Trečiadienį, gruodžio 11 d. 18 val. Vilniaus kino centro „Skalvija“ (A. Goštauto g. 2) fojė atidaroma fotografijų paroda „Pankroko lopšiai“, skirta šiuolaikinei Rytų Vokietijos miesto Dresdeno istorijai.
Europos kultūros sostinės kandidatės biuro „Dresden 2025“ kvietimu kaunietis fotomenininkas Tadas Rickevičius fiksavo vietas, kuriose 1989 metais (kaip tik prieš griūvant Berlyno sienai) buvo įsikūrę jaunimo klubai, vyko neformalų grupių pasirodymai.
„Dresden 2025“ biuras menininkų komandai iš Lietuvos šią vasarą savaitei nemokamai suteikė „namus ant ratų“ – autobusiuką, tad menininkai išnaršė net ir atokiausias Saksonijos miesto dalis.
„To meto Dresdeno „pankroko lopšiai“ susilaukė pačio skirtingiausio likimo – kai kur ir toliau vyksta alternatyviosios muzikos ir pankroko koncertai, kitur – prabangūs butai ar gastropubai, dar kitos vietos išvis nugriautos. Atvažiuoji, o ten – milžiniška stiklinė demonstracinė „Volkswagen“ gamykla.
Labiausiai nustebino tai, kad pati mistiškiausia vieta – liuteronų bažnyčios globojamas jaunimo klubas „P.E.P“ Prohlis rajone, kur ne viena Dresdeno pankroko grupė dalyvavo pirmuose slaptuose koncertuose…. veikia iki šiol, tik kiek pakeitusi funkciją. Na, ir grafičiai ant jos sienų dabar kiek ryškesni“ – apie savo „šiuolaikinio miesto archeologijos“ rugpjūtį pasakojo menininkai.
Aprašymus Tado Rickevičiaus fotoetiudams sukūrė žurnalistas Jonas Oškinis, prisidėjęs prie Vokietijoje pernai išleistos XX a. 8 dešimtmečio pankroko scenų antologijos „Pankų „Varšuvos paktas“ 1977 – 1989“ („Warschauer Punk Pakt: Punk im Ostblock 1977-1989“).
Garso takelį parodai ir visam projektui sukūrė vilnietis kompozitorius, undergroundo muzikantas bei didžėjus Marius Stavaris. Jo parengtas Vokietijos Demokratinės respublikos laikų muzikos miksas nuskambės trečiadienį 18 val. atėję į parodos „Pankroko lopšiai“ atidarymą „Skalvijos“ kino centro fojė.
Komentarai