Vaizdo klipų konkurso „Klipvid“ apdovanojimuose net keturias statulėles – geriausio vaizdo klipo, geriausio režisieriaus, geriausios kinematografijos ir geriausios klipo koncepcijos – pelnė Solo Ansamblio „Dansingas“ vaizdo klipas. Jo kūrimas užtruko beveik dvejus metus, prie jo prisidėjo virš 200 žmonių, buvo uždaromos Vilniaus senamiesčio gatvės.
Gamybos namų „Scuare“ prodiuseris ir vienas kompanijos įkūrėjų Laurynas Mataitis prisimena, kad pirmą kartą dainą „Dansingas“ išgirdo gyvai grupės „Solo Ansamblis“ studijoje dar 2018 metų vasaros pabaigoje. „Tuomet su grupės nariais sutarėme, kad šiai dainai reikia nufilmuoti klipą. Netrukus prie projekto prisijungė režisierius Titas Sūdžius ir po kelių susitikimų ir „brainstorm“ sesijų gimė klipo „Dansingas“ idėja“, – pasakoja jis.
„Jau tada supratome, kad įgyvendinti šią idėją bus tikra avantiūra. Kad klipo koncepcija pareikalaus nepaprastai daug laiko, resursų ir energijos. Kad ketiname sukurti tai, kas atrodo neįmanoma. Tačiau čia mums padėjo suburta didžiulė klipo kūrybinė komanda, dirbusi su dideliu atsidavimu ir neskaičiavusi jokių laiko išteklių. Be jos šio klipo nebūtų. Prie klipo kūrimo proceso prisidėjo apie 220 žmonių. Filmavimuose, kurių metu buvo uždarytos penkios Vilniaus senamiesčio gatvės, dalyvavo 90 aktorių, kaskadininkų komanda ir specialiai apmokytas žirgas, – sako L. Mataitis. – Filmuojant tokio masto projektus turi būti apgalvota kiekviena detalė, suderinti daugybės žmonių tvarkaraščiai. Filmavimai vyko penkias pamainas, vidutiniškai po 12-13 valandų per dieną. Galutinį rezultatą realizavo nematoma komandos dalis – vaizdo postprodukcijos kūrėjai. Jų indėlis į kruopštų, ne kiekvieno akiai matomą montažo, 3D efektų bei simuliacijų detalių sukūrimą yra tai, kas, mano nuomone, „Dansingą“ paverčia išskirtiniu muzikos ir vaizdo epu.“
Sapno fragmentai ir A. Jodorowskio filmų įtaka
Vaizdo klipo režisierius T. Sūdžius teigia, kad visų pirmiausiai norėjosi geriausiai kaip įmanoma atskleisti dainos atmosferą: „Iš vienos pusės dainos žodžiai skamba simboliškai, bet tuo pačiu jų visuma išlieka abstrakti, kurią sunku suvokti racionaliai. Stengiausi išlikti ištikimas tokiam principui ir rašydamas klipo scenarijų. Man tai surišti sapno fragmentai. Klipo scenarijų parašiau dar 2018 m. rudenį. Tuo metu atrodė, kad pasaulis atsigręžė į autoritarizmą, o masės rado savo melagingus pranašus. Šie suvokimai išryškėjo klausant dainos ir beveik automatiškai sukrito į klipo scenarijų. Kai kas klipe įžvelgė Alejandro Jodorowsky filmų ir Helmut Newton fotografijų įtaką. Negaliu prieštarauti minėtai įžvalgai nors apie minėtus autorius kurdamas sąmoningai negalvojau.“
„Dansingo“ pasiekimai – ne tik Lietuvoje
„Dansingas“ jau spėjo apkeliauti keletą kino festivalių užsienyje. Jis laimėjo geriausio klipo apdovanojimą Lydso tarptautiniame kino festivalyje bei buvo rodytas muzikinių klipų konkursinėje programoje Lenkijoje vykstančiame viename garsiausių pasaulio operatorių kino festivalių „Camerimage“. Tačiau, kaip sako „Scuare“ prodiuseris L. Mataitis, mums visi pasiekimai – ir Lietuvoje, ir užsienyje – reiškia labai daug. Nuo pat „Scuare“ komandos susibūrimo daug dėmesio skyrėme meniniam tobulėjimui. Siekiame, kad kiekvienas mūsų projektas, komercinis ar ne, atitiktų aukščiausius standartus“, – sako jis.
Vaizdo klipai kaip galimybė eksperimentuoti
Kaip teigia vienas „Scuare“ įkūrėjų L. Mataitis, muzikinių klipų kūrimas jų komandai yra galimybė beribiam eksperimentavimui: „Nors pagrindinė mūsų gamybos namų „Scuare“ komandos veikla yra komerciniai projektai, visada džiaugiamės galimybe kurti muzikinius klipus, tai yra mūsų saviraiškos priemonė.“
Kaip prisimena klipų kūrėjas, „Scuare“ komanda susibūrė ir įgavo pagreitį prieš šešerius metus, būtent ir gavusi užduotį sukurti vaizdo klipą. Tai buvo Ericos Jennings eurovizinis vaizdo klipas „Leading Me Home“. „Šis projektas buvo lūžio taškas, nuo kurio pradėjome dirbti kaip viena komanda. Muzikinių vaizdo klipų žanras yra labai laisvas ir neturi jokių rėmų ar taisyklių, todėl visada stengiamės tai išnaudoti ir nustebinti žiūrovus. Su kiekvienu klipu norime save pranokti, atrasti kažką naujo, todėl kartais tai užima labai daug laiko ir reikalauja labai daug pastangų. Kiekvienais metais stengiamės sukurti bent vieną muzikinį klipą, tai po truputį tampa mūsų tradicija. Kaip komanda esame prisidėję prie kelių dešimčių muzikinių vaizdo klipų“, – pasakoja L. Mataitis.
Komentarai