„Tekančios saulės“ šalies pavadinimas šiandien dažnai asocijuojasi su pažangiausiomis šiuolaikinėmis technologijomis ir dėl to traukia žmones iš viso pasaulio. Tačiau Japonijoje vykstančiuose meno renginiuose, festivaliuose Europos ir kitų kraštų šiuolaikinės muzikos ir vizualiųjų menų atstovų pasirodymai nėra dažni. Vis dėlto šis pavasaris atneša gerų žinių lietuviškos elektroninės muzikos sferai – pasirodymais Europoje ir Azijoje pagarsėjęs lietuviškas elektroninės muzikos ir vizualaus meno projektas „Metroscan“ kovo pabaigoje keliauja į koncertinį turą po Japoniją.
Projekto „Metroscan“ kūrėjai ir atlikėjai – 40-metį šiais metais pažymintis kompozitorius Vytautas V. Jurgutis ir video menininkas Vaclovas Nevčesauskas – taps turbūt pirmaisiais savo sričių menininkais ne tik Lietuvoje, bet ir Rytų Europoje, koncertuosiančiais vienoje pažangiausių pasaulio šalių.
Kovo 24 d. „Metroscan“ koncertuos Tokijo „Koiwa BushBash“ klube, kur be gyvo lietuvių „Metroscan“ pasirodymo programoje numatyti dar keturių japonų elektroninės muzikos atstovų koncertai.
Kovo 27 d. Šv. Velykas „Metroscan“ švęs ir sutiks koncertuodami Osakoje, kur lietuvių menininkus pakvietė žinomi „concep & LINE“ – konceptualių meno, garso ir vaizdo renginių – serijos organizatoriai. Osakos „Environment 0g“ (zero-gauge) salėje greta lietuvių koncerto taip pat suplanuoti ir keturių žinomų japonų elektroninės muzikos bei vizualiųjų menų atlikėjų pasirodymai.
Sugrįžę iš Japonijos V. V. Jurgutis ir V. Nevčesauskas balandžio mėnesį savo kūrinį parodys Odesos 22-jame tarptautiniame šiuolaikinės muzikos festivalyje „Two Days and Two Nights of New Music“ – tai vienas iš garsiausių ir ilgiausias tradicijas turinčių Ukrainos naujosios muzikos festivalių. Balandžio 24 d. „Metroscan“ nuskambės Odesos filharmonijos didžiojoje salėje.
2015 metais „Metroscan“ sulaukė didelio pasisekimo Kinijos, Honkongo, Indijos ir Ispanijos festivaliuose, o šių metų sausį pasirodė garsaus pažangiųjų medijų festivalio MADATAC uždarymo ir apdovanojimų koncerte Madrido Cibelės rūmuose. Beveik 3 milijardai – toks bendras visų šalių, kuriose bus nuskambėjęs„Metroscan“, gyventojų skaičius.
Kompozitoriaus V. V. Jurgučio audiovizualinis kūrinys „Metroscan“ pirmą kartą buvo parodytas Vilniuje 2010 m. „Vilniaus festivalių“ projekte GARSOVAIZDIS-2. Vėliau projektas buvo gyvai atliktas daugelyje Europos festivalių, tokių kaip „Streaming“ Hagoje (Olandija), „Punto de Encuentro“ Valensijoje (Ispanija), „Eclectica“ Tartu (Estija), prestižinės Kelno medijų meno akademijos organizuojamame festivalyje „Frischzelle“ (Vokietija), „Streetwaves“ Gdanske (Lenkija), „KonventZero“ (Ispanija) ir kt. 2015 m. „Metroscan“ parodytas Honkongo multimedijos renginių serijoje SONICITY ir Šendženio muzikos festivalyje „Tomorrow“ (Kinija), o taip pat viename didžiausių muzikos festivalių Indijoje.
Pasak V. V. Jurgučio, projektas „Metroscan“ – tai audiovizualinė fantazija megapolio, jo informacinio tempo, įvykių daugiapoliškumo ir kitų posturbanistinių vektorių temomis. Kūrinio muzika balansuoja tarp eksperimentinės ir pulsuojančios elektroninės muzikos stilistikų, todėl „Metroscan“ nuolat užmezga ryšį su platesne klausytojų auditorija. Vizualinė kūrinio dalis susijusi su gyvu garso konvertavimu į video programomis apdorojamą ir realiu laiku sukuriamą vaizdą, video projekcijoms būdinga ypatingai greita elementų kaita, vaizdinių prisodrinimas ir nenuspėjamumas. Kūrinio sumanymas ir pavadinimas „Metroscan“ susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos yra „nuskenuojamos“ į labai koncentruotą garsą ir vaizdą – suspaustą didmiesčio informacinę laviną, kuri skaitmeninių technologijų pagalba perlydoma į išgrynintą estetinį rezultatą“, – pasakoja V. V. Jurgutis.
Projekto puslapis ir informacija apie koncertus: www.facebook.com/metroscan
„Metroscan“ pasirodymo Kinijoje 2015 m. akimirkos – vaizdo klipą sukūrė Kinijos Šendženio festivalio organizatoriai:
Komentarai