2019-aisiais, kai dar nebuvo nei pandemijos, nei karo Europoje, pokalbį su post-punk/shoegaze trio Pindrops baigėme taip: “Sėkmė lydi tuos, kurie apie ją kalba mažiau. Dirbsime.” Tuo metu grupės debiutinį vinilą “Reflections” išleido leiblas Vokietijoje, lietuviai “Ghia” išleido “Reflections Remixes” kasetę, apšildė Aus Tears ir The Soft Moon – atrodė, dar dar ir grupė prasimuš. Tačiau, pasirodo, tuo metu muzikantai jau galvojo apie posūkį savo karjeroje. Beveik trejus metus tylėję ir dirbę, šį pavasarį jie paskelbė savo kūrinį “White Distance [C2H6O]” jau kaip industrinės muzikos atlikėjai Veirr, o vasarą vokiečiai planuoja išleisti grupės minialbumą “Fractured”.
Veirr naująjį skambesį pradėjo kurti dar prieš pat pandemiją, ilgai ieškojo formulės, kaip sujungti techno/industrial elementus su rokui ar metalui būdingesniu skambesiu. “Bandydami rasti balansą tarp elektroninės ir akustinės muzikos aptikome šį skambesį, vėliau tapusį pamatu mūsų tolimesnėms muzikinėms paieškoms. Visada į kūrybą žvelgiame kaip į laisvą ir drąsią saviraiškos formą. Nine Inch Nails, Massive Attack ir Mick Gordon kūryba buvo kelrodžiai, leidę atrasti šį Veirr skambesį”, – sako elektroninę muzikos dalį kuriantis grupės būgnininkas Justas Žibutis. Kartu su juo Veirr groja Žygintas Abromaitis (vokalas, gitara) ir Irmantas Šuškevičius (bosinė gitara).
„Fractured“ turėtų pasirodyti vasarą. Limituoto tiražo vinilus išleis Berlyne įsikūrusi ir techno prodiuserio Parallx kuruojama leidybinė kompanija „ĪSARN [:Ī:]“. Inspiruoti Andriaus Mamontovo promo kasetės “Singlas”, išleistos 1995 m., Veirr pasigamino ir savo promo singlo kasečių. Beje, šiuo metu pirmasis Lietuvoje oficialiai pasirodęs singlas, kurio buvo išleista 200 kopijų, internete pardavinėjamas po 40 eurų. Veirr savojo išleido tik 33 vnt., tad galbūt 2050-aisiais kolekcionieriai šią kasetę vertins dar labiau.
Kur dabar esate ir koks oras už lango?
Vilnius. Naktis. Giedra. 3 laipsniai.
Visų pirma, kaip ir kodėl Pindrops virto Veirr?
Pindrops, kaip grupės, etapas buvo baigtas 2019 m. ir nebuvo prasmės tęsti ta pačia kryptimi. Norėjosi atsikratyti inercijos į kurią patekome to visai nežinodami, o gal ir nesuprasdami. Dukart pasikeitusi Pindrops sudėtis, su ja ir skambesys, suformavo labai įvairialypį požiūrį į mus. Tą lėmė staigūs posūkiai nuo labai lengvo skambesio į shoegaze ar post-punk įtakas. Kartais apimdavo jausmas, kad esame tiesiog nenuoširdūs, savo pačių karikatūra. Buvo daug planų kaip išsigryninti, suplanuotų koncertų užsienyje, tačiau viską užbaigė prasidėjusi pandemija. Ir gerai.
Per savo karjerą Pindrops taip ir nespėjo sugroti nė vieno solinio koncerto, nes nelabai buvo su kuo groti. Kokios sudėties galėtų būti renginys, kurio kulminacijoje pasirodytų Veirr? Kitaip sakant, ką įdomaus pastebite šiandieninėje lietuviškoje scenoje?
Pastaruoju metu teko girdėti tokią mintį, kad Pindrops įvyko ne tuo metu. Gal ir teisybė, bet grupių, su kuriomis būtume galėję groti pasipylė tik po pandemijos. Kitą vertus, mes ne itin linkę sureikšminti solinio koncerto kaip formos. Juk tikslas, kad klausytojai tiesiog mėgautųsi muzika. Koks skirtumas, ar mes vieni grotume, ar šalia būtų kitų kolegų. Ir dabar save įsivaizduojame renginyje, kur galėtų pasirodyti elektroninės muzikos kūrėjai, DJ, nes ir patys pasirinkome tokią kryptį. Šiandien neįtikėtina matyti, kiek daug atsirado kokybę demonstruojančių jaunų atlikėjų, grupių, kaip pakilo įrašų kokybė, dėmesys vaizdui. Tai labai svarbios dedamosios bendrai Lietuvos muzikos scenos ekosistemai.
Veirr islandiškai reiškia “virusas” – ar čia pandemijos įtaka? Kaip išgyvenote šį “įdomų” laikotarpį?
Pavadinimo idėja gimė iš vieno mūsų kūrinio t.y. “Phantom Limb”. Šį reiškinį tyrinėjo amerikiečių mokslininkas Silas Weir Mitchell. Suvesti galus darosi labai nesunku, bet yra vienas “bet” – norėjome absoliučiai netaisyklingo, jokio konteksto neturinčio žodžio. Kitaip tariant, lingvistinės anomalijos, klaidos, kuri iki šiol neturėtų jokio konteksto. Viruso reikšmė tebuvo sutapimas, bet kažkaip atrodė, kad pernelyg geras, jog nepriimtume kaip ženklo.
Vienas iš įdomiausių etapų buvo karantino pradžia, kai nebeturėjome galimybės repetuoti kartu studijoje. Repeticijas perkėlėme į “Zoom” platformą ir vakarais persiuntę vienas kitam namuose įrašytas partijas, dėliojome savo mintis “Ableton’e”. Iš dalies tai daug prisidėjo prie to, kad elektronika muzikoje ėmė užimti vis didesnę ir svarbesnę dalį. Laikui bėgant supratome, kad tai mums labai tinka ir patinka.
Internete jūsų kūrinį “White Distance [C2H6O]” apibūdina tag’ai: electronic, alternative, industrial, punk, techno, Vilnius. Kaip jums skamba Vilnius? Ko palinkėtumėt šiam miestui 700-ojo gimtadienio proga?
Kažkaip po pandemijos neapleido jausmas, kad nemenka dalis Lietuvos muzikinės scenos taip ir liko gyventi 2019-2020 m. tendencijose, nors jau buvo kokie 2022-ieji. Ypač post-punk scena, nors pasaulyje dar ir tais pačiais 2019 m. jau buvo daugiau nei akivaizdu, kad revival’ą ištiko koma. Po covid’o buvo keletas išskirtinių suskambėjimų, bet tik dabar pradėjo jaustis, kad viskas išsijudina.
Šiandien Vilniaus skambesys yra labai intensyviai progresuojantis. Išties, net tik Vilniuje, bet ir visoje Lietuvoje yra tiek daug kuriančių grupių ir atlikėjų.Tai tikrai džiugina ir demonstruoja, kad žmonės nori girdėti kokybišką lietuvių kūrybą.
O Vilniui linkime daug ko, bet svarbiausia – laisvės. Laisvės muzikoje. Laisvės nuo homo sovieticus. Laisvės nuo tų, kurie ateina ir bando primesti savo ideologiją.
Naujosios techno kartos atstovo Parallx įkurtas “ĪSARN [:Ī:]” metų pradžioje išleido rinkinį “Isarnian Bloodlines D_A [The Awakening]”, kur pateko ir Veirr kūrinys. Kaip jaučiatės šioje gana intensyvaus industrinio EBM techno kompanijoje? “White Distance” bmp’as šiame kontekste, ko gero, “romantiškai” lėčiausias…
Normaliai. Prasitestavom, bet visos įdomybės dar bus. Rinkinys intensyvus, tačiau įvairiaspalvis ir laisvas, o tai pabrėžia ir mūsų kūrinys. Be to, smagu matyti Veirr tarp Berlyno ir ne tik atlikėjų.
Pindrops įrašą “Reflections” išleido vokiečiai “Young & Cold Records”, vasarą turėtų pasirodyti pirmasis Veirr EP, kurį išleis leiblas “ĪSARN [:Ī:]” taip pat iš Vokietijos. Kas sieja jus su šia šalimi?
Vokietija yra lyg alternatyvios muzikos inkubatorius Europoje, turinti gilias tokios muzikos šaknis, leidžianti sau išgirsti ir priimti eksperimentus. Kaip ir filme “Lust & Sound in West-Berlin” jau nuo seno Berlynas garsėja laisve ir kūryba muzikos atlikėjams. Tad prisiliesti prie istorijos ir tapti tos šeimos dalimis yra didžiulė garbė. Aišku, “Club mate” ir dar būtų gerai, kad vokiečiai nepavestų su brigada Lietuvoje.
“Reflections” prodiusavo italas Maurizio Baggio, dirbęs su The Soft Moon, Boy Harsher, Holygram ir kt. Kas formavo naujojo įrašo skambesį?
Šį kartą vadeles atidavėmė Andriui Kaukliui (dueto Happyendless narys ir studijos “Garso architektūra” prodiuseris, atsakingas už daugybės įvairių atlikėjų skambesį – Ore.lt), su kuriuo gryniname idėjas, šlifuojame skambesį ir toliau ieškome būdų sunerti elektroninę muziką ir gyvus instrumentus. “White distance”, jau baigtas pirmasis EP “Fractured”, kurio pirmajam singlui “Vanguard” pristatėme ir klipą. Šiuo metu baigiame antrąjį EP, kurį ketiname pristatyti 2024 m., todėl tikrai labai džiaugiamės šia nauja draugyste ir judame į priekį. O ryšių su Maurizio tikrai nenutraukėme, nes galutinius dainų masterius daro būtent jis.
Kai prieš 4 metus paklausiau, kur Pindrops norėtų būti už 5 metų, atsakėte, jog sėkmė lydi tuos, kurie apie ją kalba mažiau. Visą tą laiką tylėjote. Kas jums šiandien būtų sėkmė su Veirr?
Jeigu gautume galimybę, bet kam prieš 4 ar 5 metus pasakyti kokie dalykai dėsis dabar, sulauktume tik kreivo žvilgsnio ir niekas nepatikėtų nė vienu žodžiu.
Tyla šiuo atveju mums išėjo į naudą – turėjome laiko atrasti naują skambesį, ramiai, be jokio spaudimo iš šalies, dirbti, turėti prabangą sugrįžti prie kūrinių idėjų po daugybės mėnesių. Tyloje neeikvoji energijos plepėdamas, jos daugiau lieka suvokimui, kūrybai. Juk visada būna tyla prieš audrą. Šiandien norėtume ir kaip didžiausią sėkmę laikytume rastą klausytoją.
Ar įmanoma taika?
Žygintas: Tik kai amžiams kris maskva ir kinai išsivaduos iš komunizmo. Tai, žodžiu, negreit.
Justas: Kad ir kaip bebūtų gaila – ne.
Irmantas: Taika visada įmanoma muzikoje.
Internete:
Komentarai