto narių – Stefanie Zoche.
Dauguma bažnyčių Keraloje, Indijoje yra pastatytos Portugališkojo baroko stiliumi, kuris net šiandien vis dar yra naudojamas naujiems pastatams. Visgi, po nepriklausomybės atgavimo 1947 m., Indijos bažnyčia siekė atsiriboti nuo kolonijinės architektūros suvaržymų ir išvystyti savitą architektūrinį stilių. Savojo identiteto paieškos matomos pastatų fasaduose.
Tiesioginis krikščioniškųjų simbolių pavertimas trimatėmis formomis yra labai neįprastas vakarietiškai tradicijai. Kyla klausimas ar vizualiai įspūdinga Hinduizmo kalba turėjo įtakos architektūrinei raiškai. Kartais Hinduizmo stilistiniai elementai yra tiesiogiai pritaikomi, kaip Marijos statula ant lotusų ar metalinis piliorius (Hinduizme vadinamas Kodimaram) priešais daugybę bažnyčių. Taip pat ryškios pastatų spalvos gali būti traktuojamos kaip Hinduizmo įtaka.
Šiame kontekste labai svarbu prisiminti, kad krikščionybė Indijoje turi labai ilgą istoriją. Pasak legendos, 52 m. po Kristaus apaštalas Tomas, vėliau pripažintas šventuoju, atvyko į Indiją. Jo pasekėjai suformavo Syro-Malabar bažnyčią, kuri yra dominuojanti Keraloje. Remiantis istoriniais šaltiniais, Indijos krikščioniškųjų bendruomenių susiformavimo laikotarpiu laikomas III amžius. Kai Portugalai, vedini Vasco da Gama, atrado jūrų kelią į Indiją 1498 m., jie buvo priblokšti čia radę šimtus krikščionių bažnyčių.
Fotografijos serija atspindi neįprastą postkolonijinio laikotarpio Syro-Malabar bažnyčių architektūrinį stilių. Tipologinė šių pastatų seka, atskleidžia daugiasluoksnes kultūrines įtakas ir neįprastą architektūrinę kalbą.
Haubitz+Zoche buvo Vokietijos menininkių Sabine Haubitz (1959) ir Stefanie Zoche (1965) duetas. Jos kartu dirbo nuo 1998 iki 2014 m. – S. Haubitz mirties. S. Zoche toliau kuria personalinius projektus.
Haubitz studijavo Miuncheno vizualiųjų menų akademijoje, Zoche – Middlesex universitete, Londone. Jų kūryba pasižymi plačiu skirtingų medijų naudojimu, dueto darbuose plėtojamos dvi pagrindinės temos architektūra/viešosios edvės ir ekologija. Jos pelnė Vokietijos fotoknygos apdovanojimą 2006 m. ir Vokietijos architektūrinės fotoknygos apdovanojimą 2017 m.
Jų kūriniai buvo eksponuojami tarptautinėse parodose 11th Havanos bienalėje (2012), Pompidou centre ( 2010), Reiss-Engelhorn Museen / Zephyr, Manheime (2018), Kunsthaus Nürnberg (2018), ERES Foundation, Miuncene (2015), Architekturzentrum Vienoje (2008) ir kt.
Paroda veikia iki birželio 16 d.
Komentarai