Gegužės 26 d. Lietuvos nacionalinį dramos teatrą užlies energingi būgnų pasažai ir sodrūs sintezatorių tonai. Festivalio „Vilnius Mama Jazz“ baigiamajame koncerte – kylantis jaunosios kartos eksperimentinės muzikos duetas „Keista Bjauri Žuvis“.
„Išskirtinis festivalio bruožas – atvirumas visiems džiazo muzikos stiliams ir kryptims. Mūsų programą apsprendžia trys esminiai veiksniai – muzikos kokybė, originalumas ir aktualumas. „Keistos Bjaurios Žuvies“ potencialą pernai įvertino ne tik Lietuvos klausytojai, bet ir ekspertai iš užsienio. Įdomu, kuo duetas pamalonins publiką šiais metais?” – klausia festivalio organizatorė Judita Bartoševičienė.
Minimaliomis priemonėmis – maksimali galia
Atrodytų, kad geram džiazui dažniausiai reikia didelės grupės muzikantų, begalės instrumentų ir itin sudėtingų melodinių kompozicijų, kurios ne tik atskleistų garsinius sprendimus, tačiau ir pabrėžtų atliekančiųjų virtuoziškumą. Tačiau kartais šėlsmas ir energija nugali.
Aistės Kalvelytės ir Juliaus Čepukėno komanda ne tik kuria Lietuvos scenai išskirtinę džiazo, eksperimentų ir elektroninių garsų persmelktą muziką, tačiau ir įrodo, kad du visiškai skirtingi žmonės, keramikė ir programuotojas, gali rasti bendrą kelią.
Neperkraudami savo kūrinių instrumentų gausa „Keista Bjauri Žuvis“ kuria unikalų skambesį, kuris keičiasi kiekvienąsyk duetui lipant į sceną. Jų eksperimentinei, griežtoje struktūroje improvizacinių elementų kupinai muzikai būdinga džiazinė mąstysena, A. Kalvelytės žodžiais: „Tiesiog toks džiazinis savęs neįstatymas į rėmus.“
Jų performatyvūs, gyvai atliekami pasirodymai – tai bendravimu ir momentu paremta muzikinė kelionė. „Mes grojame ir nežinome, kaip tai skamba. Tai yra daugelio skirtingų dalykų sumetimas į vieną katilą. Čia jaučiasi skirtingos įtakos, kurias padarė mūsų klausoma muzika. Viskas sumesta į vieną katilą ir gerai pakratyta“, – apie grupės kūrybą sako J. Čepukėnas.
Neria kur keista, gilu ir nenuspėjama
2017 m. susikūręs, tačiau ilgai savo skambesį gludinęs duetas, 2022 m. laimėjo jaunų grupių konkursą „Novus“, o pernai išleido debiutinį albumą „Legs are for Swimming“.
„Skirtingi ritmai, plaukiojantys nuo griežtai struktūruotų iki bemaž improvizuotų intuityvių perkusinių žaidimų, sintezatorių generuojamos įvairiausių tonų, tembrų ar ilgių bangos maišosi tarpusavyje, maišosi ir kuria išankstinėms nuostatoms nepavaldžią ir greitai įtraukiančią muziką“, – apie minėtąjį albumą kalbėjo Lietuvos muzikos informacijos centro apžvalgininkas Vitalijus Gailius.
Duetas atrado savo vietą tiek šalies scenose, tiek muzikos melomanų ausyse. Ir nesvarbu, ar tai džiazo puristai, ar tiesiog pašokti geidžiantis jaunimas – „Keista Bjauri Žuvis“ yra tinkamas laimikis kiekvienam, kuris nori neužmirštamos patirties.
Gegužės 26 d. 19:00 val. „Vilnius Mama Jazz“ baigiamajame koncerte LNDT Naujojoje salėje taip pat pasirodys kultinio džiazo žurnalo „DownBeat“ geriausiu alto saksofonininku išrinktas Immanuelis Wilkinsas ir jo jaunatviškai veržlus, tačiau ypatingai brandus kvartetas.
Komentarai