Magistrantūros studijų programos „Kultūra ir tapatybė“ studentų grupė iš Brėmeno aukštosios menų mokyklos dar 2018 metų balandį išvyko į Baltarusiją daryti fotografinio tyrimo. Jiems vadovavo profesoriai Andrea Rauschenbusch ir Peter Bialobrzeski.
Po dvejų metų Minskas atrodo visiškai kitaip – nuo 2020 m. rugpjūčio 9 d. vykusių Baltarusijos prezidento rinkimų čia kunkuliuoja iki šiol neregėto mąsto visuomenės protestai, kurių varomoji jėga yra moterys, o tikroji rinkimų laimėtoja Svetlana Tichanovskaja rado prieglobstį Lietuvoje. Iki tol Baltarusija daugeliui atrodė tokia „pilkoji zona“ posovietinėje erdvėje, kur tai, kas vyksta dabar, tiesiog sunku ar net neįmanoma įsivaizduoti.
Goethe‘s institutas Lietuvoje šiandien mano esant prasminga atidžiau pažvelgti į prieš dvejus metus darytą fotografinę analizę. Pasak P. Bialobrzeskio, vadovavusio fotografinių tyrimų kelionei į Baltarusiją, „žvelgiant į šiuos darbus tampa akivaizdu, kad fotografija visada turi du laiko laiko sluoksnius. Pirmiausia svarbus fotografijos atsiradimo laikas ir su juo sietini kontekstai. O vėliau prisideda fotografiją žiūrinčiojo patirtys, interpretacijos, žinios bei išankstiniai nusistatymai. Taigi, šioje parodoje eksponuojami darbai šiandienos perspektyvoje yra praradę savo nekaltumą. Mums prieš dvejus metus Minskas atrodė tarsi muziejus po atviru dangumi, kuriame paraleliai egzistuoja stalinizmas ir vartotojiškumas.“
Paroda „MINSK МИНСК МІНСК“, pristatoma Goethe‘s instituto Lietuvoje, bendradarbiaujant su Lietuvos fotomenininkų sąjunga, spalio 13-24 d. bus eksponuojama Vilniaus fotografijos galerijoje. Parodos atidaryme spalio 13 d. 17.30 val. dalyvaus ir fotografinių tyrimų kelionės vadovas iš Brėmeno, prof. Peter Bialobrzeski.
Tai 10 individualių meninių pozicijų, iš kurių aštuonios yra fotografijos, o dvi – vaizdų ir teksto darbai. Jose rodomas šalies viešose erdvėse nuolat egzistuojantis militarizmas, kontrastuojantis su paprastų Baltarusijos piliečių kasdienybe, taip pat pogrindinė mokykla, siekianti išsaugoti baltarusišką kultūrą ir skatinanti savo mokinius laisvai mąstyti. Po Antrojo pasaulinio karo rekonstruotas Minsko miestas, kaip sovietinės architektūros vizija, dokumentuojamas šalia „agrarinių miestelių“ – kaimo gyvenviečių regionuose, kurie sudaro 90 procentų šalies teritorijos. Individualūs studentų tyrinėjimai pavadininti –„Frontlines“ („Fronto linijos“), „Fragments“(„Fragmentai“), „Dreamland“ („Svajonių šalis“), „Me and the Others“ („Aš ir kiti“), „The Creed“ („Įsitikinimai“).
Fotografai: Laura Achenbach Peral, Olia Balakireva, Anna Bauer, Sarah Fricke, Öncü Gültekin, Christina Rabe, Ana Rodríguez Heinlein, Maximiliane Scheller, Christina Stohn ir Aleksandra Weber
Parodos atidarymas: 2020 m. spalio 13 d. 17.30 val., dalyvaujant prof. P. Bialobrzeski.
Parodos trukmė: 2020 m. spalio 13-24 d.
Vieta: Vilniaus fotografijos galerija, Stiklių g. 4 (įėjimas iš Didžioji g. 19)
Eksponuojant parodą „MINSK МИНСК МІНСК“ Vilniuje buvo numatyta organizuoti studijų programos „Kultūra ir tapatybė“ studentų fotografinių tyrimų kelionę į Lietuvą, tačiau dėl COVID-19 pandemijos ją teko nukelti į 2021 m.
Komentarai