Susipažinkite su Phase Line – lietuviško techno naujoku, Vilniaus klubo “Elastica” rezidentu iš Birštono. “Gars Records” ką tik išleido jo minialbumą “Coming To Senses”. Įkvėptas pulsuojančių klubų „Lizdas“, „Kablys“ ir „Opium“ ritmų, 2019-aisiais jis, su skolinta aparatūra ir degdamas iš smalsumo, pradėjo didžėjaus karjerą. Prisijungimas ir aktyvus įsitraukimas į bendruomenės „Orkaitė“ veiklą, paskatino jį kurti, o debiutinis kūrinys atsidūrė pirmajame „Orkaitės“ rinkinyje.
Manto meilė muzikai prasidėjo ankstyvoje vaikystėje, kai tėtis klausydavosi savo klasikinio roko kolekcijos albumų. Paauglystėje tai išsivystė į aistrą, kada sesuo parodė elektroninės muzikos atlikėjus iš Lietuvos: Manfredas, Driule, Ten Walls ir kitus. Jaunuolis negalėjo sulaukti, kol pakankamai “pasens”, kad galėtų eiti į renginius ir pats klausytis tų atlikėjų. Po poros metų vaikino skonis pasikeitė, patraukė sunkesni ir tamsesni ritmai, jis pradėjo vaikščioti į renginius “Kablys+klube”. Ten ir įsimylėjo greitesnio tempo techno. Iš pradžių pasivadinės Gaja, jis pradėjo miksuoti, prieš kelis metus nusipirko savo pirmąjį kontrolerį DDJ-1000, patefonus, mikšerį ir keletą vinilų. Sužinojęs, kad kažkur Italijoje kažkas jau groja pasivadinęs Gaja, Mantas pasirinko naują Phase Line vardą.
Šiandien Phase Line yra mėgstamas techno klubo “Elastica” Vilniuje rezidentas, pasirodęs renginiuose, kuriuose dalyvavo tokie vardai kaip 999999999, Dax J, SNTS, Kobosil, CLTX, Sina XX. Nors ir tvirtai įsitaisęs techno bėgiuose, Phase Line stebina publiką ir atsisako būti saistomas vieno žanro.
Monotoniška rutina užkulisiuose, noras keistis, išsiveržti iš mąstymo kilpos, pasėti šviežias sėklas ir užauginti naują derlių. Tai galėtų būti puikūs epizodų pavadinimai visiškai naujam serialui „Coming To Senses“. Taip vadinasi Phase Line debiutinis EP, kurį užbaigia artimiausių ir įtakingiausių bendražygių Alex Krell, Deranged ir Y2kati aka Jaroška remiksai. Žemiau – naujausias Manto miksas “Partyzanų” serijai “Rebelcase”.
“Matematikoje fazinė linija yra diagrama, rodanti kokybinę autonominės įprastos diferencialinės lygties elgseną viename kintamajame”. Tiesą sakant, beveik nieko nesupratau. Toks terminas vartojamas ir kartografijoje. Kas mokykloje tau sekėsi geriau: matematika ar geografija?
Mokykloje labiau sekėsi geografija. O slapyvardis irgi buvo sugalvotas labiau iš kartografinės/karinės pusės.
Papasakok apie “Orkaitę”, koks tavo vaidmuo šioje bendruomenėje, kaip ten atsidūrė tavo pirmoji kūryba ir kur pastaruoju metu dingo šis judėjimas?
“Orkaitė” gimė šiek tiek daugiau nei prieš trejus metus, kai du bendraminčiai Justas Bubnelis (BBN) ir Lukas Šimoliūnas užsispyrė sukurti projektą leidžiantį jauniems atlikėjams parodyti save ir savo sugebėjimus platformoje „SoundCloud“. Covid laikotarpiu, kol projektas leido tik podcast‘us, komandą papildė keli nariai, tarp jų – ir aš. Laisvėjant Covid apribojimams pradėjome galvoti apie renginių organizavimą, o po pirmo sėkmingo renginio, įrodęs savo norą užsiimti projektu ir jį plėsti, tapau “Orkaitės” vidinės (staff) komandos dalimi. Vėliau bandėme atidaryti ir leiblą, sėkmingai išleidome porą various artist leidinių ir keletą trumpametražių albumų, tarp pastarųjų buvo ir mano pirmasis EP. Laikui bėgant “Orkaitės” komanda tapo kaip šeima, tačiau kaip greit iššovėme, taip greit viskas ir pasibaigė. Iki dabar prisimenu draugo Alex Krell pasakytus žodžius: „Kur yra pinigai, ten draugų nėra.“ Manau, tai ir atsako į antrąją klausimo dalį „kur pastaruoju metu dingo šis projektas?“
Dabar tave beveik kiekvieną savaitgalį galima sutikti “Elastikoje”. Koks tavo santykis su šia vieta, koks jos vaidmuo tavo kaip kūrėjo ir DJ kelyje?
Esu klubo „Elastica“ rezidentas ir per pastaruosius du metus ši vieta man tapo kaip namai. Kadangi man pačiam patinka organizacinė veikla, natūralu, jog dažnai prisijungiu padėti kaip tik galiu, ar tai būtų kažkokio užsienio atlikėjo hostinimas, ar dekoracijų, garso, šviesų montažas, demontažas. Džiaugiuosi turėdamas didelį pasitikėjimą iš vadovų ir darbuotojų, nes ši vieta leidžia man visapusiškai tobulėti.
Kaip manai, kas galėtų sustabdyti ryškių žmonių nutekėjimą iš regionų į didžiuosius miestus? Ko, pvz., trūksta tavo gimtajam Birštonui?
Kadangi Birštonas yra kurortas, kurorto įstatymai neleidžia organizuoti vakarėlių naktį miesto teritorijoje, о būtent to labiausiai pasigedau ten gyvendamas. Trūko ir muzikinių terpių, kur galėčiau domėtis ar mokytis. Birštone turime muzikos mokyklą, bet kol augau ten nebuvo galimybės mokytis elektroninės muzikos kūrybos. Kiek žinau, vyresnė karta buvo labiau susidomėjus alternatyvia muzika ir menu, organizuodavo įvairius house muzikos vakarėlius, kviesdavo performint įvairius roko ar pop-punk bendus, tačiau mano bendraamžių tai netraukė. Praktiškai neturėjau bendraminčių, be Elvino (VTXODVI), su kuriuo ir pradėjome mokytis groti, vėliau kartu ir prisijungėme prie “Orkaitės”.
Kokie atlikėjai tave labiausiai inspiravo anksčiau ir kokie inspiruoja dabar?
Anksčiau, kaip ir daugelis šiuolaikinių atlikėjų, žavėjausi sunkiu ir greitu skambesiu, žavėjo tokie atlikėjai kaip KRTM ar Tymon, tačiau laikui bėgant ausį vis labiau atkreipė lėtesnis ir subtilesnis techno skambesys, sėmiaus inspiracijų iš tokių kaip Alarico ar Chlär, o dabar turbūt konkretaus atlikėjo išvis neįvardinčiau.
Kas tave labiausiai žavi/nervina šiandieninėj Lietuvos techno scenoje?
Žavi kokybiški renginiai ir atvežami atlikėjai, o nervina socialinių tinklų nusėtas hardstyle trendas bei apskritai socialinių tinklų svarba šiuolaikinėje scenoje, atrodo, jog žmonėms labiau rūpi sunkus dropas gražiame video „Tik tok’e“ ar „Instagram’e“, nei pati muzika.
Kaip atsidūrei “Gars Records” leidykloje? Papasakok apie savo debiutinį EP.
Pernai mano kolega CMRK išleido „Gars Records“ savo debiutinį vinilą ir pasiūlė padaryti vieno iš kūrinių remiksą. Remiksavau track‘ą „Code Reading“, kuris atkreipė Manto T ir Jaroškos dėmesį. Susitikę kitame „Gars Records“ vakarėlyje, apšnekėjome galimybę išleisti kitą mano EP pas juos, visas šis procesas truko beveik metus.
Ko palinkėtum ir ką patartum jauniems techno muzikos prodiuseriams ir didžėjams?
Palinkėčiau nuoseklumo ir tikėjimo tuo, ką daro, bei patarčiau neskubėti ir daug praktikuotis. Pastebiu daug nekantrumo iš pradedančiųjų atlikėjų, abejojančių ir kvestionuojančių tam tikrus promouterių sprendimus, nepagalvodami, kad promouteriai turi ne vienus metus patirties. Tad visada paklausiu nekantriųjų: „Galbūt nepatekai tarp vakarėlio atlikėjų ne dėl promouterių kaltės, o dėl paties patirties trūkumo?“
Kas tau šiandien atrodo svarbiausia?
Kuo toliau, tuo daugiau malonumo ir saviraiškos teikia kūryba. Pastaruoju metu grodamas vakarėliuose negaunu tiek malonumo ir saviraiškos, kiek jos suteikia kūryba.
Internete:
PHASE LINE
GARS RECORDS:
Komentarai