Rugsėjo 3 d. 18 val. galerija (AV17) kviečia į menininko Dano Aleksos personalinės parodos „Skulptoriaus kūnas“ atidarymą bei performansą.
„Tradiciškai kalbant apie skulptūrą yra akcentuojamas baigtinis meno objektas, dažniausiai atsiejant jį nuo įgyvendinimo proceso, tačiau parodoje „Skulptoriaus kūnas“ bandau panaikinti šią atskirtį. Čia žiūrovas neišvys jokio objekto, kurį būtų galima įvardinti skulptūra, tačiau objektu taps pats skulptūros kūrimo procesas.“ – apie parodą pasakoja Danas Aleksa.
Dažnai kūrybiniame procese skulptoriaus kūnas tampa mediatoriumi tarp kuriančio proto ir įrankio, kuomet atsikartojantys monotoniški judesiai primena meditaciją, apjungiančią fizikinį ir metafizinį šio kūrybinio vyksmo polius. Įvairūs naudojami įtaisai padiktuoja kūno judėjimą, nulemia jo santykį su erdve. Tad parodoje į skulptūros kūrimo procesą siekiama pažvelgti kaip į performatyvų veiksmą, choreografiją, kurio režisieriais tampa skulptoriaus instrumentai.
Pastaruoju metu socialinės ir institucijų kritikos temas menininkas Danas Aleksa savo darbuose papildo proceso, kismo bei urbanistinio peizažo stebėjimais ir tyrimų rezultatais. Dažniausiai autorius siekia ne tiesmuko kvestionavimo, o veikiau žiūrovą įtraukiančio pasvarstymo apie tai, kas vyksta dabartinio laiko ir aplinkos santykyje. Jungdamas įvairias menines disciplinas, kūrybos objektais D. Aleksa neretai paverčia kasdienių situacijų fragmentus, susijusius su konkrečia vieta, jos nyksmo, pokyčio ar destrukcijos procesais. Vis dėlto, nemažą autoriaus kūrybinio proceso dalį užima socialinės aplinkos tyrinėjimai bei savo, kaip menininko, visuomeninio statuso bei identiteto reikšmės paieškos įvairiose tikrovėse.
Projektą dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba
Paroda „Skulptoriaus kūnas“ (AV17) galerijoje, Totorių g. 5 veiks iki spalio 7 d.
Komentarai