Dukters susilaukęs Kabloonak mokosi mylėti

Metų pabaigoje muzikos apdovanojimai M.A.M.A. paskelbė besibaigiančių metų geriausius. Metų alternatyvos grupės/atlikėjo (-os) nominacijoje paminėtas ir prieš kelis metus šioje kategorijoje triumfavęs Jonas Narbutas, geriau žinomas savo sceniniu slapyvardžiu Kabloonak.

2021-uosius Kabloonak pradėjo nuo karantino sąlygomis sukurto vaizdo klipo “Never Asked You”, kuriame šoko ne tik pats atlikėjas, bet ir kino kamera. Vaizdą padiktavusi daina – 2020 m. išleisto gyvų įrašų albumo „Live From The Studio“ dalis, o šiemet vasarą Jonas pristatė ir naują kūrybą – penkių kūrinių minialbumą „Teach Me“, kurį išleido agentūra „Tilto namai“.

Nors visi nauji kūriniai emociškai gana skirtingi, juos jungia įrašų metu vyravusi eksperimentinė nuotaika. „Norėjosi į aranžuotes įtraukti daugiau bendrojoje muzikinėje praktikoje sukauptų specifinių žinių. Tokių kaip pvz. cumbia žanrui būdingų instrumentų įrašuose taikymas“, – pasakoja atlikėjas, su minėtu žanru flirtuojantis projekte „Planeta Polar“.

Skaitmeninis EP „Teach Me“ pasiekiamas Spotify, Youtube ir kitose skaitmeninėse platformose. Kol atlikėjas svarsto apie riboto tiražo „Teach me“ vinilinę plokštelę, klausytojus ragina palaikyti jo kūrybą legaliai klausant muzikos skaitmeninėse platformose.

Tavo naujausias įrašas, minialbumas „Teach Me“, pasirodė praėjusią vasarą. Tuomet sakei: „Paleisdamas šį EP į pasaulį jaučiuosi laimingas, nes jis, ne taip, kaip ankstesni leidiniai, dar nespėjo man įkyrėti, suteikia vilties, jog po jo atsirandanti kūrybinė atgaiva lydės ir toliau”. Ar kūrybinės atgaivos viltis išsipildė?

Nebijojimas leisti sau atviriau mąstyti apie dainų rašymą ir muzikos kūrybą, džiugu, išliko. Koncertų vasarą visgi nebuvo tiek daug, jog jausčiausi nuvalkiojęs naujas dainas, tad šis paskutinis albumas man vis dar nepabodo.

Teach Me” įrašinėjimo procesą lydėjo nesivaržymas eksperimentuoti ir, pasak tavęs, pajutai, jog “dar tik pakasei to ledkalnio viršūnę“. Papasakok, kas slypi po ta viršūne – ką darei kitaip nei įprasta?

Už skambius pareiškimus visada tenka atsakyti. Matyt turėjau mintyje tai, jog kūrybinių idėjų sėmiausi žvelgdamas ne tik per savo alter ego (Kabloonak) akis ir jam jau priskiriamas charakteristikas, bet ir per Jono Narbuto. Galvojau, kokių muzikinių patirčių šiaip esu sukaupęs ir kaip jas galėčiau išnaudoti kuriant naujus skambesius. Ar šie atradimai iš tikro lėmė pokyčius Kabloonak garse, ar buvo daugiau asmeninė revoliucija, spręsti ne man. Kalbant apie techninį albumo įgyvendinimą, tai taipogi nauja patirtis. Skirtingai nei ankstesnieji jis visas buvo įrašytas ir sutvarkytas toje pačioje erdvėje – mano mažoje studijoje Vitebsko komplekse. Tai lėmė ir šiokį tokį vientisumą bei užtruko kur kas trumpiau.

Įrašas vadinasi “Išmokyk mane” – kas ir ko tave turėtų išmokyti?

Ko ko, mylėti, žinoma. Daug aš apie tas meiles pridainavęs: kad trūksta, kad nežinau, kas tai yra, o dabar prašau, kad išmokytų.

Kūrybinio proceso metu į pasaulį atėjo tavo dukra. Ar šis įvykis kaip nors pakeitė Kabloonak “tembrą”?

Paplonino (juokiasi).

Minialbume yra penki kūriniai apie tuo metu aktualius jausmus ir gyvenimo įvykius. Kokie būtent išgyvenimai virto dainomis?

Išgyvenimo išgyvenimai, kai teko dezinfekuoti „Barboros“ atvežtas prekes ir kiekvieną sykį katinui grįžus iš lauko plauti jo pėdas. Ne man vienam pirmo karantino pradžia priminė apokaliptinį filmą. Tuo laiku daug galvojau apie skirtingus žmonių požiūrius į situaciją: kam gyvenime visko yra not enough, o kas klusniai sėdi karantine ir galbūt maitina kitą, įvairių fobijų ir intravertiškumo monstrą. Man pačiam tai buvo įtemptas laikotarpis: Beatričė laukėsi, aš itin sunkiai laikiausi vairavimo teises, visas kitas buitinis ir profesinis gyvenimas buvo išsivertęs į kitą pusę. Neskaitant visko, ką paminėjau, kūryba mane visada taip įtraukia ir džiugina, jog visas šis destruktyvus fonas pasimiršta vos gavus laiko pabūti su savo instrumentais.

Ateityje planuojama riboto tiražo „Teach me“ vinilinė plokštelė, o kol kas ragini palaikyti savo kūrybą legaliai klausant muzikos skaitmeninėse platformose. Ar buvimas, tarkim, LATGA nariu padeda kaip kūrėjui?

Vinilo reikalai vis pajuda ir sustoja, tad vis dar nežinia, kada pavyks tą limituotą atspausti. Kalbant apie finansinę paramą iš šalies, paskutinius du savo gyvenimo metus absoliučiai neturiu dėl ko skųstis. Jei 31-erius metus jaučiausi už valstybinių ir nevalstybinių paramų slenksčio, tai pandemijos laikotarpiu sulaukiau nemažai palaikymo – tai labai palengvino mano gyvenimą, muzikantas jaučiasi dėkingas (šypsosi).

Vasarą nemažai koncertavai visoje Lietuvoje, kaip auditorija priėmė naujus kūrinius? Kaip sprendi amžiną prieštarą, kad klausytojai reikalauja senų, o atlikėjas nori pristatyti naujus kūrinius?

Su nauja programa visad nelengva ir net nebūtinai dėl klausytojų. Patys muzikantai dažnai neturi pakankamai pasitikėjimo atlikdami naujus kūrinius, gera forma atsiranda juos pagrojus kurį laiką, neseniai vėl tuo įsitikinau. O žiūrovai, žinoma, nori kažko girdėto, turbūt dėl to ir nusprendžia ateiti į koncertą. Negali jų kaltinti, bet kaltini (šypsosi).

Kalbėdamas apie koncertus praėjusią vasarą, minėjai, kad “šiais nekeliavimo laikais galėjom pasijusti kaip išvykę į užsienį.“ Galbūt šis keistas laikotarpis suteikė ir daugiau netikėtų atradimų?

Leisiu sau pastebėti kalambūrą, jog netikėtumas yra pagrindinė sąlyga atradimui ir čia pat sau paprieštarausiu patvirtindamas, jog labai įprasti ir pažįstami dalykai juos kuriam laikui apribojant, gali tapti atradimu. Tai ir kelionė prie jūros atrodė tarsi išvyka į Berlyną, ir pica su kolegomis muzikantais po koncerto kaip pašėlus naktis siaučiant po viešbutį. Iš naujo įvertinau paprastus malonumus, kuriuos teikia muzikanto veikla.

Rudenį ketinai įgyvendinti ir kitą projektą – akustiškesnį, ramesnių dainų rinkinį, susikaupusį per praėjusį karantino laikotarpį. Kokioje stadijoje šis sumanymas?

Šiuo metu tuo ir užsiimu – nuo rudens, kai grįžau į studiją, lipdau šį albumėlį. Nemanau, kad jis bus panašus į „Teach Me“, bet tokio tęstinumo ir neturėjau galvoje. Tai dainos ir muzika, kurią jaučiu poreikį užfiksuoti ir „neužmesti“. Kol kas atrodo, kad skambesiu dainos viena su kita bus gana darnios, o tai galbūt lems vientiso skambesio leidinį. Tačiau finišas dar ne čia pat, todėl neverta daugiau spekuliuoti, tik paminėsiu, jog albumo pavadinimas bus “Miniature” .

2019-aisiais M.A.M.A. apdovanojimuose buvai pripažintas Metų alternatyvos atlikėju. Kas, tavo nuomone, nusipelnė šio titulo 2021-aisiais?

Kadangi šnekamės metu, kai jau paskelbti šių metų nominantai (šiemet šioje nominacijoje, be Kabloonak, paminėti: „Arklio galia”, Migloko, „shishi“ ir „Sraigės efektas“ – D.K. past.) iš jų ir derėtų rinktis. Manau „shishi“ be sarmatos galėtų nuskinti šį laurą. Na, o jei galvoti apie alternatyvius skambesius už M.A.M.A. nuomonių ringo, tai esu maloniai „apgarsintas“ grupės „Kanalizacija“ to paties pavadinimo albumu ir jų grojimo energija. Labai gerai groja vyrukai (juokiasi).

Ačiū už pokalbį.

Metų pabaigoje, gruodžio 29 d., Kabloonak kviečia į šventinį pasirodymą klube „Tamsta“ Vilniuje. Atlikėjas kviečia susitikti prieš metams pasukant vieną skaičiuką į priekį, kad galėtume sakyti, jog 2021-aisiais dalinomės ir klausėmės muzikos bei žada patiekti į stalą 12 dainų ir pripildyti klausytojų taures laimės ašarų.