Vilniuje birželio 27 d., ketvirtadienį vyks kažkas panašaus į Mahometo ir kalno alegoriją. Į nuo miesto centro nutolusį alternatyvios muzikos koncertais garsėjantį Kirtimų kultūros centrą atvyksta trys svarūs ir dėmesio verti projektai, po „The Invisible Mountain“ turo pavadinimu susibūrę iš JAV ir Suomijos.
Koncerto metu išvysime GREG FOX (JAV), OLIMPIA SPLENDID (Suomija) bei TARAKA (Prince Rama) (JAV) pasirodymus.
Greg Fox (JAV) – multiinstrumentalistas, tarpdisciplininis kūrėjas ir mokytojas, gimęs ir kuriantis Niujorke. Įvairiapusis ir produktyvus menininkas Greg Fox studijavo perkusiją su Guy Licata, Thurman Barker, Marvin „Bugalu” Smith, turavo, įrašinėjo ir leido muziką kartu su tokiomis grupėmis kaip Liturgy, Guardian Alien, ZS, Ex Eye, Skeletons, Teeth Mountain, Dan Deacon, Colin Stetson, Ben Frost ir daugybe kitų garsių projektų. Naudojantis būgnus kombinacijoje su Sensory Percussion, Fox’as aprašo, atgaivina ir atskeidžia paslėptus sinestetinius kraštovaizdžius. 2011-ais metais savaitraščio The Village Voice apdovanotas kaip „Geriausias Niujorko būgnininkas“, Greg‘as su daugeliu projektų turavo po pasaulį.
„Gerų būgnininkų yra nemažai. Didžių, visgi, nedaug. Vis dar gedime nuotaikingųjų modernumo taškytojų Keith Moon iš „The Who” ir John Bonham iš „Led Zeppelin”. Rodės, jog jie visu savo grojimu šaukė „štai, ateina ateitis!“. Jie išpopuliarino suvokimą, jog iškilminga rokenrolo būgnininko pareiga yra laiko pojūčio kūrimas, pakeliui taškant jį į smulkiausius gabalėlius. Greg Fox reaktyvuoja ir pritaiko šią idėją informaciniam amžiui.” – Washington Post.
Koncerte taip pat lauks intymus hipnotizuojantis solo pasirodymas nuo vienos iš dueto Prince Rama pusės – Tarakos Larson. Grupės Prince Rama, kurios neretai neprognozuojamai besivystantys gyvi pasirodymai, gerbėjų apibūdinami kaip „apiburiantys ir hipnotiniai, lyg stadioniniame koncerte suvalgius rūgšties”, įtraukia performanso elementus, šokių klubo iniciacijos apeigas, vintažinį VH-1 roką. Nuo sutarties pasirašymo su Animal Collective leidybine kompanija Paw Tracks Records, dirbančia su Ariel Pink ir kitais garsiais vardais, Prince Rama kūrė ir pristatė stiprius, grynus tamsaus pop pasirodymus, įkūnijo ir apibrėžė utopinę „The Now Age Movement” dvasią, post-internetinio transcendentalizmo kultą.
Nuo 2011 išleisto albumo Trust Now , grupės prodiuseriu tapo Scott Colburn, dirbantis su grupėmis Sun City Girls, Arcade Fire ir kt. Neretai lyginamos su legendiniu vokiečių projektu Saâda Bonaire, seserys Larson užaugo ašrame Floridoje, dirbo su utopiniais architektais, rašė manifestus, skaitė paskaitas šalia netikro kraujo baseinų, o paskutiniu metu teigia, kad jas labiausiai domina meno ir ekstremalaus sporto derinimas.
Apie Prince Rama rašo Pitchfork, Vice, KEXP, Slugmag ir daugelis kitų, o pasak portalo AllMusic, „kiečiausias dalykas šiame orgiastiniame garse yra tai, kad galima puikiai įsivaizduoti jį atliekamą gyvai, jis jaučiamas kaip čia esantis, tavo odoje, tavo raumenyse, tekantis tavo venomis. [Prince Rama] yra dvasių pasaulį pažadinanti fizinė muzika, ji sudrebina, bet tuo pačiu metu sklendžia, kurdama žodžiais nenusakomos apokalipsės garso takelį.”
Olimpia Splendid – iš Suomijos kilęs projektas, pasiskolinęs oro kondicionavimo sistemomis prekiaujančios firmos pavadinimą. Tai begalinės kilpos, hipnotinis bosas ir lyg ir nederanti gitara, šnabždesiai, nepaklusnumas, smūgiai. 2010 metais Helsinkyje susibūrusį kolektyvą sudaro vaizdo menininkės ir muzikantės Heta Bilaletdin, Jonna Karanka ir Katri Sipiläinen. 2013 m. Fonal Records išleido jų 7″ EP, o 2015 m. išėjo jų pilnagrojis. Sklinda gandai, jog Olimpia Splendid yra „geriausias stoner šūdas” beigi tai, kad jos „šiek tiek žinomos”.
„Skubrūs benačiai gitaros lyžtelėjimai, neperspaustos kabinančios boso partijos, trūkčiojančios kaip ant kabliuko užkibusi barakuda. Labiausiai traukia tai, jog, rodos, tie rifai galėtų suktis valandų valandas ir kabinti be galo, spygliuotuose ir gražiuose grupės ateities įrašuose.” – taip grupės kūrybą apibūdina portalas The Wire.
Komentarai