Pastaruoju metu Ement vardas mirga daugelyje svarbiausių šiurkštesnės šokių muzikos renginių, o rugsėjo pabaigoje naujai įkurtas leiblas “PZ Records” išleidžia šio prodiuserio albumą “Metatone”. Pirmąjį albumo kūrinį “How Much Is Too Much” pastebėjo ir savo radijo laidoje “Whitenoise” jau pagrojo Dave Clarke.
Metatonas yra tonizuojanti medžiaga, naudojama padėti atkurti sveikatą ir gyvybingumą po ligų ar nuovargio. Tai puikiai apibūdina debiutinį kauniečio Justo Džemento aka Ement albumą – electro/techno melodijų mišinys, papildytas šiuolaikiniais EBM atgarsiais, puikiai derantis klubuose ir festivaliuose. Tai – asmeninė šokių aikštelės patirtis, sukurta non-stop-party maištininko, savo muzikos kūrimo kelionę pradėjusio periferijoje ir įkvėpto muzikinių brolio eksperimentų. Intensyviai tyrinėdamas vietinę ir užsienio klubų sceną, nuolat didžėjaudamas ir remiksuodamas, Ement pateikė savo naujausią šokio apibrėžimą.
Netikėta pertrauka ir ilgai trunkantis šokių aikštelių uždarymas tapo puikia proga pristatyti vieną iš daugelio neįvertintų Lietuvos elektroninės muzikos prodiuserių, dažnai pernelyg drovių ir pernelyg savikritiškų.
Ką veikei uždarytas karantino metu? Tai buvo kūrybingas ir šviesus ar depresyvus ir slegiantis laikotarpis?
Karantinas buvo atitrūkimas nuo nesibaigiančių savaitgalių ir atsigavimo laikas. Tuo metu pagaliau atradau pakankamai laiko skirti kūrybai, tada ir gimė dauguma „Metatone“ kūrinių.
Vienur skelbiama, jog gyveni Berlyne, kitur – Kaune?..
Iš tikro niekada nebuvau Berlyne. Kažkada pasikeičiau savo gyvenamą lokacija socialinėje erdvėje, kad gyvenu Berlyne, taip ir liko iki šiol.
Dažnai girdime „kaip Berlyne“, o ar pasakytum „kaip Kaune“?
Aš asmeniškai vengčiau tokio pasakymo „kaip Kaune“, tačiau Kaunas tikrai turi savo vaibą. Tai augantis, laisvas ir nuolat besikeičiantis miestas.
Kaip ir iš kur atsiradai muzikoje? Skaičiau, įtakos turėjo vyresnio brolio eksperimentai?
Mokyklos laikais stebėdavau, kaip brolis kuria muziką. Tada ir įvyko pirmi pabandymai prisėsti prie kūrybos – ji buvo tragiška. Tačiau norėjau tobulėti šioje srityje, reikėjo nemažai pastangų ir laiko, kad nebūtų gėda parodyti kūrybos draugams. Laikui bėgant ir tobulėjant atsirado pirmi relyzai, gavau fydbeko ne tik iš draugų ir tai stūmė į priekį. Sunku buvo įsivaizduoti dieną be kūrybos. Ko gero, jei nebūčiau matęs brolio kūrybinio proceso, pačiam nebūtų kilę minčių eiti šiuo keliu.
Anksčiau kūriau melodic techno muziką, turėjome Phonic Scoupe projektą. Vėliau norėjau prisitaikyti prie lietuviškos scenos, keičiau skambesį ir 2017 metų gale išsileidau pirmą EP “whypeopledance” leible “Materia”. Pirminė mintis buvo išleisti kūrinius senu vardu, tačiau netikėtai mane pastebėjo Mantas T ir patarė pasikeisti pseudonimą – taip gimė Ement ir puiki nauja pažintis su Mantu.
Papasakok daugiau apie Phonic Scoupe?
Tai buvo laikas, kada brendau kaip prodiuseris. Buvo sukurta bei išleista be galo daug kūrinių, turėjome nemažai palaikymo iš užsienio atlikėjų, tuo metu prasidėjo ir pirmieji grojimai. Tačiau Lietuvoje tokio skambesio muzika ilgainiui prarado aktualumą. Norėdamas prisitaikyti prie vietinės scenos, nusprendžiau pakeisti skambesį ir užbaigti buvusio projekto egzistavimą.
Kuo skiriasi Ement kaip didžėjus ir kaip prodiuseris? Kuri pusė pastaruoju metu labiau traukia?
Negalėčiau išskirti, kuri pusė labiau traukia – tiek kūrybą, tiek grojimą myliu vienodai. Kaip prodiuseris esu labiau susikaupęs, ieškantis naujų sprendimų, grojant yra daugiau chaoso, neapibrėžtumo. Grojimas ir kūryba man yra tobulas derinys išreikšti save skirtingais būdais.
Tavo debiutinio albumo „Metatone“ pradžia kiek primena Chemical Brothers bytus, tavasis gal tik labiau “veganiškas”, mažiau riebalo. Kokia iš tikrųjų tavo pirmojo blyno sudėtis ir ištakos?
Stengiuosi kurti tai, ką galėčiau groti žmonėm kaip didžėjus. Groti savo kūrinius yra visai kitas jausmas. Todėl kurdamas stengiuosi įsivaizduoti, kaip viskas skambės šokių aikštelėje ir albumas yra maždaug apie tai.
Kai pradėjau kurti „Metatone“, negalvojau apie kūrinių išleidimą. Buvau sukūręs kelis jų, kuriuos nusprendžiau nusiųsti Dave Clark‘ui ir kai jis savo radijo laidoje sugrojo vieną jų, tada ir kilo pirmos mintys apie išleidimą.
Vienoje recenzijų rašoma, kad „Metatone“ yra tonizuojanti medžiaga, skirta atkurti sveikatą ir gyvybingumą po ligos ar nuovargio“. Ką manai apie tokį apibūdinimą?
Intensyviai grojant savaitgaliais, nebuvo laiko kūrybai, sunku buvo susikaupti ir kažką sukurti, lyg vakuumas galvoj. O be kūrybos jaučiausi tuščias ir tai slėgė. Karantino laikas kūrybiškai man buvo atsigavimas. „Metatone“ pavadinimas įprasminą tą kūrybinį laikotarpį, kurio metu jaučiau pakylėjimą bei pilnatvę.
Kaip supranti, kad viskas – gabalas baigtas ir nieko nebereikia keisti? Perfrazuojant pirmąjį albumo kūrinį, how much is enough?
Kartais atrodo kūrinys niekada nebus baigtas, o pirminė idėja ir jos dalinis išpildymas geriausias. Prieš nuspręsdamas, ar kūrinys baigtas, stengiuosi jį perklausyti skirtingose aplinkose. Jei klausant nuo pradžios iki galo, nekyla noro kažka minimaliai patweakinti, tada jau aišku, kad kūrinys baigtas.
Prie kokio skirtuko rekordšope padėtum savo albumą? Pvz., „Bordello A Parigi“ e-parduotuvėje „Metatone“ priskirtas „EBM / Industrial“ kategorijai.
Aš albumą skirčiau į dvi dalis: electro bei EBM/techno.
Albumą leidžia jūsų kartu su Mantu T iš „Partyzanų“ įkurtas leiblas „PZ Records“. Ko galima tikėtis iš šio darinio ateityje?
Pirmiausia, stengsimės ieškoti ir leisti Lietuvos atlikėjus. Turime savo moto „Constant club sound revolt“, taigi stengsimės stebinti kokybiška muzika, kurią galima išgirsti šokių metu.
Tarp tavo remiksų yra ir gitarinių grupių: Pindrops, Local Blood, Rammstein ir kt. Mėgsti ne tik elektroninę muziką?
Vaikystėje buvau post-punk, alternative rock fanas. Šiuo metu mažiau dėmesio skiriu šiai muzikai, tačiau retkarčiais paklausau vaikystės hitų.
Grojai festivalyje „Cape Kablys“, kuriame susirinko didelė lietuviškos elektroninės muzikos veikėjų dalis. Kaip tau šiandien atrodo šios scenos pjūvis?
Lietuvoje turime labai plačią ir kokybišką sceną, daug pasirinkimo ir, manau, scena klesti. Kasmet atsiranda naujų renginių serijų, naujų atlikėjų, visa tai sudaro konkurenciją ir kelia kokybės lygį.
Esi sakęs, jog „klubinėtojų teigiamos emocijos vakarėlių metu – geriausias atlygis už įdėtą sunkų darbą“. Tai, žinoma, gerai, bet už emocijas duonos nenusipirksi. Kuo užsiima Justas, kai nusiima Ement’o kaukę?
Kaukes nenusiimu ir gyvenu tik muzika.
Ko šiandien ieškai muzikoje ir gyvenime?
Pirmų kartų.
Internete:
Komentarai