OKT/Vilniaus miesto teatras 17-ojo sezono išvakares pažymėjo dviem skambiais akordais – tai spektaklio „Hamletas“ pristatymas prestižinėje Venecijos bienalėje bei penktą kartą iš eilės laimėtas Vilniaus miesto teatro vardo konkursas. Naujajame sezone aktorių branduolį bei repertuarą papildys naujoji karta. Tai – dvidešimt jaunų, tačiau teatre jau nebe naujokų, aktorių, kurie kartu su režisieriumi Oskaru Koršunovu kuria nonkonformistine naujojo realizmo dramaturgija kvėpuojančių spektaklių seriją.
17-asis sezonas bus kaip niekad intensyvus ir turtingas. Į teatrą įsilieja nauja karta, kartu su aktorių branduoliu suvaidinsianti net devynias naujas premjeras. Šiam sezonui buvo ruoštasi net keletą pastarųjų metų.
„Revoliucijos vaikai – skambu, bet ir tikslu. Iš tiesų, šio sezono repertuarą žyminti tūkstantmečio sandūroje atsiradusi naujoji dramaturgija buvo revoliucinga pasaulyje. Ta banga pasiekė ir Lietuvą: Bernardas-Marie Coltesas ir jo „Roberto Zucco“, Markas Ravenhilas, Sarah Kane, Marius von Mayenburgas, Falkas Richteris, kiek vėliau – broliai Presniakovai, Ivanas Vyrypajevas, taip pat lietuviai Marius Ivaškevičius ir Laura Sintija Černiauskaitė. Su šia dramaturgija ir gimė OKT teatras. Jei mums tai buvo tuometinio teatro taisyklių bei estetinių ir etinių kanonų laužymas, neretai tapdamas šiuolaikiškumo iššūkiu visuomenėje, kaip buvo „Shopping and Fucking“ atveju, dabartiniam jaunimui – tai tiesiog jų naujoji realybė. Tai dramaturgija, labiausiai atspindinti jų būtį. Jiems tai yra būdas kalbėti apie savo godas. Taigi, jie ateina į tai savo noru ir labai organiškai“, – teigia O. Koršunovas.
„Pamenu, kaip mums buvo tiesiog baisu vaidinti „Shopping and Fucking“. Aktoriams tiesiog reikėjo turėti pilietinės drąsos. Dabar naujojo realizmo dramaturgija tiesiog atitinka šį savo apibūdinimą. Todėl kažkuria prasme šie revoliucijos vaikai tokioje medžiagoje maudosi kur kas natūraliau ir organiškiau nei tai darėme mes“, – skirtingas kartas lygina režisierius.
Naujoji aktorių karta – ne vienintelis jaunatviškas akcentas ateinančiame OKT/Vilniaus miesto teatro sezone. Nebe pirmą kartą OKT Studijoje kuriantis jaunosios kartos režisierius Artūras Areima sezoną atidarys premjera pagal vokiečių dramaturgo Falko Richterio pjesę „Po ledu“. Spektaklyje vaizduojamas pasaulio centras – konferencijų salė ir joje knibždantys verslo konsultantai. Tai erdvė, kurioje nėra meilės, visiems rūpi tik produktyvumas. Kartu su režisieriumi į šiuolaikinių verslo žmonių sąmonę gilinasi aktoriai Rokas Petrauskas, Tomas Rinkūnas ir Dovydas Stončius, kompozitorius Arturas Bumšteinas, kostiumų dailininkė Monika Gurskytė bei videomenininkas Kornelijus Jaroševičius. Spektaklio premjera įvyks rugsėjo 11-ąją.
Antroji sezono premjera – tai O. Koršunovo kartu su jaunąją aktorių karta kuriamas spektaklis „Apvalytieji“ pagal vienos įdomiausiai rašiusių, tačiau tragišką likimą pasirinkusios šiuolaikinės britų dramaturgės Saros Kane pjesę. Kai vieną kartą dramaturgės paklausė, kodėl ji rašo tokias žiaurias pjeses, ji nė kiek nesutrikusi atsakė: „Ne, aš nerašau žiaurių pjesių – aš tiesiog stengiuosi būti maksimaliai nuoširdi“.
„Nebe pirmą kartą grįžtu prie Saros Kane. Jos tekstai turi tos pačios prigimties trauką, kaip nelaimė ar nusikaltimas. Jie baisūs ir kartu švarūs. Juose tarsi nėra atsitiktinumų žaismės ar buitiškumo – čia kiekvienas žodis virsta neišvengiamybe. Taip Saros Kane tekstai priartėja prie antikinės tragedijos branduolio ir pareikalauja iš teatro to, kas jau nebeįmanoma, kaip ir „Apvalytieji“ reikalauja iš meilės“, – apie vieną iš sezono premjerų kalba O. Koršunovas.
„Apvalytųjų“ premjera įvyks gruodžio mėnesį. Beje, spalio 26 d. įvyks etapinis spektaklio pristatymas, kuriame režisierius bei aktoriai dalinsis kūrybiniais ieškojimais su tarptautinio festivalio „Sirenos“ svečiais. Spektaklyje vaidmenis kuria Greta Petrovskytė, Gediminas Rimeika, Laurynas Jurgelis, Karolis Vilkas, Kęstutis Cicėnas, Paulina Taujanskaitė, Gailė Butvilaitė, Martynas Ališauskas bei kiti aktoriai.
Antroje sezono pusėje O. Koršunovas kartu su aktoriumi Dariumi Meškausku ir režisiere Loreta Vaskova pristatys ištisą seriją spektaklių, sukurtų kartu su jaunąją aktorių karta. Tai – dramaturgijos kūrinių, paremtų naujojo realizmo, nonkonformizmo arba tiesiog šiuolaikinės draminės revoliucijos idėjomis, pastatymai. OKT Studijos laboratorinėje erdvėje gims interpretacijos pagal tokius kūrinius, kaip Ivano Vyrypajevo „Liepa“, Lauros Sintijos Černiauskaitės „Liučė čiuožia“, Mariaus Ivaškevičiaus „Artimas miestas“, Gintaro Grajausko „Rezervatas“, Bertoldo Brechto „Mieščioniškos vestuvės“, Jean Anouilh ir Euripido „Medėja“.
Greta gausybės premjerų, žiūrovų lauks ir pamėgti bei įvertinti repertuaro spektakliai. Tai O. Koršunovo režisuoti Antono Čechovo „Žuvėdra“, Maksimo Gorkio „Dugne“, Samuelio Becketto „Paskutinė Krepo juosta“, Mariuso von Mayenburgo „Ugnies veidas“, „Miranda“ bei „Hamletas“ pagal Williamą Shakespeare`ą, taip pat bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaliniu dramos teatru rodomi Michailo Bulgakovo „Meistras ir Margarita“, Williamo Shakespeare`o „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ bei Daniilo Charmso „Jelizaveta Bam“. Repertuare išliks ir jaunų režisierių spektakliai – A. Areimos pagal Williamą Shakespeare`ą „Julijus Cezaris“ bei Pauliaus Ignatavičiaus pagal Franzą Kafką „Nuosprendis – metamorfozė“.
Tradiciškai OKT/Vilniaus miesto teatras kone pusę sezono praleis gastroliuodami po tarptautinius festivalius. Tarp jau patvirtintų kelionių taškų – tarptautinis Tbilisio teatro festivalis Gruzijoje, „High Fest“ festivalis Jerevane, Armėnijoje, „Eurothalia“ festivalis Timisoaroje, Rumunijoje, „Una tirada al mundo“ Madride, Ispanijoje, „Les Boreales“ Kane, Prancūzijoje, BOZAR menų centre Briuselyje, Belgijoje bei „Temporada Alta“ Žironoje, Ispanijoje. Užsienio publikai bus pristatyti spektakliai „Dugne“, „Žuvėdra“ bei „Paskutinė Krepo juosta“.
Įspūdingiausios sezono gastrolės laukia Venecijos bienalėje sužibėjusios „Hamleto“ trupės. Tai – kone mėnesį truksiantis turas po Kiniją. Jo metu spektaklis bus pristatytas trijuose didžiausiuose šalies miestuose Pekine, Šanchajuje ir Guangdžou. Į Kiniją „Hamleto“ trupė išvyksta kovo mėnesį.
Komentarai