„Improdimensijos“ rudens sezoną Vilniuje ir Birštone užbaigs skandinaviško džiazo vėliavnešiai K. Osgoodas ir S. Kjaergaardas

Aukščiausios klasės žanrams nepavaldžios muzikos lopšiu tapusi „Improdimensija“ rudens sezoną uždarys su ryškiausiomis šių dienų Skandinavijos laisvojo džiazo ir improvizacinės muzikos žvaigždėmis – būgnininku Krestenu Osgoodu ir pianistu Sorenu Kjaergaarde. Duetas gruodžio 11 d. pasirodys sostinės melomanų pamėgtoje „MAMA Studios“ erdvėje (A. Mickevičiaus g. 29), o gruodžio 12 d. Lietuvos džiazo forposte Birštono kurhauze (B. Sruogos g. 2), kur padės finalinį „Improdimensijos“ rudens sezono akordą.

Finalinius akordus Vilniuje ir Birštone paįvairins ir Lietuvos muzikantai. Sostinėje pasiutusiai nenuspėjamą duetą solo pasirodymu papildys viena ryškiausių fleitininkių Mėta Gabrielė Pelegrimaitė-Kaupinė, o Birštone duetas transformuosis į trio − prie Kresteno ir Soreno prisijungs improvizacinės muzikos flagmanas, saksofonininkas Liudas Mockūnas.

„Improdimensijos“ rudens sezono uždarymas šįmet ypatingas. Publikai pristatysime neabejotinai vienus ryškiausių dabartinės Skandinavijos scenos atstovus – K. Osgoodą ir S. Kjaergaardą. Tai muzikantai, kurių kūrybinis spektras apima ne tik džiazą ar improvizacinę muziką, bet ir roką ar hip-hopą. Taip pat pirmą kartą „Improdimensijos“ istorijoje sezoną užbaigsime ne tik Vilniuje, bet ir Birštone, − pasakoja „Improdimensijos“ vadovas L. Mockūnas ir priduria: − idėją atsigręžti į vieną esminių Lietuvos džiazui centrų – Birštoną – padiktavo mūsų komandos nario Eladijaus Kirijanovo, persikraustymas gyventi į šį puikų miestą. Nuo šiol Eladijus galės būti vadinamas „Improdimensijos“ ambasadoriumi Birštone“.

Krestenas ir Sorenas – pusbroliai, kurie pirmą sykį į sceną žengė dar 1992 m. Oklahomoje, JAV. Tąsyk, kaip byloja liudininkų pasakojimai, du paaugliai iš Danijos pademonstravo ko jie yra verti! Vėliau K. Osgoodas ir S. Kjaergaardas nuolat susitikdavo skirtinguose kolektyvuose, pvz. Michaelo Blakeso kvartete „Blake Tartare“, trio formatuose su bosistais Thomu Morganu, Hugo Rasmussenu ir Jonu Westergaardu, kartu su trimito meistru Herbu Robertsonu suburtame „The Motherfucking Trio“ ir net gi kultinėje Danijos hip-hopo grupėje „Ikscheltaschel“. Tai giminaičiai, kuriems grojimas yra nuolatinis naujų patyrimų ieškojimas neapsiribojant jokiomis iš ankstinėmis nuostatomis!

K. Osgoodo ir S. Kjaergaardo duetas – unikalus reiškinys ne tik Skandinavijos, bet ir visos Europos šiuolaikinio ir eksperimentinio džiazo kontekste. Vilniuje ir Birštone šis tandemas pademonstruos virtuozišką muzikinį spektaklį, kuriame netrūks nei dramos nei komedijos. Tai bus netikėčiausių dramatinių vingių kupinas pasakojimas, kurį išgyvenę klausytojai supras, kad posakis jog jau esame viską girdėję yra klaidingas.

K. Osgoodas – tai nepaprastas būgnininkas ir improvizatorius, kuris su didžiausia pagarba tradicijoms tuo pat metu drąsiai meta joms iššūkį. Jo sąskaitoje keli šimtai albumų ir pasirodymai su tokiomis legendomis kaip Roscoe Mitchellas, Williamas Parkeris, Derekas Bailey, Wadada Leo Smithas, Chrisas Potteris, Marcas Dresseris, Peteris Brötzmanas, Bradas Mehldau, Matsas Gustafssonas, Joe McPhee, Yusef Lateef ar Marshallas Allenas. Tačiau tai tikrai neapima viso spektro to, ką Krestenas yra nuveikęs per savo karjerą. Sėkmingas reperis, kompozitorius, pianistas, vokalistas, saksofonininkas, trimitininkas ir nepailstantis įvairių vyksmų organizatorius. Būtent toks yra K. Osgoodas tapęs svarbia Kopenhagos muzikinio gyvenimo varomąja jėga.

S. Kjaergaardas – pianistas, kompozitorius ir improvizatorius, dirbantis ne tik su tokiomis asmenybėmis kaip būgnininkas Andrew Cyrille ar bosistas Benas Streetas, bet ir su legendiniu tenisininku, grupės „Metallica“ būgnininko Larso Ulricho tėvu Torbenu Ulrichu, tapusiu viena ryškiausių tarpdisciplininio meno figūrų Danijoje. Per savo karjerą pianistas buvo tris kartus nominuotas „Danish Music Award“ prizui, už albumą „Open Opus“ pelnė Danijos meno tarybos apdovanojimą, o 2011 m. „Femklang“, įrašytas kartu su A. Cyrille ir B. Streetu, „The New York Jazz Record“ leidinio buvo išrinktas geriausiu metų albumu.

Renginiai iš dalies finansuojami Lietuvos kultūros tarybos, Vilniaus savivaldybės.