Lietuvoje jau įsitvirtinęs eksperimentinės muzikos kūrėjas ir atlikėjas Dovydas Būdvytis-RPTLE, atpažįstamas iš hiphopo ir ritmenbliuzo garsų, šiandien išleidžia debiutinį pilno metro albumą „Pionierius“. Jame – net 16 kūrinių, tyrinėjančių RPTLE santykį su sunkiais vidiniais išgyvenimais, įvairiais muzikos žanrais ir ne visada teisingu pasauliu, kuriame pavyko atrasti save.
Nuo pirmojo oficialaus RPTLE įrašo praėjo šešeri metai, kai jis kartu su KORDU ir MEANDI įrašė kūrinį „Finesse The Most“. Dabar, po daugybės asmeninių patirčių, atėjo metas debiutiniam RPTLE albumui. Jau prieš kurį laiką atlikėjas pristatė klausytojams du naujus kūrinius – „Bijūnai“ ir „Pakelsi ragelį?“, kurie į RPTLE kūrybą įnešė kiek netikėto ir dar negirdėto roko ir postpanko skambesio. Kaip sako pats Dovydas, kurdamas šį albumą klausėsi įvairios muzikos ir leido sau pagyventi su įkvėpimu, nepuolė leisti dainų iškart:
„Mano įkvėpimas – įvairios muzikos ir pojūčių kuriamas jausmas, kuriam leidžiu pagyventi galvoje ir tik vėliau kuriu. Esu savo paties minčių karalystės tyrinėtojas. Visa mano kūryba, kaip sako legendinis tapytojas Bobas Rossas, yra maži laimingi atsitikimai. Mano muzikoje girdisi daugybės atlikėjų įtaka. Bet visuose „Pionieriaus“ kūriniuose labai aiškiai atpažįstamas mano braižas. Aš paėmiau chaosą, kuris sukosi aplink mane ir sudėjau tai į natas bei žodžius“.
Debiutinis jo albumas ne be reikalo pavadintas „Pionieriumi“. Tai paties RPTLE priminimas sau, kad eina dar nepramintais keliais ir gali lesti sau kurti viską, kas suskamba galvoje. Pasak jo, nedaug atlikėjų Lietuvoje gali ar turi drąsos tą daryti:
„Manau, esu vienas iš nedaugelio, kuris eis nepramintu keliu ir nebijos to, kas laukia.
Rašydamas albumą aš užaugau, supratau, ko noriu iš savęs ir savo kūrybos, supratau, kad mano kelias nesibaigia ties muzika. Pradėjau domėtis vaizdo įrašų kūryba ir kitomis meno sritimis“.
Vieno kūrinio ar temos, apibūdinančio naują RPTLE kūrybą, klausydami albumo taip lengvai nerasime. Net 16 skirtingų kūrinių – tai Dovydo muzikinė betvarkė, gimusi iš realių patirčių bei jausmų, todėl kiekvienas klausytojas gali atrasti kažką artimo sau.
„Kai man nepatogu, kuriu geriausiai. Rašydamas šį albumą praėjau pro asmeninį pragarą, kur turėjau išmokti būti šimtu procentu Dovydas ir laužyti save, kad galėčiau atgimti lyg naujas žmogus. Svarbiausia – išmokau pasakyti „ne“ ir neleisti kitiems lipti man ant galvos“, – prisipažįsta RPTLE.
Kartu su albumu dienos šviesą šiandien išvydo ir vaizdo klipas dainai „Bėgu nuo problemų“. Jame – pats Dovydas ir jį besivejantis juodas siluetas, asmeninių sunkumų metafora. Tai kūrinys apie blogiausią dieną Dovydo gyvenime, kai visi artimieji susėdę ratu ėmėsi taisyti jo gyvenimo trajektoriją. Tuo metu atlikėjas nežinojo, kad turi nediagnozuotą dėmesio trūkumo ir hiperaktyvumo sindromą (ADHD) bei autizmą ir nemokėjo tvarkytis su diagnozės keliamais iššūkiais: „Tądien buvau įspraustas į kampą. Nors ne savo noru buvau priverstas keistis, esu labai dėkingas, kad tada ir dabar turiu tokį žmonių ratą, kurie skyrė savo laiką ir pakreipė mane į kur kas geresnį gyvenimo kelią“.
Vienas atviriausių kūrinių – „Baigėsi žaidimai“, parašytas kartu su grupe „8 Kambarys“, kuriame RPTLE kelia klausimus savo buvimo prasmei. Jo gyvenimas, kaip pats teigia, sudėtingas kaip ir visų, ir niekas į jį neateina lengvai. Dėl visko Dovydui teko kovoti, išlieti nemažai prakaito ir praleisti begales bemiegių naktų: „Manau, mane labiausiai veža tai, kad viską, ką turiu, užsidirbau pats; niekas man nieko lengvai nedavė. Išskyrus pagalbą tais retais atvejais, kai drįsau jos paprašyti.“
Paskutinis albumo kūrinys „Kur jis?“ taip pat tyrinėja Dovydo dvasiškumą ir santykį su dievu sunkiais gyvenimo etapais: mamai susirgus sunkia liga, tėčio nebuvimu. Dovydas niekada nerado savyje ryšio su aukštesne galia, todėl nusprendė paklausti sunkių klausimų geriausiu būdu, kurį moka – per muziką.
„Tikiuosi, kad kada nors galėsiu rasti atsakymą į bent vieną iš šių klausimų. Jų klausdamas pradėjau rašyti „Pionierių“, todėl simboliškai su jais albumą ir užbaigiu“, – sako RPTLE.
Komentarai