GROCK @ įvairios vietos, birželio 19-21 d.

Jau šeštus metus iš eilės studijos GROCK kolektyvas, vedamas nuo Klaipėdos muzikinio gyvenimo praktiškai nebeatsiejamo Lino Švirino, surengė muzikinį festivalį, kuriame galimybę sudalyvauti visad gauna tiek vos pirmus žingsnius žengiančios muzikos grupės ir atlikėjai, tiek roko scenos asai. Toliau sėkmingai progresuojantis festivalis šįmet tradiciškai vyko I.Simonaitytės bibliotekos prieglobstyje, Meno kieme ir Roxy klube. Šįmet trukęs tris dienas, kitamet festivalis bus dar labiau plečiamas. Ir nieko keisto, kadangi jau šįmet programa netilpo į planuotus rėmus.

Lietų jau turbūt oficialiai galima vadinti vienu tradicinių GROCK festivalio atributų. Jau prieš pat pirmojo penktadienio koncerto pradžią organizatorių komanda staigiai perkėlė instrumentus ir koncertinę įrangą iš scenos I.Simonaitytės bibliotekos kiemelyje į konferencijų salę. Bet tiesą sakant, išsyk po atviros meistriškumo pamokos prasidėję krituliai net sukėlę šiokių tokių nepatogumų neturėjo įtakos klausytojų entuziazmui. Pasirodo, uždara patalpa, kurion buvo perkeltas veiksmas, buvo net per maža visiems norintiesiems , todėl dalis jų sąžiningai klausėsi koncerto iš tarpdurio ar net iš už sienos (Ir argi tai ne pasiekimas?). Kaip bebūtų, kai kuriais koncerto momentais be proto norėjosi iškeisti prišildytą bet perdėtai oficialią vietą viduje kad ir į šlapią erdvę lauke. Trūks plyš norėjosi judėti, kam, laimei, buvo sudarytos sąlygos likusiomis festivalio dienomis Meno kieme; klaipėdietiški klimato kontrastai šeštadienį ir sekmadienį suvenyru daugeliui klausytojų paliko kaip reikiant saulėje nusvilusias nosis.

Nepaisant didesnių ar mažesnių nesklandumų, penktadienį pavakare nuskambėjusi „GROCK akustiškai“ festivalio programa kvepėjo didžiule įvairove. Kaip ir priklauso, vakaras buvo pradėtas tylos minute, skirta praeitą savaitę iš gyvenimo pasitraukusiam bosistui Romualdui Malinauskui. Netrukus prasidėjusiame koncerte nuskambėję kūriniai praktiškai visi buvo pačių muzikantų kūrybos. Visų, pradedant mažesnėmis ir kuklesnėmis grupėmis, baigiant sceną jau gerai jaučiančiais atlikėjais, tokiais kaip Jonas Baltokas ar lengvai teatralizuota grupė Avarinė anga, jau nekalbant apie roko operos “Eglė Žalčių Karalienė” solisčių komandą ar grupę Rezervuota, kurią vėliau buvo galima išvysti ir vakariniame koncerte. Tą vakarą didžioji žiūrovų dalis tirpo klausydamiesi jauniausiojo festivalio dalyvio Edvino, tuo tarpu pati asmeninių simpatijų nepagailėčiau festivalio svečiams Sweetsalt, kurie nors ir nelabai atitikdami akustinius standartus visgi įtikino, kad yra verti to, ką jau yra pasiekę.

Nepaisant to, kad dėl laiko trūkumo akustinė GROCK programa buvo apkarpyta, Remenson ir Rezervuota koncertas Roxy klube vis tiek prasidėjo gerokai vėliau nei planuota. Publika rinkosi lėtai, tačiau įsibėgėjus pasirodymui vietų mažėjo ir užlūžus grupės Rezervuota vokalistės balsui pagaliau pasigirdo pasipriešinimas sutrumpintam setlist‘ui. Visgi, jokių priekaištų nei Remenson, kurių meistriškumu jau seniai tikiu, nei nuoširdžiai jaukiems Rezervuota; tai buvo pats tas pirmosios dienos pabaigai.

Į Meno kiemą savaitgaliui persikėlęs GROCK festivalis šeštadienio popietę siūlė publikai dar kelias jaunas grupes, kurioms nebuvo lemta sulaukti pelnyto dėmesio. Atšilęs oras ir išlindusi saulė aptingusius klausytojus pritraukė prie Meno kiemo pakraščių, iš kur daugelis sėdėdami ir stebėjo sceną. Kaltinti norisi tik per gerą orą, kadangi visi dieninės programos dalyviai nuo vis dar stebinančių jaunųjų talentų Nervas, tiek plačiau pagarsėjusių Flaer ar instrumentalistų Old city spinduliavo tai, ko žmogus ir tikiesi, atėjęs paklausyti geros muzikos.

Laimei, po kelių valandų prasidėjusi vakarinė festivalio dalis įsisiūbavo į visiškai kitą lygmenį. Koncertą pradėję This įdėjo didžiulį indėlį į bendrą vakaro atmosferą ir dar labiau kilstelėjo festivalio lygį, nors tenka pripažinti, kad kartelė ir taip užkelta aukščiau nei skeptikai galėtų tikėtis. „GROCK vakare“ programa vėl užtruko gerokai ilgiau nei turėjo, tačiau per tas tris valandas buvo galima išgirsti visko nuo klasikinio rock‘n‘roll, atliekamo Breaze, iki Blackout „aliuminio“ ir „gelžbetonio“ kategorijos muzikos, kaip ją įvardijo patys atlikėjai. Paskutiniai pasirodę Arrogantics išprovokavo įkutentos publikos euforiją iki visuotinio dainavimo kartu ir nebevaldomo judesio. Nepasisotinę jų siūloma muzikos doze turėjo galimybę vėl pratęsti vakarą Roxy klube, kuriame įspūdingą vakarą ir naktinę jam session pasiūlė „jungtinės Klaipėdos jazz pajėgos“ – grupė JazzyTea.

Nors sekmadienio vidurdienį prasidėjusią paskutinę GROCK festivalio programą vėl lydėjo kepinanti saulė, šįkart žmonių netrūko. Pasirodę GROCK studijos mokiniai rodė pasiekimus tiek atlikime, tiek kūryboje, nors tradiciškai didžiausią šurmulį pavyko sukelti grupėms, apsiribojusioms sėkmingų pasaulinio garso žvaigždžių dainų cover’iais. Faktas lieka faktu – lengviau „ištaškyti“ visą savo energiją grojant daugiau ar mažiau sėkmingai atliktam RHCP hitui, negu pirmąsyk girdimai baladei. Kita vertus, bent iš dalies paneigti tai pavyko jau publikai pradėjus skirstytis pasirodžiusiai grupei Kingsize, kurios kūrybos sėkmingumu man šiaip ar taip teko įsitikinti ne kartą; klausantis jį energija trykštančios vokalistės ir muzikantų kojos pradeda raitytis neklaustos.

Taškas šiųmečiam GROCK festivaliui buvo padėtas improvizuota būgnų fiesta, į kurią galėjo įsijungti visi tuo metu dar buvę Meno kieme – triukšminga ir veržli pabaiga šių metų šventei ir tuo pat metu tinkama užuomena į septintąjį festivalį kitą birželį. Jei dar to nepadarėte, nuoširdžiai patariu pasižymėti GROCK festivalį kitų metų atostogų planuose. Ir nepamirškite skėčio.