[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION ]
“Radio Vilnius” yra neapsakomai geras dalykas ieškantiems teisingos elektroninės muzikos. Vargu, ar pats Lietuvos šokių muzikos veteranas Manfredas gerai supranta, kokį gerą darbą padarė su kolegomis įkūręs šį nuostabų radiją. Svarbiausia, kad jame galima atrasti ne tik įdomios, unikalios muzikos, bet ir netikėtai įdomių asmenybių, kurios, radijo dėka, groja ne tik vakarėliuose. Viena tokių – Ira Miasnikova, kitaip žinoma kaip Noukis. Prieš keletą metų Ira atvyko iš Sankt Peterburgo į Lietuvą su kultūriniais šokių muzikos mainais. “Radio Vilnius” programoje kiekvieną mėnesį skamba jos autorinė laida „Shinkansen“, kurioje galima išgirsti unikalią, seno kirpimo šokių muziką.
Kai rudenį Ira išvyko žiemoti į šiltus kraštus, ji negalėjo net įsivaizduoti, kad pavasarį grįš į visai kitokios nuotaikos Vilnių – pokalbis įvyko prasidedant karui Ukrainoje.
Iros komentaras apie karą Ukrainoje: “Karas, kurį Rusija pradėjo prieš nepriklausomą Ukrainą yra katastrofa visam pasauliui ir nusikaltimas prieš žmogiškumą. Žūsta nekalti žmonės ir tai drasko mano širdį. Jaučiuosi taip, lyg daugiau nebeturėčiau tėvynės. Šalies, kurioje gimiau, nebėra. Dabar supratau, kad valstybė, kuri buvo kuriama paskutinius 30 metų, tebuvo normalios Europos šalies iliuzija. Iš tikrųjų jos valdžiai niekada nerūpėjo nei pati valstybė, nei likęs pasaulis. Todėl jiems nieko nereiškė sugriauti dvi šalis per kelias dienas ir atimti namus iš milijonų žmonių. Linkiu ukrainiečiams atgauti užkariautas žemes, atstatyti namus, o Putinas atsakys už visas baisenybes, kuris padarė.”
Šiandien “Shinkansen” po pertraukos atvyksta į Vilniaus radijo peroną. Maloniai prašome užsisegti diržus, spausti „Play“ ir susipažinti su Ira. Geros kelionės!
Ar pameni momentą, kai pirmą kartą susidomėjai elektronine muzika? Gal galėtum ką nors apie tai papasakoti? Kokia buvo to priežastis?
Taip, truputį pamenu. Tai buvo neatremiamas poreikis kūrybiškai savirealizacijai. Tuo metu, regis, turėjau viską, ko norėjau, tačiau vis kirbėjo kažkoks nepasitenkinimo dėl gyvenimo jausmas. Pradėjau galvoti, kodėl visa tai atsitinka, kol netikėtai atradau save muzikoje. Dievinu absoliučiai viską, nuo miksų ieškojimo, jų įrašinėjimo, iki grojimo ant scenos.
Kada ir kaip nusprendei tapti DJ? Ką labiausiai mėgsti daryti kalbant apie didžėjavimą ir kiek ilgai užtrunka atrinkti tinkamus kūrinius miksams?
Tai buvo ilga kelionė ir per tuos 7 metus pakeičiau įvairius stilius. Prasidėjo nuo populiarios to laikmečio muzikos: Red Axes, Simple Symmetry, Acid Arab, Manfredas ir kitų – viskas buvo vienaip ar kitaip susiję su etniniais motyvais. Tuo metu man visa tai atrodė labai šviežiai ir ultra madingai. Ir, galiausiai, visa tai pavirto į techno, electro ir seną, gerą acid, o etniniai skambesiai tapo mano didžiausiu priešu! Labai daug laiko užtrunku ieškodama kūrinių miksams. Galiu ilgai ir nuobodžiai dirbti ir toks darbas man labai patinka – tokia yra mano asmeninė meditacija. Taigi, viskas atrodo taip: milžiniški kiekiai informacijos prieš mane, iš kurios būtina atidžiai išrinkti kažką gero. Dar daugiau, dažnai parinktiems kūriniams darau korekcijas, nes originalai neatitinka mano lūkesčių. Skonio reikalas.
Prašau, papasakok ką nors apie DJ kultūrą Piteryje? Palygink ją su Lietuvos scena. Ir kas tau labiausiai patinka mūsų šalies DJ scenoje?
Geras klausimas. Tai yra dvi visiškai skirtingos scenos, nepaisant fakto, kad jose groja beveik tie patys kūrėjai iš užsienio. Sankt-Peterburgas, mano nuomone, visą šios kultūros vaizdą piešia vien juoda ir balta spalvomis. Arba tai techno, arba meinstryminis popsas. Aišku, nekalbėsiu apie komercinę viso to pusę (ji daugmžai visur vienoda). Dar daugiau, techno Piteryje yra monotoniškas ir tamsus, su madingai griežtu veidu (visi būtini elementai taip vadinamoms „techno kobroms“), o pop muzika visuomet iš senų laikų, ir visuomet apgailėtina – jie groja ją kaip bajerį, tačiau tuo pat metu dainuoja priedainius nuo pradžios iki pabaigos. Bent jau tokia situacija buvo prieš keletą metų, kai šią sceną palikau.
Lietuvos scena yra turtinga, joje nėra kažkokios vienos, aiškios krypties – tiesiog paklausykite “Radio Vilnius”. Čia yra absoliučiai visko! Ir man tai labai patinka, nes manau, kad ši kultūra, visų pirma, yra apie įvairovę.
Prisipažinsiu, tavo radijo laidą „Shinkansen“ mėgstu labiausiai iš viso “Radio Vilnius” repertuaro! Jos dėka atradau nemažai kūrinių, okupavusių mano grojaraštį. Kaip gimė mintis pradėti savo radijo laidą? Ir kaip jai atrenkti kūrinius?
Na, Manfredas parašė, kad perklausė keletą mano miksų. Jam pasirodė įdomi mano kryptis, ir gavau pasiūlymą daryti savo šokių laidą. Būtent šokių muzikos laidą, nes radijas tuo metu jau turėjo pakankamai eksperimentinei muzikai skirtų laidų. Mes sutarėm dėl detalių ir taip gimė radijo laida „Shinkansen“. Stengiuosi, kad kiekvienoje laidoje grotų tik sena electro, breakbeat, bleep house ir acid muzika. Esu iš tų didžėjų, kurie gali užsibūti ties viena kryptimi itin ilgai, kol ši tema tampa nebeįdomi. Ačiū Dievui, kad tiek daug geros muzikos atsirado tarp 1980-ųjų ir 2000-ųjų.
Tavo radijo laidos aprašyme sakoma, kad tai – „laida apie teisingą šokių muziką iš praeities”. Ir iš tiesų, kai pradedi ieškoti kūrinių, skambančių laidoje, pamatai, kad daugelis jų labai seni. Kas tave inspiruoja labiausiai iš senos elektroninės šokių muzikos?
Aš tiesiog myliu elektroninę šokių muziką! Ji mane pralinksmina. Man patinka senų kūrinių keistokos struktūros ir pats jų skambesys. Klausydamas tokios muzikos, jauti laisvę ir avantiūrišką charakterį. Labai dažnai joje atsiranda netikėti skambesio pokyčiai, įdomus bosas ir fantastiškas mikrogarsas. Mane tokia kombinacija labai įkvepia ir aš bandau prodiusuoti panašią muziką pati.
Tavo “Soundcloud” profilyje skelbiama, kad esi sena DJ, tačiau jauna prodiuserė. Kaip nusprendei užsiimti muzikos prodiusavimu? Papasakok kažką apie šį reikalą ir kas tau labiausiai jame patinka?
Mažas pataisymas: manęs nebedomina socialiniai tinklai (tikiuosi, kad tai greitai praeis), lygiai tas pats galioja ir “Soundcloud’ui”. Taigi, jei nori paklausyti mano laidos, ieškok jos tik “Radio Vilnius” puslapyje.
Taigi, prieš porą metų užsidegiau troškimu kurti muziką. Tai vėlgi puikiai tinka mano savybei su kažkuo ilgai ir nuobodžiai dirbti – rinktis ar kurti kiekvieną garsą atima labai daug laiko. Miša ir aš atradome, kad esame 100 kartų produktyvesni dirbdami kartu, nei atskirai, tad įrašėme EP „All System are ready“, kuriame skamba seno kirpimo electro ir Čikagos house. Tikiuosi, įrašas bus greitai išleistas naujoje Lietuvos leidykloje, kurią kuruoja mūsų draugai. Dabar atrodo, kad prodiusuoti muziką man patinka netgi labiau nei DJ’auti (turbūt dėl viską supančiojusio Covid), todėl galite tikėtis keleto gabalų artimoje ateityje.
Ar norėtum pavažinėti su Shinkansen traukiniu Japonijoje?
Taip, žinoma! Ir vieną dieną tai padarysiu.
Ką norėtume perduoti Lietuvos publikai. Kaip ji vertina tavo setus?
Neslėpsiu, dievinu šią publiką. Atsiliepimai po pasirodymų visada fantastiški ir visuomet jaučiu tarpusavio ryšį.
Galiausiai, kokie tavo planai ateičiai?
Ketinu padaryti seriją didelio mąsto šviesos vakarėlių, kuriuose norėčiau kombinuoti vizualinę ir garso kultūras. Yra visa banga labai talentingų vizualizacijų kūrėjų, norėčiau visiems parodyti, kokie jie šaunūs. Taip pat mane visuomet traukė ekscentriški dalykai: turiu idėją sukurti itin epišką audiovizualinį performansą ir paversti jį labai dideliu šou, kuris truktų visą naktį. Ir, žinoma, toliau kurti naują muziką.
Internete:
[ ENGLISH VERSION ]
Ira’s comment about the war in Ukraine:
War, that Russia has started against sovereign Ukraine is a catastrophe for the whole world and a crime against humanity. People die for nothing and it tears my heart apart. I feel like I have no homeland anymore. There is no country where I was born anymore. I realised now, that the country, that was build throughout the last 30 years was just an illusion of a normal European country. In fact its own government never cared about the country itself nor it did for the rest of the world. That’s why it took them so little to destroy two counties in a matter of days to deprive millions of people from their homes. I wish Ukrainians will recover their conquered lands and restore people homes and Putin will pay for all the evil he has done.
Do you remember the very first time when you got more interested in electronic music? Can you tell me something about it? What was the reason for that?
Yes, I vaguely remember. It was an irresistible desire for creative self-expression. At that time, I had absolutely everything I wanted, but, as it seems, the feeling of “dissatisfaction” from life remained. And then I began to think what was the matter and suddenly found myself in music. I enjoy absolutely everything from digging and recording mixes to playing on stage.
When and how did you decide to DJ? What do you dig the most from it and how long do you select your tracks overall?
I had a long journey and during these 7 years I switched different styles. It all started with more popular genres at the time, times of Red Axes, Simple Symmetry, Acid Arab, Manfredas, etc. rise. Everything was built one way or another on ethnic motifs. It seemed to me at the time that it was something really fresh and ultra-fashionable :) and then everything turned into techno, electro and good old acid and ethnic motifs overall became my enemy number one! It takes me a huge amount of time to search for tracks, because I’m really capable of long and boring work and even find myself enjoying it – this is my personal meditation. So everything coincided here: there are gigantic volumes of information in front of me from which it is necessary to choose something good very carefully. Moreover, I often make edits to selected tracks, because they don’t suit me in the way the are. A matter of taste )
Please, tell me something about the DJ culture scene in St. Petersburg? And compare it to the scene in Lithuania? What do you like the most in Lithuania’s DJ scene?
Оh, that’s a good question. These are 2 completely different scenes, despite the fact that the brought artists are almost the same. St. Petersburg’s culture, in my opinion, it’s all about black and white. Either it’s techno or it’s a mainstream pop. I will not take the commercial part of it into account here (it is more or less the same everywhere). Moreover, techno in St. Petersburg is monotonous and dark, with a fashionable austere face (all the necessary attributes of so called techno-cobras), and pop music is always from the old times and embarrassing – they play it just as a joke, but they sing all the words in chorus from a beginning to an and. At least that was the case a couple of years ago when I left.
The Lithuanian scene is rich, there is no clear framework here – just listen to the Radio Vilnius – there is absolutely everything! And I really like it, I think that culture is primarily about diversity.
I must admit that I like your show Shinkansen on Radio Vilnius the most! I found lots of amazing music in your playlists. How did you start to do this radio show? And how do you select music for it?
Well, Manfredas wrote to me, said that he listened to a couple of my mixes, he thought it was interesting and offered to do my own dance show. Precisely dance music, because there was already enough experimental music on the launch list for the radio)) As a result, we agreed on the details and then Shinkansen was born.
I try to limit every show to only old electro, breakbeat, bleep house and acid music. I am one of those DJs who get stuck on one thing for an extremely long time, until this topic exhausts itself. Thank God, a lot of good music was written in 1980-2000.
In the description of your radio show it is stated that “Monthly radio show Shinkansen by Noukis is all about proper dance music from the past”. And indeed, when you research the tracks that you play there, they all are very old. What inspires you the most from old electronic dance music?
I love electronic dance music! It cheers me up a lot) I really love the quirky structure and the nature of the old tracks – you feel freedom and gamble character in them. Quite often unpredictable drops, interesting bass and fantastic microsounding. I am very inspired by such combinations and try to produce such music myself.
In your Soundcloud profile it is stated that you are an old DJ tho young producer. How did you decide to produce music? Tell something about producing and what do you like the most from it?
A small digression: I’m no longer interested in social networks (I hope this will pass soon), the same applies to Soundcloud, so if you want to listen to my show, then only on the Radio Vilnius website.
So, yes, a couple of years ago I started to burn with the desire to write music, in general, it fits into my list of long and boring activities – choosing or creating each sound is a very time-taking process. Misha and I found that we were 100 times more productive together than apart, so we recorded the EP “All System are ready” with old school electro and Chicago house. I hope the record will be released soon on the new Lithuanian label of our friends. Now I think that I like producing music more than DJing (probably due to covid and lockdowns), so we are going to do some tracks.
Would you like to get into a Shinkansen bullet train in Japan?
Yes of course! And I definitely will one day.
Say some words for Lithuanian audience. How do they appreciate your sets?
I love the crowd here, can’t hide it. The feedback is always fantastic and you constantly feel connected to each other.
In the end, what are your plans for the future as a DJ and producer?
I’m going to do a series of large-scale light mapping parties where I want to combine visual culture with musical culture. There’s a wave of very talented visual artists coming up right now, I’d love to bring them in and show everybody how amazing they are. At the same time, I have always gravitated towards eccentricity: so the idea is to make really epic audiovisual performance and turn it iniot a real big show all night. And of course keep on working on new music.
Komentarai