Apie Osvaldą Egzotikką pirmą kartą išgirdau metų pradžioje, kai jis paleido savo kūrinį “Tu / You”. Rudenį šiuo metu Londone reziduojantis kūrėjas kartu su prodiuseriu Dariumi aka Shaknis iš Šiaulių įrašė EP “Pries Akis”, kurio vinilą išleido italai “Raw Culture”. Post-punk revivalistus pasiekė ir dueto vaizdo klipas “Megsta mane”. Vienas komentarų po juo sakė: “New Order meets early OMD“.
Kovą “Detriti Records” iš Berlyno išleido Osvaldo minialbumą “Kaukes” su prierašu “Coldwave from London”. Būtent “Detriti” tapo pirmaisiais Molchat Doma leidėjais už Baltarusijos ribų. Prieš kelis metus šios kompanijos įkūrėjas ir post-punk skatintojas Davide Lace lankėsi Vilniuje ir davė mums interviu. Per tą laiką jo išleistų įrašų katalogas padvigubėjo, Molchat Doma persikraustė pas “Sacred Bones Records” ir tapo žinomais visame pasaulyje.
2018-aisiais Osvaldas sudėliojo savo pirmąjį rinkinį “Meta Moto”. Šiuo yra išleisti jau 5 tokie albumai. Pasak vieno klausytojų: “Excellent selection of industrial, ebm, post-punk and experimental electronics from both established producers and up-and-coming artists that really showcases how strong and varied the scene is right now.”
Šiandien “Meta Moto” yra ne tik leiblas, bet ir radijo laida. Pastaruoju metu Osvaldas kas antrą pirmadienį “Start FM” apžvelgia naujausius atlikėjų pasirodymus, vakarėlius ir žinoma EBM, post-punk ir industrial muzikos naujienas, orientuodamasis į analoginį garsą, kylančius ir jau žinomus underground’o atlikėjus.
Jungiame tarptautinį teletiltą Vilnius-Londonas-Šiauliai ir bendraujame su Osvaldu Egzotikka bei Dariumi Shaknis.
Ką matote už lango ir kokios oro sąlygos?
O – “Londoniškos”. Kas pradeda interviu nuo klausimo apie orą? :)
D – Ore.lt turbūt. Matosi apsnigtas Pietinis, tamsi žiema.
Kaip jūsų gyvenimuose atsirado muzika? Osvaldas sako, jį inspiravo tokios grupės kaip Kino ar Foje, tuo tarpu Darių įtakojo vakarėlių atsiminimai ir nesenstanti elektroninė muzika. Papasakokit plačiau.
O – Muzika mano gyvenime atsirado nuo mažų dienų. Baigiau klasikinę gitarą S. Šimkaus konservatorijoje, toliau sekė įvairūs projektai tiek su gitara, tiek DJavimai vakarėliuose. Manau, kad didelę įtaką mano kūrybai turėjo tėčio turima plokštelių kolekcija, kurioje buvo tokios grupes kaip Kino, Foje, Bix ir Antis – visi tų laikų grandai.
D – Pradėjau eksperimentuoti su prodiusavimu dar gerokai prieš vakarėlius. Visą gyvenimą jutau potraukį elektroniniams garsams ir kitaip skambančiai muzikai. Tai dar paauglystėje privedė išmokti kurti pačiam. Kino, Foje grodavo ir mano namuose, kai buvau vaikas, vėliau, atsiradus prieigai prie interneto, rediscoverinau juos iš naujo, bet pagrindinis fokusas buvo į įvairią elektroninę muziką.
Apturėjau turbūt visų pagrindinių elektroninės muzikos žanrų manijas: dnb, progressive, trance, house, minimal, techno, acid, electro, IDM, EBM. Su amžiumi skonis darėsi vis tamsesnis ir labiau experimental. Bet pastebiu, kad apėjau pilną ratą ir likau prie storų, baisių, mono sintezatoriais grotų garsų, kurie ir įkvėpė prodiusuoti in the first place. Šiuo metu sukasi visokie “wave” sub-žanrai.
Osvaldas studijavo muziką, o tau, Dariau, ar teko susidurti su kokiomis nors muzikos studijomis?
D – Išskyrus default mokyklinį kursą, neteko. Tačiau per daug metų esu sugėręs nemažai įvairios muzikinės ir techninės informacijos internete.
O – Darius yra tiksliukas, jis muziką dažniais supranta, dėl to mes esame puikus duetas.
Darius prisistato kaip vintažinių sintezatorių gerbėjas. Atvykęs į Angliją, Osvaldas irgi pradėjo kolekcionuoti klavišus ir būgnų mašinas. Kaip vertinate lietuviškus “Ventos” instrumentus? Kokią techniką labiausiai mėgstate naudoti savo kūryboje?
D – Lyginant su kitais to meto sovietiniais sintezatoriais – “Ventos” buvo labai ‘well made’. Patys instrumentai (jonikos – kaip boomeriai sako) tai ne man, Osvaldui gal patiktų ;) Man reikalingi instrumentai su kuo daugiau parametrų.
O – Kalbant apie “Ventą”, yra tekę gan ilgai groti bosu per “aktyvią” kolonėlę persilitavus inputą. Esu turėjęs ir 25 kilogramus sveriančią “Ventą” – daug sveria, mažai naudos. Tiek aš, tiek Darius turime didelę trauką vintažiniams sintezatoriams, dėl to juos naudojame savo kūryboje. “Pries Akis” EP skamba tokie instrumentai kaip “Polivoks”, “Yamaha” DX7, “Korg” Poly 800 ir t.t. Aš turiu silpnybę “Fenderio” garsui – savo bedroom studijoje visuose savo įrašuose naudoju “Fender Duo Sonic” gitarą. Neseniai įsigijau “Squier Precision” bosą, labai gerai gulantį į įrašus.
Vienas jūsų gyvena Šiauliuose, kitas – Londone. Kas jums labiausiai patinka šiuose miestuose? Ar tarp jų yra kas nors bendro?
O – Kai pradėjome projektą, galvojau, kad atstumas yra problema, bet klydau. Dirbdami “online” padarome daugiau, nes kas vakarą po darbo sėdime savo studijose. Dėl Šiaulių aš negaliu nieko pasakyti, :) Esu buvęs tik “Space” bare, o Londonas man patinka viskuo, nuo record shopų iki koncertų.
Mano mėgstamiausias record shopas Londone yra “Flashback Records”, ten praleidžiu po keturias valandas knisdamasis ir ieškodamas kažko naujo. Be to, ten labai didelė naudotų vinilų selekcija, gali rasti visokiausių gems’ų po 3 – 7 svarus. O kas liečia naujausius release’sus – tai “Phonica”, “Kristina Records” ir “Hidden Sounds”.
Kalbant apie koncertus, paskutinis kuriame buvau, grupės Idles. Aš jau jaučiuosi per senas pogintis, bet buvo smagu. Molchat Doma ir Lebanon Hanover koncertai paliko neišdildomą įspūdį ir įkvėpė išleisti savo solo albumą.
D – Nėra nieko bendro tarp šių miestų. Šiauliai pakeri savo praktiškumu 😀
Ar praktiškuose Šiauliuose dar gyva “lietuviško Mančesterio” dvasia?
D – Nežinau apie Mančesterį, bet kai persikėliau į Šiaulius, čia buvo lietuviškasis Detroitas 🙂 Šiomis dienomis miestas tikrai nurimęs, kalbant muzikinius judėjimus.
Muzikos skambesys, tekstai, bendra energetika, įpakavimas, socialinė ar politinė žinutė, you name it, kas jums svarbiausia muzikoje ir kodėl?
D – Ritmas, sound design.
O – Draivas, jeigu gabalas nekabina kažko viduje – nieko nebus.
Jei jūsų muzika būtų egzotiškas: a) gėrimas? b) patiekalas? c) narkotikas, kas tai būtų?
O – Dėkui už klausimą. Jeigu mūsų muzika būtų gėrimas, tai būtų tikrai alkoholinis kokteilis nes kerta į galvą :) Patiekalui, išrinksčiau Kijivo kotletą, nes ir vištos, ir sviesto yra, o geriausias narkotikas yra muzika :)
D – Yes!
Šiuo metu skaitau Simon Reynolds knygą “Rip It Up and Start Again: Postpunk 1978–1984”, kurioje rašoma, kad post-punk misija buvo užbaigti tai, ko taip ir nepadarė pankrokas, t.y. dekonstruoti įprastą Vakarietišką rokenrolą ir pramogų verslo santykius. Bet viskas baigėsi tuo, kad šiandien post-punk yra itin homogeniškas žanras, o H&M ir Molchat Doma tiesiog “parduoda” viską iš naujo. Ką apie visa tai manote?
O – Aš asmeniškai džiaugiuosi kad post-punk grįžo “į madą”, žinoma, labai plona riba, kai Molchat Doma gabalai naudojami “TikToko” viral videos. Manau, tos idėjos nėra likę nei puse tiek, kiek buvo 80s. Dabar tiesiog visiem patinka liūdnos gitaros ir prastas garsas su kažkokios formos maištu.
D – Jei atvirai, nieko apie tai nemanau. Nesureikšminu tokių dalykų kaip stilių misijos. Kuriu muziką, kuri atspindi mano tuometinę nuotaiką, nesigilinant ką ir kodėl daro kiti.
Kaip tokiame vakuume išvengti rizikos kartotis ir bandymų išrasti ratą iš naujo?
D – Tai nėra vakuumas, tiesiog muzikoje neieškau prasmės ar mados. Jei man dabar užėjo techno etapas – grosiu techno nenorėdamas niekam nieko įrodinėti, tuo pačiu, nesigilinsiu, ką kiti techno head’ai įrodinėja. Judu savu keliu ir tiek.
Ką manote apie muzikinę sceną Lietuvoje – girdite kažką įdomaus?
O – Benas ba., kaip visada, daro gerai, Solo Ansamblis, Gamka, Egomašina tikrai yra tos lietuviškos geros muzikos.
D – punkto video debiutas paliko įspūdį, kolegos minėtieji ir “Partyzanų” sub leiblai.
Įdomu, jog gruodį ispanai “Soil” išleido Shaknis kasetę “Analog Path”, Egzotikka “Kaukes” EP išleido “Detriti Records”, o jūsų bendrą vinilą “Pries Akis” – italai “Raw Culture”. Kaip manote, kuo pavyko sudominti šiuos leiblus?
O – Tiek “Soil”, tiek “Raw Culture” yra mano seni geri draugai, gerai sutariame jau labai seniai, tai taip ir susitiko keliai. Dėl “Detriti Records” neslėpsiu – labai norėjau pas juos išsileisti savo albumą. Ne vien dėl to, kad jie išleido debiutini Molchat Doma albumą “Etazhi”, bet ir todėl, kad pats leiblas man labai patinka ir seku jį nuo seniai. Pats išsiunčiau savo demo ir jie po savaites atrašė – leidžiam. Neatsimenu, kada buvau toks laimingas.
D – Pasidalinau savo demo su Osvaldu, jis mane nukreipė į “Soil” dėl panašaus skambesio. Jiems patiko ir mane išleido.
Osvaldai, turi ir savo leiblą “Meto Moto”, kodėl neleidi Egzotikka įrašų jame?
O – Pačiam save leisti, tas pats kas savo postus laikinti. Manau, žymiai didesnis įvertinimas, kai kažkas kitas išleidžia Tavo muziką. O kalbant apie “Meta Moto”, man patinka atrasti naujus talentus ir dalintis jais su visu pasauliu.
Bent jau kol kas projektas atrodo daugiau studijinis (ar tiksliau, namudinis?). Realu pamatyti gyvą Egzotikka pasirodymą Lietuvoje?
O – Groti gyvai reikia gyvos grupės ar bent gyventi toje pačioje šalyje. Ateityje, kai turėsime daugiau programos, gal ir įvyks gyvi pasirodymai, bet nieko neprižadame.
D – Na, Shaknis yra tik studijinis reikalas, norėčiau jį tokį ir palikti.
Internete:
Instagram: https://www.instagram.com/egzotikka/
Instagram: https://www.instagram.com/shaknis.root/
SoundCloud: https://soundcloud.com/egzotikka
SoundCloud: https://soundcloud.com/shaknis
Komentarai