Sveikiname “Ore” bendradarbius fotografus Artūrą Morozovą ir Kęstutį Žilionį nacionaliniame „Lietuvos spaudos fotografijos 2016“ konkurse nugalėjusius “Pramogų” ir “Spindesio” kategorijose! Tiek Artūrui, tiek Kęstučiui tai jau ne pirmi titulai šiame konkurse. Džiaugiamės bendradarbiaudami su šiais meistrais.
Su fotožurnalistu Artūru Morozovu esame pažįstami jau beveik 10 metų. Jo netikėtos ir savitą braižą turinčios nuotraukos iliustravo įspūdžius iš tokių renginių kaip “Spartakiada”, “Eurobasket”, “Satta Outside”, “STRCamp”, “Newman” ir kitų. Taip pat – pokalbius su Kauno klubo “Lizdas” įkūrėjais bei dydžėjumi E-Roott.
Pastaraisiais metais Artūras išgarsėjo savo socialiniais reportažais iš karštų taškų: kariniai konfliktai Gruzijoje, Ukrainoje, Palestinoje, terorizmo grėsmė Paryžiuje ir Briuselyje, pabėgėlių krizės Graikijoje, Makedonijoje, Serbijoje, Kroatijoje, Austrijoje, egzotika Rusijos gilumoje.
Jo fotografijos buvo publikuotos tokiuose leidiniuose kaip: „The Guardian“, „Der Spiegel“, „Newsweek“, „Dailymail“, „Le Nouvel Observateur“ ir kt. Ukrainoje užfiksuota medžiaga panaudota dokumentiniame filme „Winter on fire“, nominuotame Oskarų apdovanojimuose.
Šiandien A.Morozovas gyvena Visagine, kur tęsia savo žurnalistinį-socialinį tyrimą „Gilyn į Lietuvą“. Jo rezultatus greičiausiai bus galima pamatyti Artūro ir multimedijos žurnalistės Bertos Tilmantaitės bendrame projekte “Nanook”.
Artūras Morozovas – Europos kultūros sostinės kandidato “Kaunas 2022” ambasadorius.
Prieš kelis metus Kęstutis Žilionis pasisiūlė fotografuoti “Ore” pašnekovus. Jo vizija buvo užfiksuoti mūsų herojus jų pačių aplinkoje, taip atskleidžiant mažiau matytus jų veidus. Kai kam nelabai patiko, kad tenka šokinėti pagal fotografo dūdelę, tačiau šiandien jie gali didžiuotis jauno, bet jau pripažinto fotografo darytais portretais. Tikimės, skaitytojai pastebėjo ir įvertino Kęstučio užfiksuotus Aliną Orlovą, MC Mesijų, baro “Liverpool” įkūrėjus, “No Real Pioneers”, Žilviną “Roads” Širką, ir, žinoma, kaliforniečius Corners, kurių nuotrauka laimėjo šių metų “Spindesio” kategorijoje.
Pasisėmęs patirties fotografo Tomo Kaunecko studijoje, Kęstutis ėmėsi savo darbų. Fotografas sukūrė naujausio Marko Palubenkos albumo “Puzzleman” iliustracijas, dirbo su kitais atlikėjais, fotografavo dizainerės Kristinos Kruopienytės bei kitų dizainerių kolekcijas.
Šiandien Kęstutis studijuoja taikomąją fotografiją Vilniaus dizaino kolegijoje ir ruošia savo baigiamąjį darbą, kurio tema yra „Motinystės ir tėvystės reprezentacija Lietuvos fotografijoje“. Fotografas prieštarauja susidariusiam suvokimui apie „tradicinę“ šeimą ir nori parodyti, kad įvairių institucijų ir/ar visuomenės nustatytos „normos“ apibūdinančios šeimą, neturėtų būti rodiklis norintiems būti motina arba tėvu.
***
Pasinaudodami proga, už puikius kadrus atiduodame pagarbą ir kitiems “Ore” fotografams (bet kokia tvarka, jūs visi mums vienodai brangūs): Gediminui Bartuškai (beje, jo portretas puošia šių metų geriausių spaudos fotografijų albumo viršelį), Matui Dauginiui, Pauliui Peleckiui, Rokui Miliui, Domantui Kvedarui, Andrej Vasilenko, Gyčiui Vidžiūnui, Vidui Černiauskui ir ktiems. Tikime, šis bendradarbiavimas abipusiai įdomus ir naudingas.
Komentarai