Lietuvos muzikos informacijos centras tęsia sklaidos rinktinių serijos „Note Lithuania“ leidybą ir po kelerių metų pertraukos dėmesį skiria Lietuvos eksperimentinės ir postindustrinės elektronikos scenai. Ką tik pasirodžiusiame albume „Note Lithuania: Experimental / Electronic 2019“ skamba 13 šios scenos senbuvių bei naujokų kūrinių.
Nuo 2018 metų muziką „Note Lithuania“ serijos albumams gali siūlyti visi norintys. Konkursui į „Note Lithuania:Experimental/Electronic 2019“ buvo atsiųsti 40 kūrinių, kuriuos vertino penki komisijos nariai. Po atrankos paaiškėjo, kad į albumą pateko itin plataus spektro elektroninės ir eksperimentinės muzikos kūrėjai: „Skeldos“, Daina Dieva, „Vėlių namai“, „Fume“, „NULIS:S:S:S“, „Tiese“, Patris Židelevičius, „Raguvos“, „avidja/devita“, „Distorted Noise Architect“, „Nortas“, „Unit 7“ ir Lietuvoje reziduojantis prancūzas Phil Von.
„Ko gero tai įdomiausia ir aktyviausia eksperimentinės elektronikos banga nuo pat pirmojo XXI a. dešimtmečio. Keliaujant į skaitmeninę, mašinomis ūžiančią ateitį, ši pakankamai intuityvi 2019-ųjų garsyno kolekcija tuo pačiu transliuoja būdingus savito lietuviško skambesio fragmentus – atgaivina gilia melancholija, persmelkia gamtiška poezija ir tolumoj atsišaukiančio ritualo nuojauta“, – teigia komisijos narys, festivalio „Mėnuo juodaragis“ ir įrašų leidyklos „Dangus“ vadovas Ugnius Liogė.
„Į rinktinę patekę kūriniai, mano nuomone, neša žinią, jog nacionaliniame lietuvių charakteryje užkoduota baimė rizikuoti ir eksperimentuoti nyksta – drąsiai ieškoma naujų formų, garsų, pateikimo, istorijos“, – sakė kūrinius vertinusi „LRT Opus“ radijo laidų vedėja ir muzikos redaktorė Inga Ramoškaitė.
Pasak kito komisijos nario, šiuolaikinės kultūros tyrinėtojo J. Dobriakovo, „gerai pažįstami Lietuvos postindustrinės, triukšmo, drone ir dark ambient stilių elektroninės muzikos scenos vardai išlieka labai aktyvūs ir puikios formos, tad gyvybinis tęstinumas yra užtikrintas. Antra, jų išskirtinį skambesį sparčiai vejasi kylantys talentingi vietiniai ir Lietuvoje gyvenantys užsienio kūrėjai, plečiantys stilistinę įvairovę, o tai liudija sveiką evoliuciją. Abu šie faktai reiškia, kad maža, bet turtinga Lietuvos drąsios muzikos visata tebėra tokia pat stebinanti ir neabejotinai verta pasaulio dėmesio“.
Internetinio muzikos žurnalo „secretthirteen.org“ įkūrėjas, komisijos narys Justinas Mikulskis mano, jog „visi atrinkti kūriniai yra skirtingi tiek stuktūromis, tiek pačia ideologija, tačiau galutinis rinkinys taip gerai sukompiliuotas, kad klausant jį kaip vientisą, vos ne koliažą, pradedi jausti bendratį“.
Kūrinius taip pat vertinęs festivalio „Sūpynės“ organizatorius Nerijus Damaševičius teigė, jog jį tikrai džiugina albumo kokybė ir modernumas. Jis dalinosi ir vaizdingais savo įspūdžiais apie laimėtojų kūrinius: „Klausantis šio rinkinio galima jaukiai pasimesti pažįstamoje erdvėje, išgirsti ritualinių motyvų, pasinerti į noktiurnišką ir nieko nereikalaujančią ambientinę abstrakciją, leistis į nostalgišką ir meditatyvinę kelionę per rudenį, peršokti į aštrų industrinį skambesį, didingą, sintetinį sci-fi filmo garso takelį, kur veiksmas vyksta už Žemės ribų, ar atrasti visišką idilę“.
Albumas „Note Lithuania:Experimental/Electronic 2019“ tradiciškai išleistas užsienio muzikos rinkoms skirtoje kompaktinėje plokštelėje, o visiems muzikos klausytojams yra legaliai prieinamas „mic.lt“ grotuve. Albumo leidybą ir sklaidą finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
Albumas internete:
Lietuviškai: https://www.mic.lt/lt/baze/elektronine/note-lithuania-experimental-electronic-2019/
Angliškai: https://www.mic.lt/en/database/electronic/note-lithuania-experimental-electronic-2019/
Komentarai